Toon posts:

Keuze tussen verschillende (merken) laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben net nieuw hier, weinig computerkennis. Nu ben ik bezig met de aanschaf van een laptop. Mijn minimumeisen zijn:
- intel core duo processor
- max. € 1000,- (incl. btw)
- min. geheugen 1024 MB
- min. hdd 80 GB
- 15,4'' beeldscherm
- min 3 x USB aansluitingen

What to do: voornamelijk photoshoppen, verder de standaard dingen (tekstverwerking, e-mail enz.)

Ik heb er zelf enkele uitgezocht. Ze hebben (volgens mijn niet ervaren blik...) minimale verschillen. Maar misschien kunnen jullie mij helpen met de keuze tussen merken (Asus versus Toshiba versus Sony)

Asus F3F-AP067C
Intel Core duo T5500
€ 888,-
1,66 Ghz
1024 MB
5400 rpm
80 GB
15,4''
2,95 kg
Windows Vista Home
4xUSB;

Toshiba Satellite A100-803
Intel Core duo T5200
€ 999,-
1,60 Ghz
1024 MB
5400 rpm
120 GB
15,4''
2,75 kg
Windows Vista Home
4 x USB

Toshiba Satellite A100-796
Intel duo Core T2250
€ 940,-
1,73 Ghz
1024 MB
5400 rpm
120 GB
15,4''
Windows Vista Home
4 x USB

Sony Vaio N21E
Intel Core duo T2250
€ 999,-
1,73 Ghz
1024 MB
5400 rpm
120 GB
15,4''
2,95 kg
Windows Vista home Premium
Nadeel: 2xUSB

Acer heeft ook wat mooie alternatieven, maar wanneer ik andere topics over dit onderwerp lees, lijkt Acer kwalitatief niet goed uit de bus te komen. Klopt dit?

Hopelijk kom ik hiermee een stukje verder in mijn beslissing.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Zoiezo hebben de Toshiba en de Asus het voordeel van een Core2Duo te hebben ipv een Core duo. Dan zou ik gaan kijken naar de grootte van de harde schijf. Heb je al aan 80GB genoeg bij de Asus, waar je weer 2 jaar garantie bij krijgt en meestal ook een tas en een muis? of wil je per se de 120GB van de Toshiba hebben, samen met een echt A-merk ? (Asus is ook wel een A-merk, maar imho is Toshiba meer thuis in laptops ed)

Ikzelf zou waarschijnlijk wel voor de Asus F3F-AP067C gaan omdat deze 100 euro goedkoper is en een snellere proc heeft. Geheugen kun je voor die 100 euro er altijd bijprikken. Verder kun je ook nog een grotere HDD erin zetten, mocht je deze nodig hebben..

Veel succes ermee !

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Dat over Acer klopt, mijden dus! Verdere vraag: Wil je ook nog een beetje graka? Wat je hier hebt is integrated prut. Als je HD Video wilt kijken is een GeForce of ATi al helemaal aan te raden ivm hardwarematige encoding support. Verder zou ik 2GB aan willen raden voor Vista, ik merkte zelf veel verschil. Zelf zou ik voor de Asus gaan omdat ze goede onderdelen en service geven (merk je direct al aan de 2 jaar garantie en 1 op de accu (vaak de helft ervan bij andere laptop bouwers) en het leveren als extra's zoals een tas en muis.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de reacties. Ik neig zelf ook het meeste naar de ASUS. Voorlopig heb ik genoeg aan 80 GB. Mocht dit in de toekomst te weinig blijken ben ik of alweer toe aan het kopen van een nieuwe laptop, of ik koop een externe schijf erbij.

Extra intern geheugen zou ik idd voor de € 100,- prijsverschil erbij kunnen nemen. Goede tip! Van grafische kaarten heb ik zelf totaal geen verstand...

Verwijderd

Je noemt bij die eerste Asus windows vista home basic (sorry gremlin ;) ). Bij 4launch staat hij met premium :D ...lijkt me dus dat hij dan overal met premuim geleverd wordt.
Zelf zoek ik toevallig ook een laptop in dit segment en mijn vraag is nu of er op die Asus F3F fatsoenlijk World of Warcraft te draaien is zonder enige schokken...want die grafische chip voorspelt niet veel goeds...
Ook lijkt het me dat deze laptops allemaal langzamer zijn onder Vista dan onder XP? Dus kan ik beter voor eentje kijken met XP? Of heeft vista zoveel snufjes dat hij veel efficiënter werkt?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 18:29 ]

Verwijderd

GremliN-Online schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:23:
Dat over Acer klopt, mijden dus! Verdere vraag: Wil je ook nog een beetje graka? Wat je hier hebt is integrated prut. Als je HD Video wilt kijken is een GeForce of ATi al helemaal aan te raden ivm hardwarematige encoding support. Verder zou ik 2GB aan willen raden voor Vista, ik merkte zelf veel verschil. Zelf zou ik voor de Asus gaan omdat ze goede onderdelen en service geven (merk je direct al aan de 2 jaar garantie en 1 op de accu (vaak de helft ervan bij andere laptop bouwers) en het leveren als extra's zoals een tas en muis.
Inderdaad nooit geen Acer kiezen op zich zijn ze nog niet zo super slecht, maar heb je er wat mee dan heb je een probleem vind die RMA afdeling van hun echt klote.
En ik raad je ook een asus aan, net zoals hierboven staat vanwege hun service en kwaliteit. Asus heeft gewoon altijd snel spul en dikke kwaliteit.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Het is zo dat je op die gfx van die Asus (en de rest ook) iig niet op kan gamen. Ik meende dat PS gewoon alles via de CPU doet dus geen gfx nodig heeft. Ben je van plan 3D apps te draaien e, dan heb je toch meer nodig en moet je minimaal een X1300/7300 gfx er in hebben.

BTW, @POK!ahface: Windows Vista Home bestaat niet eens. Het is Windows Vista Home Basic of Windows Vista Home Premium. Asus levert dus gewoon Home Premium op de F3F, maakt niet uit waar je hem weg haalt..

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 04-02-2007 17:01 ]

• Pingmenow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01-2023
Ik heb zelf vorige week de Toshiba gekocht...maar nadat ik de laptop besteld (en betaald heb) zijn de prijzen van dit type met zo'n ruime 200 euro verhoogd. Ik had m nog onder de 750 euro... >:)
Pagina: 1