Snel, makkelijk een site maken....

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ja, dit is niet voor mij, maar voor het bedrijfje waar ik werk. Er zijn daar een 5-tal consultants werkzaam en die leiden dus bepaalde projecten met klanten. Het bedrijf heeft een stuk software welke makkelijk een project kan exporteren en kan integreren in een intranet/internet-website.

De consultants willen voor hun projecten snel een site neer kunnen zetten met wat gegevens over de vooruitgang, links naar het project van de software etc. Niks high-tech. Het moet echter wel allemaal in 1 of meerdere mooie huisstijlen kunnen.

Voorheen dumpte ik even snel een Joomla-site neer, maar dat is eigenlijk overkill voor wat ze ermee doen, helemaal als je op gegeven moment een tiental sites moet hebben. Uiteraard probeerde ik die 10 sites in 1 Joomla-db te krijgen, maar vanwege bepaalde componenten als een agenda etc lukte dat niet, aangezien andere bedrijven natuurlijk niet de agenda van een ander bedrijf mogen zien.

Nu had een van de mensen daar een beetje zitten rommelen met Publisher en het zag er wel leuk uit en nu had ik de opdracht gekregen om het idee uit te werken met Publisher. Dus...templates maken, zorgen dat hun software erin te stoppen is etc, maar dit moet volgens mij makkelijker kunnen, want Publisher...nee, daar ben ik niet echt fan van.

Mijn vraag aan jullie is dus ook:
Hoe kan ik zorgen dat a-technische* mensen makkelijk een site neer kunnen zetten welke voldoet aan een paar templates die ik gemaakt heb en niet draait op php/mysql oid en gewoon lichtgewicht is?

Het is geen probleem als ik een simpel C#-programma moet schrijven om wat dingen te automatiseren ofzo, maar het moet niet te gek worden.

Iemand ideeen?

* a-technisch op een manier dat ze wel gewoon met computers om kunnen gaan uiteraard.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Volgens mij moet je dan gewoon Frontpage of Dreamweaver gebruiken, daarin kun je met bepaalde templates werken.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je hier geen weblogsysteem voor misbruiken? Of is de inhoud van projectgegevens niet sequentiëel?

Je kan ook zelf iets simpels bouwen met een serverside taal, database en WYSIWYG editor (tinyMCE of zo). Dat is één keer wat werk, maar daarna heb je wel een systeem op maat. Dan hoef je vervolgens per project alleen een CSS bestand en wat variabelen aan te passen.

• armageddon_2k1
Serverside is geen optie, omdat het ook op hun laptops moet draaien welke niet altijd toegang hebben tot internet. En om nou overal op hun laptop Apache en PHP te installeren..... :)

Ik zal Frontpage eens extra onder de loep nemen, want Dreamweaver is meteen weer zo duur :)

[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-02-2007 12:06 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wel, ik zou je NVU aanraden. Dan krijg je onmiddelijk valid XHTML/HTML. Het is gratis, open-source.

Frontpage zou gewoon verboden moeten worden. Dreamweaver is goed, maar gelijk je zelf zei: te duur

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
Dus eigelijk zoek je een klein simpel CMS systeem ofzo?
Ik heb nog wel een licht eigen gemaakt cms systeem. Indien intresse moet je ff een mailtje sturen maar het mail adres in mijn profiel.

LinkedIn
BlackIntel

• armageddon_2k1
@Snakiej:
Bedankt, ik zal dat NVU eens bekijken :)
EDIT: Dat ziet er veelbelovend uit zeg!

@EvilWhiteDragon:
Mits dat niet op een db en een serverside scripttaal draait ben ik tevreden, maar ik ben bang van niet of wel? :)

[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-02-2007 14:31 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Waarom wil je trouwens geen Apache/MySQL servers op die laptop's draaien? Met WAMP heb je het in no-time draaien en die kan je gewoon samen met het opstarten van Windows laten starten. Een keer goed configgen, CMS'je erop gooien en klaar is armageddon_2k1.

• armageddon_2k1
Omdat die mensen van het type zijn dat ze elke 2 weken een nieuwe laptop hebben en daar heb ik geen zin in ;)
Dat NVU werkt vooralsnog prima, ik ga kijken hoe goed ik hiermee uit de voeten kan.

Bedankt voor die tip though :)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:09

orf

Ik heb goede ervaringen met http://www.stunnix.com/
Hiermee kun je apache en php op cd laten draaien.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:03
Je moet vooral kijken wat er precies geexporteerd kan worden door dat programma en wat voor transformaties daar nog overheen moeten om tot het gewenste eindresultaat. Indien je dat weet kan je concreet stellen wat het probleem en de beste oplossing is.
Pagina: 1