Nieuw (snel, stil) gaming system na >7 jaar :-P

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01 12:01
Ik sta op het punt een nieuw systeem aan te schaffen. Dankzij alle topics op GoT heb ik een (naar mijn mening) mooi systeem kunnen samenstellen maar ik twijfel nog over een aantal combinaties van componenten en zou ieders mening en adviezen zeer op prijs stellen.

Even ter introductie, ik ben groot Total Anniliation fan en ik kijk reikhalzend uit naar de release van Supreme Commander. Ik gebruik al meer dan 7 jaar mijn oude trouwe asus a7v (de 100mhz versie :-P) maar voor Supreme Commander heb ik natuurlijk iets stevigers nodig. Supreme Commander staat al bekend als een taaie game als het op system specs aankomt maar ik wil geen concessies doen; deze game wil ik spelen zoals die is bedoeld, met alle toeters en bellen.

Naast een snel (core2duo 6600) systeem wil ook een stil (rond de 20dB) systeem maken. Ik heb in mijn oude systeem cpu en vga koeling vervangen met zalman producten en dit was een absolute verademing.
Het laatste wat ik met dit systeem wil is een beetje overclocken (fsb richting 400mhz). De core2duo is uitermate geschikt hiervoor en ik hoop zelfs in een stil, lucht gekoeld systeem wel een redelijke stabiele overclock te halen.
Als laatste moet ik het nog hebben over de prijs. In principe vind ik de prijs niet het belangrijkste. Dit wil niet zeggen dat ik een onbeperkt budget heb maar het systeem moet goed aan mijn eisen voldoen. In mijn keuzes houd ik echter wel rekening met de verhouding tussen prijs en toegevoegde waarde van de componenten.

Voor de prijzen heb ik de goedkoopste uit de pricewatch genomen omdat ik nog geen specifieke webshop heb uitgekozen. De totaalprijs zal dus nog wat hoger uitvallen. Mijn eerste keuze is vet gedrukt. Hieronder de specs zoals ik die nu zou aanschaffen en de alternatieven waarover ik nog twijfel.

Power: Seasonic S12-500 € 90.00
Seasonic M12 500 € 126.00

Seasonic komt zeer goed uit de tests bij silentpcreview qua effectief vermogen en geluidsproductie. De M12 is de modulaire variant, aardig, maar ik weet niet of ik het per se nodig heb.

update: besloten om voor de S12 te gaan

Case: Antec P180 € 115.00
Antec Lifestyle Sonata II (incl voeding) € 95.00
Antec 900 € 100

Ik dacht dat ik er wel uit was qua behuizing, de p180 is een stille kast met mooi design. Toen ik hem gister in de winkel zag vond ik hem toch net iets minder mooi als verwacht. De sonata is goedkoop en komt met voeding, de 900 ziet er naar uit dat die zeer goede airflow heeft.

CPU: Core 2 Duo 6600 € 285.00
Core 2 Duo 6300 € 164.00

Mijn plan is om de 6600 te nemen en deze met een fsb van 400 mhz 1:1 te laten lopen icm met pc6400 geheugen. De 6300 is echter een stuk goedkoper en ik lees op verschillende topics dat die (verhoudingsgewijs) nog beter overclockt. Gezien mijn doelstelling om een stille pc samen te stellen weet ik niet of een fsb van 400mhz een reeële verwachting is. Kan dit nog met luckt koeling van rond de +/-20dB?

update: besloten om de Core 2 Duo 6600 te nemen

RAM: 1GB x2 Kingston PC6400 € 205.00
1GB x2 Kingston PC5300 € 125.00

Het lijkt mij dat ik pc6400 nodig heb voor de hiervoor genoemde oc doelstelling maar misschien ben ik te optimistisch. In dat geval kan ik misschien beter gaan voor pc5300. Zolang ik het geheugen zelf niet oc is het merk minder belangrijk, het moet uiteraard wel compatibel zijn met het moederbord.

MB: ASUS P5B Deluxe € 160.00

Gigabyte GA-965P-DS3 € 108.00

De Deluxe is misschien overkill, mensen die dit bord aanschaffen gebruiken het om een fsb van +500mhz te halen maar dat is voor mij niet realistisch. Ik vind het echter wel een heel mooi bord omdat die helemaal passief gekoeld is. De DS3, die tevens passief is gekoeld, wordt ook aangeraden door mensen in dit topic

update: p5b e uit het lijstje gehaald omdat deze niet passief is gekoeld en de ds3 wel.

GPU: GeForce 8800 EVGA GTS € 375.00
GeForce 8800 Asus GTX € 529.00
GeForce 8800 Asus GTS € 378.00
GeForce 8800 EVGA GTX € 565.00

Eén van de lastigste beslissingen op dit moment. Ik wil een dx10 kaart kopen en daarom wil ik voor een 8800 kaart gaan. Voor de setup die ik wil zijn ze wat luidruchtig, ik hoop dat de nieuwe versie van evga (acs3 editie) dit enigszins binnen de perken houdt. Ik denk dat de GTS meer dan voldoet voor Supreme commander, en qua prijs scheelt het ook nogal.

Harddisk en dvd brander: neem ik mee uit vorige systeem (twee keer maxtor diamondmax 10 200GB). Helaas hebben deze schijven nog een P-ATA aansluiting. Hiervoor heb ik een p-ata > s-ata converter maar ik weet niet of dit in s-ata RAID gaat werken. De DVD brander is een pioneer 106D, voldoet nog prima.

Beelscherm: Dell UltraSharp™ 2407WFP (revA04) €739.00
Zeer prijzig scherm maar met hoge kwijlfactor. Ik overwoog om een stap terug te doen naar de 20” maar ik weet nu al dat ik daar later weer spijt van ga krijgen.

CPU cooling: Nog niet vreselijk in verdiept. Opties zijn arctic cooling, zalman of iets waar ik vandaag tegen aanliep: een scythe ninja.

update: Dankzij tips in dit topic wil ik gaan voor de Tuniq Tower of de Scythe Infinity
Het wordt toch de Scythe Ninja, icm lage cfm fans schijnt die toch het beste te presteren (link).

Tot zover het overzicht. Nogmaals, ik hoor van iedereen graag wat die van vindt dit systeem en in hoeverre mijn doelstellingen te verenigen zijn: snel (c2d 6600 @ 400mhz fsb) en stil. (Betere) alternatieven hoor ik ook graag.
Voor degenen die de moeite hebben genomen om mijn relaas door te lezen alvast bedankt ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 04-02-2007 22:04 ]

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:01

yok

P5B + E6600 is fantastisch, heb het zelf ook. Verder zou ik gewoon een x1950 nemen, aangezien deze op dit moment het beste is in prijs/kwaliteit. En wanneer de reeks dx10 kaarten uit is, misschien dan pas een videokaart upgraden. Ik ga het ook doen, maar ik kan makkelijk nog een jaar vooruit met deze videokaart.

• hello_moto
  • Laatst online: 30-01 16:31
7 Jaar lijkt me wat overdreven ten eerste :> .

Maar als je er echt lang mee wilt doen moet je eigenlijk wel de 8800GTX nemen. Zelf zou ik gewoon een 8800GTS nemen, die is snel genoeg.
Harddisk en dvd brander: neem ik mee uit vorige systeem (twee keer maxtor diamondmax 10 200GB). Helaas hebben deze schijven nog een P-ATA aansluiting. Hiervoor heb ik een p-ata > s-ata converter maar ik weet niet of dit in s-ata RAID gaat werken. De DVD brander is een pioneer 106D, voldoet nog prima.
Als je echt het maximale er uit wilt halen zou ik je aanraden 2 Seagate harde schijven in RAID te zetten. Volgens mij gaat een IDE harde schijf niet in RAID werken op die manier.

Ik weet niet of je totale stilte wilt en veel eye-candy in je kast, maar je zou bijvoorbeeld waterkoeling kunnen overwegen. Dat wil ook lekker overklokken, waarbij je niet echt last krijgt van meer geluid.
Case: Antec P180 € 115.00
Antec Lifestyle Sonata II (incl voeding) € 95.00
Antec 900 € 100

Ik dacht dat ik er wel uit was qua behuizing, de p180 is een stille kast met mooi design. Toen ik hem gister in de winkel zag vond ik hem toch niet zo mooi als verwacht.
Misschien kan je eens naar de Antec Nine Hundred, CM Stacker of Thermaltake Armor kijken. Dat zijn allemaal grote kasten die ook nog eens mooi zijn :9~ .

Verwijderd

TAG_ScorpioN schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:14:
Ik sta op het punt een nieuw systeem aan te schaffen. Dankzij alle topics op GoT heb ik een (naar mijn mening) mooi systeem kunnen samenstellen maar ik twijfel nog over een aantal combinaties van componenten en zou ieders mening en adviezen zeer op prijs stellen.

RAM: 1GB x2 Kingston PC6400 € 205.00
1GB x2 Kingston PC5300 € 125.00

Het lijkt mij dat ik pc6400 nodig heb voor de hiervoor genoemde oc doelstelling maar misschien ben ik te optimistisch. In dat geval kan ik misschien beter gaan voor pc5300. Zolang ik het geheugen zelf niet oc is het merk minder belangrijk, het moet uiteraard wel compatibel zijn met het moederbord.

[
Tot zover het overzicht. Nogmaals, ik hoor van iedereen graag wat die van vindt dit systeem en in hoeverre mijn doelstellingen te verenigen zijn: snel (c2d 6600 @ 400mhz fsb) en stil. (Betere) alternatieven hoor ik ook graag.
Voor degenen die de moeite hebben genomen om mijn relaas door te lezen alvast bedankt ;-)
ik weet niet geheel zeker hoe dit met DDR2 zit maar als je gaat overklokken door middel van FSB omhoog te brengen over klok je zeer zeker het geheugen ook, dus kan je beter je zelf wat meer speling gunnen.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
De scythe Ninja is de stilste en biedt de beste koelprestaties op dit moment. Je zal zien dat de 1e generatie DirectX 10 kaarten zoals de 8800. Directx 10 games amper zullen trekken. Onderstaande benchmark bewijst dat:

http://www.hardware.info/...X10_benchmarks_opgedoken/

Het systeem waarop de benchmarks uitgevoerd zijn bestond uit een Intel Core 2 Quad QX6700 op een ASUS Striker Extreme moederbord met 4 GB DDR2-800 geheugen. Daarnaast waren er twee 150 GB Western Digital Raptors in RAID 0 aanwezig

Dus vraag je af of het waard is om toch voor die 8800 te gaan. Al is hij natuurlijk wel razendsnel in directx 9.0 games.

• TAG_ScorpioN
hello_moto schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:21:
7 Jaar lijkt me wat overdreven ten eerste :> .
Je leest de topic titel verkeerd denk ik. Na 7 jaar ga ik eindelijk upgraden! ;-) Ik zal het wel aanpassen voordat nog meer mensen het verkeerde idee krijgen.
Als je echt het maximale er uit wilt halen zou ik je aanraden 2 Seagate harde schijven in RAID te zetten. Volgens mij gaat een IDE harde schijf niet in RAID werken op die manier.
Ik ben ook bang dat het niet gaat werken maar ik ben benieuwd of iemand het uberhaupt heeft geprobeerd.
Misschien kan je eens naar de Antec Nine Hundred, CM Stacker of Thermaltake Armor kijken. Dat zijn allemaal grote kasten die ook nog eens mooi zijn :9~ .
Cm stacker is een mooie kast maar niet echt mijn smaak. De antec 900 overweeg ik ook. De thermaltake armor ken ik niet, ik ga hem even opzoeken. Alvast bedankt voor de tip!

[ Voor 50% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 04-02-2007 12:31 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Je kunt je afvragen of dit echt zin heeft. Je kan namelijk ook voor een goedkopere videokaart, goedkopere processor en goedkoper geheugen gaan. Dat heeft twee voordelen. Allereerst bespaar je veel geld, waardoor je over bijv. 1 of 2 jaar kunt upgraden naar een DX10 videokaart en je systeem dus veel langer meekan. Daarnaast heb je twee tegengestelde belangen. Je wilt middels luchtkoeling een stil systeem maken en toch ook overklokken. Omdat je wilt overklokken neem je veel duurdere componenten (dan doel ik voornamelijk op het geheugen, maar ook het mobo). Als je wilt overklokken dan moeten je koelspullen harder draaien en maak je dus juist meer geluid.

Kortom ik zou gewoon overal een stapje minder doen. Dan heb je nog steeds een razendsnel systeem, wat je ook prima stil kan houden middels luchtkoeling. Daarnaast bespaar je zoveel geld, dat je of een paar jaar eerder een geheel nieuwe PC kan kopen, de vitale onderdelen kunt upgraden of zelfs alleen maar de videokaart (om de levensduur te verlengen).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• TAG_ScorpioN
Hoedje schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:30:
Je kunt je afvragen of dit echt zin heeft. Je kan namelijk ook voor een goedkopere videokaart, goedkopere processor en goedkoper geheugen gaan. Dat heeft twee voordelen. Allereerst bespaar je veel geld, waardoor je over bijv. 1 of 2 jaar kunt upgraden naar een DX10 videokaart en je systeem dus veel langer meekan. Daarnaast heb je twee tegengestelde belangen. Je wilt middels luchtkoeling een stil systeem maken en toch ook overklokken. Omdat je wilt overklokken neem je veel duurdere componenten (dan doel ik voornamelijk op het geheugen, maar ook het mobo). Als je wilt overklokken dan moeten je koelspullen harder draaien en maak je dus juist meer geluid.

Kortom ik zou gewoon overal een stapje minder doen. Dan heb je nog steeds een razendsnel systeem, wat je ook prima stil kan houden middels luchtkoeling. Daarnaast bespaar je zoveel geld, dat je of een paar jaar eerder een geheel nieuwe PC kan kopen, de vitale onderdelen kunt upgraden of zelfs alleen maar de videokaart (om de levensduur te verlengen).
Hmmm je bent nu al de tweede die over de videokaart begint. Ik dacht dat een dx10 kaart een goede keuze zou zijn maar ik begin nu wel te twijfelen.

Stil en overclocken zijn inderdaad twee tegengestelde doelen. Daarom heb ik dit systeem ook gepost omdat ik met de vraag zit of het wel kan. Als blijkt dat men van mening is dat dit niet zinvol is dan zal ik toch maar voor een goedkoer mb en geheugen gaan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TAG_ScorpioN schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:36:
[...]

Hmmm je bent nu al de tweede die over de videokaart begint. Ik dacht dat een dx10 kaart een goede keuze zou zijn maar ik begin nu wel te twijfelen.
Het kán een goede keuze zijn, het hangt van jou eisen af. Als jij een zo hoog mogelijk rendement wilt halen uit je gamesysteem zou ik je willen adviseren met de videokaart een stapje terug te doen, en voor een X1950Pro te gaan. Je kunt dan niet alles meer op high spelen, maar als je met wat minder genoegen neemt kom je al een heel eind. Zodra de performance je niet meer bevalt, doe je gewoon een upgrade naar een (inmiddels veel goedkopere) DX10 kaart. Zo spaar je geld uit, en heb je na 2 jaar oid een sneller systeem dan je origineel met een snelle DX10 kaart. Echter, als jij nu lekker je games op high wilt spelen en op een hoge resolutie (en dat wil je, neem ik aan, met zo'n groot scherm) en je voorlopig niet druk wilt maken om de performance, dan is de GTS of misschien zelfs de GTX een beter idee. Maar hier betaal je dus ook duidelijk meer voor. DX9 vs. DX10 vind ik persoonlijk niet zo interessant. De komende jaren verwacht ik nog wel dat er games op DX9 blijven lopen. Voordat DX10 mainstream is zijn de huidige generaties kaarten al weer te traag. Echter, je doet dus wel een stapje terug qua grafische pracht.

Kortom: Stel duidelijk je eisen, en vraag je af of je het geld er voor over hebt. :)

Overigens zul je in elk topic weer opmerkingen tegenkomen van "je kunt beter voor een goedkopere videokaart gaan". Dat wordt altijd zo'n beetje aangeraden als er een 8800GTS/GTX in het systeem voor komt :+
Stil en overclocken zijn inderdaad twee tegengestelde doelen. Daarom heb ik dit systeem ook gepost omdat ik met de vraag zit of het wel kan. Als blijkt dat men van mening is dat dit niet zinvol is dan zal ik toch maar voor een goedkoer mb en geheugen gaan.
Met een beetje goede koeler kun je toch je processor flink overklokken en stilte behouden. Ik kan met mijn Arctic Freezer 7 Pro makkelijk op 333mhz FSB komen zonder dat ik de fan als een gek moet laten blazen. Die E6600's klokken zich heel goed over, dus ik denk dat daar zeker wel winst uit te behalen valt.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 04-02-2007 12:48 ]

Verwijderd

als je wilt gaan overclocken neem dan een tuniq tower 120

• TAG_ScorpioN
RoD schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:47:
[...]

Kortom: Stel duidelijk je eisen, en vraag je af of je het geld er voor over hebt. :)

Overigens zul je in elk topic weer opmerkingen tegenkomen van "je kunt beter voor een goedkopere videokaart gaan". Dat wordt altijd zo'n beetje aangeraden als er een 8800GTS/GTX in het systeem voor komt :+
Mijn belangrijkste eis is dat supreme commander met alle grafische opties perfect loopt. Het lastige is dat supreme commander nog niet uit is, de enige informatie die ik kan verzamelen komt van mensen die de beta hebben gespeeld. Ik heb zelf het gevoel dat voor deze game een snelle cpu nog het belangrijkste is. Het kan goed zijn dat een x1950 pro meer dan snel genoeg is. Ik kan me voorstellen dat een fps veel meer baat heeft bij een geforce8800 dan een rts als supcom... Maar ja ik neem wel een joekel van een scherm..... :-P

[...]
Met een beetje goede koeler kun je toch je processor flink overklokken en stilte behouden. Ik kan met mijn Arctic Freezer 7 Pro makkelijk op 333mhz FSB komen zonder dat ik de fan als een gek moet laten blazen. Die E6600's klokken zich heel goed over, dus ik denk dat daar zeker wel winst uit te behalen valt.
Die 400mhz FSB is dan misschien toch wat overmoedig van me. Als ik mijn systeem stil wil houden is 333mhz misschien de grens? In dat geval is PC5300 dus voldoende toch? Raad je ook aan om dan geen p5b deluxe te nemen?

• hello_moto
Je leest de topic titel verkeerd denk ik. Na 7 jaar ga ik eindelijk upgraden! ;-) Ik zal het wel aanpassen voordat nog meer mensen het verkeerde idee krijgen.
Oeps :$ .
Cm stacker is een mooie kast maar niet echt mijn smaak. De antec 900 overweeg ik ook. De thermaltake armor ken ik niet, ik ga hem even opzoeken. Alvast bedankt voor de tip!
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar goedkopere behuizingen, zou je bijvoorbeeld een CM Centurion 5 kunnen overwegen. De witte versie is echt mooi, en is ongeveer 60 euro.

• TAG_ScorpioN
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:03:
als je wilt gaan overclocken neem dan een tuniq tower 120
thanks voor de tip, mijn hemel het is wel een beest zeg :-P Maar dan heb je ook ongelofelijke koelprestaties.

edit: Hmmm ik vraag me af of die wel past in de p180, je moet een ruime kast hebben voor dit beestje.

[ Voor 25% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 04-02-2007 13:10 ]

• hello_moto
TAG_ScorpioN schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:05:
[...]

thanks voor de tip, mijn hemel het is wel een beest zeg :-P Maar dan heb je ook ongelofelijke koelprestaties.

edit: Hmmm ik vraag me af of die wel past in de p180, je moet een ruime kast hebben voor dit beestje.
Check deze afbeelding dan :o . Dat blok hangt toch niet helemaal aan het moederbord vast?
Uit een productsurvey van de Tuniq Tower:
Vanwege de enorme grootte van deze koeler leek de installatie mij nog problematisch. Het viel in de praktijd echter reuze mee. De omvang van de koeler zal in de kleinere kasten wellicht voor problemen zorgen, maar in mijn Antec P180 was dit geen probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door hello_moto op 04-02-2007 16:14 ]

• TAG_ScorpioN
hello_moto schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:06:
[...]

Check deze afbeelding dan :o . Dat blok hangt toch niet helemaal aan het moederbord vast?
Dat vraag ik me ook af, dat ding weegt bijna 1kg, buigt een moederbord dan niet een beetje krom? :P
Uit een productsurvey van de Tuniq Tower:

[...]
Erg cool dat die in een p180 past, ik denk dat ik deze cooler ga nemen, erg bruut ding.

EDIT: Thanks voor de link, die product survey is erg leerzaam. Degene heeft een gelijksoortige setup met wat ik voor ogen heb. En schijnbaar is het dus ook mogelijk om nog een goede overclock te halen met stille componenten.

[ Voor 16% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 04-02-2007 16:34 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TAG_ScorpioN schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:03:
Die 400mhz FSB is dan misschien toch wat overmoedig van me. Als ik mijn systeem stil wil houden is 333mhz misschien de grens? In dat geval is PC5300 dus voldoende toch? Raad je ook aan om dan geen p5b deluxe te nemen?
Wellicht dat een Scythe Infinity nog beter koelt en je wel op 400mhz met redelijke stilte kan brengen. Verder zou ik _persoonlijk_ geen P5B Deluxe nemen. De DS3 voldoet ook wel qua features. Maar dat is een persoonlijk iets.

Verwijderd

Die 8800GTX is er ook van XFX dan heb je hem voor 499,- weet zo snel niet meer welke webshop hem had maar hij is er wel.

Verwijderd

et36s schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:22:
De scythe Ninja is de stilste en biedt de beste koelprestaties op dit moment. Je zal zien dat de 1e generatie DirectX 10 kaarten zoals de 8800. Directx 10 games amper zullen trekken. Onderstaande benchmark bewijst dat:

http://www.hardware.info/...X10_benchmarks_opgedoken/

Het systeem waarop de benchmarks uitgevoerd zijn bestond uit een Intel Core 2 Quad QX6700 op een ASUS Striker Extreme moederbord met 4 GB DDR2-800 geheugen. Daarnaast waren er twee 150 GB Western Digital Raptors in RAID 0 aanwezig

Dus vraag je af of het waard is om toch voor die 8800 te gaan. Al is hij natuurlijk wel razendsnel in directx 9.0 games.
Misschien moet je mensen geen onzin wijs gaan maken, en eerst alles is goed doorlezen.
A Chinese site recently posted a supposed performance benchmark of Crysis running on a beefy system with 2 8800GTX graphics cards. This report is completely fake for more reasons than one. The main reason being that they used a physX card and indicated that the physX card was enabled in game which is an instant give away that this is fake as Crysis doesn't use Ageia physics.

Don't be fooled by all the different postings around the net, they all track back to the false Chinese article. I just wanted to clear this up after seeing 8 separate articles on many popular sites.

UPDATE:

Crytek forwarded an official statement made by EA and Crytek. Here's what it says...

“We understand there are some rumours in some of the message boards about technology benchmarks as it relates to Crysis and we want to assure you that these are just rumours. We realize that the technical specifications and requirements are a huge topic among our community and when we are prepared to give out our system spec recommendations, you will be the first to find out. Please treat everything you do not hear directly from us as speculation.”

View the Fake Benchmark >>

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025

ijzer7

FORE!!!

Ben ook op zoek naar een vervanging / upgrade voor mijn systeempje. Ik ben dan ook erg benieuwd waar de keus op gevallen is qua kast, voeding en VGA kaart(de EVGA lijkt me erg aantrekkelijk). Of zijn bovenstaande artikelen de definitieve keuzes? Kast is dus bijvoorbeeld antec 180? welke voeding heb je daar ingehangen?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zullen we voor ieder probleem even een apart topic aanhouden? Het is niet helemaal de bedoeling om een ander topic te 'kapen' met jouw problemen namelijk. Daarnaast raad ik je aan om Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? te lezen. M.b.v. de punten in dit topic kun je een heel eind komen in je zoektocht naar de perfecte upgrade. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.