Toon posts:

Liter zijn eerste casemod project mhv Worsie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Olaz,

Nou gister was et zover, worsie zou zijn volledige gereedschap set meenemen (dremels, veilen, boren, krassers, metertjes, soldeerbout en de rest, en we zouden wel even een 120 mm fan aan de voorkant een 2 x 80 mm fan op het mobo in elkaar gaan zetten. En daarbij in het 5.25 slot een 4tal schakelaars, om de fans op 5 of 12 volt te laten draaien, dit keer ff zonder ledjez (komen er wel aan). En aan de voorkant een mooie PVC buis als geleider, 125 mm breed.

Dit zijn de foto's : Met zeer veel thanx go out to Worsie himself, voor het sociaal karakter waarmee ie bereid was mij te helpen ,de newbie, met de casemod.

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/casemod/Mag00021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/casemod/Mag00020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/casemod/Mag00012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/casemod/Mag00022.jpg

meer foto's zijn hier te vinden.

Verwijderd

Cool! Vooral dat pvc ding aan de voorkant.. Ik wil ook eens zo'n fan aan de zijkant maken...ooit..hehe

btw, cool kleed... hebben wij ook.. Ikea toch? ;)

Verwijderd

Netjus gedaan =))
Ik ga binnenkort ook plaatjus van mijn case-mod plaatsen =)

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet 1 cm2 en meteen HEY IKEA :P

Naja die kast is niet bij IKEA te krijgen iig :)

VOlgende stap is ledjes voor fan speed, en daarna plexiglas met waterbubbeltjes erin en neon staaf erachter :)

We're getting there!

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik vind hem mooi ........ ben ook bezig met mijn HX-45 te verbouwen ........ als ie af is hoop ik julie mijn pics te laten zien . :)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem hij klinkt nu als airwolf :(

Ik moet er echt ff wat demping tussen gooien!
me grills resoneren nl enorm tegen me kast aan ..

Verwijderd

WAUW, echt mooi :9~
niet zo druk beschilderd enzo, gewoon mooi 3 fannetjes erin geplaatst. Dat ben ik ook van plan, maar als je gaten in de zijkant maakt, komt er dan geluid naar buiten? ik heb namelijk een cpu met daarop 2 delta fans @6800 rpm.

btw, hoe heb je die schakelaars gemaakt??
wil ik ook wel, maarja is best moeilijk denk ik

Verwijderd

nice job!!

mooie gat voorin..

komt er nog een radiator achter?? :p

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 14:07 schreef iwoutertje2001 het volgende:
WAUW, echt mooi :9~
niet zo druk beschilderd enzo, gewoon mooi 3 fannetjes erin geplaatst. Dat ben ik ook van plan, maar als je gaten in de zijkant maakt, komt er dan geluid naar buiten? ik heb namelijk een cpu met daarop 2 delta fans @6800 rpm.
Ik weet het niet echt ik heb er zelf een super orb inhangen, en ik denk wel dat er geluid doorheen komt, ik zou eigelijk even moeten testen enzo...

Is wel een goeie had ik nog niet ver nagedacht.
btw, hoe heb je die schakelaars gemaakt??
wil ik ook wel, maarja is best moeilijk denk ik
Schakelaars is door Worsie in elkaar geknutseld met een leip schemaatje wat ie getekend heeft, en het is eigelijk heel simple, hey zorgt voor de ene keer contact met een 5 V en de andere keer met een 12 V, ik zal em een keer inscannen en posten hiero!.

Dis dus de simple versie ledloos ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 14:43 schreef freakyfrank het volgende:
nice job!!

mooie gat voorin..

komt er nog een radiator achter?? :p
Dat gat was ff nadenken en meten en met perfect beweegbaar zwarte isolatie tape, mooi afplakken en het lijkt net een rubberen rand, is errug cool resultaat geworden.

Radiator, neuh ;) Begin bij het begin, ik zie wel, worsie heb me een hoop laten zien en geleerd hoe het wel en niet te doen, geduld dat is het hele verhaal.

Deze mod fans + bedrading, duurde van 14.00 tot 4.15 :) zo`n 11 uur dus ...

Verwijderd

Eej Litergast, Mooi kastje dat je daar hebt.
Zal binnenkort es wat plaatjes van de mijne posten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 februari 2001 20:57 schreef cmdr_sm het volgende:
Eej Litergast, Mooi kastje dat je daar hebt.
Zal binnenkort es wat plaatjes van de mijne posten.
Hey Cmdr_sm, alles flex? :P
Thanx, ben wel benieuwd, naar mijn idee zijn er weinig mensen die zich met casemodding bezig houden @ #dutchchat :P

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Voor de geinteresseerden, het schema zoals het in Liter z'n kast zit :)
in tekst: 12V gaat direct naar de + van de fans, en de aarde van de fans zitten op de switch, waarmee je of de GND of de 5V door kan schakelen naar de aarde van de fan.
Alle molexconnectors zitten er uiteraard tussen om de boel makkelijk te kunnen demonteren.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mworseling/schema's/schema_liter.jpg

Verwijderd

dus je schakelt tussen 7 en 12 volt, en niet tussen 5 en 12 ....

Liter : je moet natuurlijk wel de specs van je eigen kast weten he :+

Verwijderd

Nice voor je eerste mod!

Verwijderd

Hoe heb je dat mooie ronde gat oorin gekregen dat wil ik namelijk ook!

Verwijderd

Zo'n gat kan je gewoon met een decoupeerzaag doen. Wel een ijzerzaagje met fijne tanding erin doen.

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 16:58 schreef Alchemy het volgende:
Zo'n gat kan je gewoon met een decoupeerzaag doen. Wel een ijzerzaagje met fijne tanding erin doen.
Ja dat snap ik maar waarom heeft ie dat stuk pcv buis erin te zitten?

Verwijderd

Ja dat snap ik maar waarom heeft ie dat stuk pcv buis erin te zitten?
Omdat er ruimte zit tussen het plastic frontje en het metaal erachter. Zonder PVS buis hou je dan een lelijke gleuf over.

Verwijderd

Topicstarter
Rondje is gemaakt met een dremel, met een freeskop erop, smelt er gewoon doorheen en wordt echt mooi. Is heel simple en daarna opschuren want je moet em altijd zo minimaal rondzagen dat ie 100 % past :).

Thanx voor alle reacties, maar zonder worsie was ik geen ruk verder gekomen, alle thanx goes to worsie!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 08:33

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem, me voeding is 250 W, en daar komt ie staat alles op VOLUIT, 12 V dus, dan stopt me systeem,
freezed alles. zet ik em tijdens windows weer op 7 V, dan doet ie het weer LOL :P

Iemand nog ideeen, waar ik goedkoop een ATX voeding 300 W koop? :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, geluid begint me nu al redelijk te irriteren, dat ding trilt teveel, heb er eenorm veel rubber tussen hangen op de fan zelf, probleem is alleen, dat de achterkant van me 120 mm fan, die trilt, op de fan zelf, iemand enig, id hoe ik deze resonantie tegen kan gaan?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Een goedkope 300W ATX heb je weinig aan die leveren toch niet genoeg power! Ga dan meteen voor een betere (Dure) voeding.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 februari 2001 13:00 schreef imdos het volgende:
Een goedkope 300W ATX heb je weinig aan die leveren toch niet genoeg power! Ga dan meteen voor een betere (Dure) voeding.
Euh, ja nou eugh, ik heb nu een 235 kwam ik in1s achter, nee das feest :)
Had beter nieuwe kast kunnen kopen merk ikalweer, voedingen zijn rete duur :(
Pagina: 1