Verkoopprijs van mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik zag dat er een hardware taxatie topic was maar aangezien ik niet weet wat de exacte type nummers zijn van mijn onderdelen (van de meeste dan) en hoe ze heten etc etc, probeer ik het in een nieuw topic. Ik wil een laptop aanschaffen en daarvoor mijn pc verkopen.

De pc is nu zo'n 5 jaar oud en bestaat uit het volgende:
AMD Athlon 2600+ processor (kloksnelheid: 2.13Ghz)
1024mb ram geheugen
80 GB harde schijf
256 MB Videokaart (Nvidia GeForce 6800 GS/XT), nog maar een paar maandjes oud, ter waarde van € 149,-
CD-Rom drive (werkend)
DVD-Rom drive (leest geen dvd's, moet vervangen worden)
Officiële Windows XP Home editie (service pack 2)
Netwerkkaart (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC), nog maar een paar maandjes oud.
Geluidskaart (CMI8738/C3DX PCI Audio Device)
17 inch LCD Scherm (Philips, 3 jaar oud, zitten enkele onweersvliegjes ín het beeldscherm)
Toetsenbord + Muis
USB-kaart voor aansluiting tot aan 8 usb-kabels

Extra: De lichtjes (voorop de pc) werken niet meer, in verband met de aanschaf van een nieuw moederboard. De stekkertjes van het moederbord naar de lampjes verschillen en moeten aangepast worden.
Er zit een nieuwe ventilator op de processor, deze is stiller dan de standaard ventilator die er op zat.
Er zit ook een nieuwe voeding op,die meer stroom geeft.
Met de videokaart is het mogelijk om meerdere schermen aan te sluiten op de pc.

Ik gok dat er totaal zo'n 1500 euro in is gegaan, wat ik er natuurlijk niet meer voor terug krijg, maar ik vroeg me af wat ik hier voor kan krijgen/vragen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd

Misschien net 300 euro (ik zou dat er zelfs nog niet voor over hebben).

• Thrilled
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:15:
Dat het niet veel zou zijn had ik al door, maar 300 euro !? Ik game er nog dagelijks op, World of Warcraft draait soepeltjes, evenals andere zware games...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ik zou slechts de helft bieden als ik een pc nodig had.
Aan het scherm zou ik me ergeren, dus die zou ik zelf niet gebruiken ( als in weggeven of als reserve houden) en de 1ste uitbreiding zou direct al een grotere harddisk en dvd-brander zijn.

(Zelf hou ik zowel voor bieden als vragen voor alle hardware ouder dan 4 jaar normaliter 10% van de nieuwwaarde aan. Vaak is de hardware al zodanig verouderd dat repareren / upgraden snel in de papieren loopt vanwege allerhande antieke aansluitingen zoals PCI 1 / SD-Ram / binnenkort P-ATA / vermogen van de voeding)

[ Voor 39% gewijzigd door Coach4All op 04-02-2007 11:30 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 11:49
17 inch LCD Scherm (Philips, 3 jaar oud, zitten enkele onweersvliegjes ín het beeldscherm)
Bedoel je soms hotspots? (pixels die continu fel branden)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hij bedoelt zoals hij het zegt, van die minuscule vliegjes. Sommige beeldschermen zijn niet goed afgeschermd ofzo en die beesten vliegen er dus zo in. Het is in ieder geval een behoorlijk bekend probleem.

350-400 euro zou ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 04-02-2007 11:32 ]

Verwijderd

Ik zou alles dan los verkopen of schenken aan een vriend of familie waar je een goede band mee hebt en of die een symbolisch bedrag vragen.
Idd dat scherm is dat nog te herstellen ?
De vgakaart en het geheugen levert misschien wat op maar de rest is wat een gek er voor geeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 11:43 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Zonder beeldscherm, muis en tobo zo'n 250 euro. Als je die erbij doet zou je misschien 280 kunnen verwachten op z'n max. Het is nou eenmaal een oud systeem, met kleine harde schijf, gedateerde cpu en slecht beeldscherm.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Zo slecht is dit scherm niet hoor

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kokorico schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:47:
Zo slecht is dit scherm niet hoor
Wel als het vol zit met vliegjes.

Verwijderd

wij geven volgende week een soort geleik systeem weg aan een vriend van mijn broer (die hebben nog een pentium 2 :P ) hij hoeft er alleen een zondagje voor te koken :P , We geven deze gewoon weg omdat je er toch maar maximaal 100 á 150 euro voor krijgt.. Ik denk dat je er echt niet veel voor zult krijgen.. een soort geleik systeem (zonder monitor, die van jou zou ik toch niet gaat gebruiken)
ben je 350 á 400 euro kwijt.. dus dat lijkt me als koper verstandiger dan een 2e hands voor 300

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 00:04

Acheron

updatepack.nl

Je moet je altijd afvragen wat jijzelf over zou hebben om deze pc te kopen in vergelijking met wat nu in de winkel te koop is. De techniek staat immers niet stil en hardware-prijzen zijn de laatste jaren hard omlaag gegaan, vooral tft-schermen zijn fors in prijs gedaald. Als je een Geforce6800 koopt voor E149 om er zelf maar een paar maanden gebruik van te maken ben je financieel gewoon niet slim bezig. Deze kaart is nu 2e hands nog geen eens de helft waard. Voor de PC zou je ongeveer E150 kunnen vragen, met het scherm erbij ongeveer E250 maximaal. Ga je meer vragen wordt een nieuwe budget-pc veel aantrekkelijker.
P.S. Als dat scherm echt vol zit met vliegjes kom je op E200 uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Acheron op 04-02-2007 11:54 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:15:
Imho een net bedrag voor dit verouderde systeem. Er zit eigenlijk niets in wat echt nog geld op brengt zo te zien. Eigenlijk alles lijkt budget te zijn, geen brander etc. De monitor is imho met vliegjes weinig meer waard. Wat dat betreft is het net wat de gek er voor over heeft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Thrilled
het zijn 3 vliegjes ofzo, niet dat je niks meer ziet :P ik ga kijken wat voor boden ik binnen krijg, had wel meer gehoopt dan dit maar goed, het zij zo

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:37

Croga

The Unreasonable Man

Ter vergelijking:
Een soortgelijk systeem maar dan met Opteron 146 en X800XL videokaart heb ik aangeboden voor 400 euro en geen enkele reactie op gekregen....

Ik denk dat je heel blij mag zijn als je er 250 tot 300 euro voor krijgt. Maar het zou me niets verbazen als 200 euro het maximum is.

Overigens is 150 euro wel heel erg veel geld voor een 6800XT. De 6800XT is de traagste van de 6800 series en vaak nog langzamer dan een 6600GT. Op dit moment is de 6800XT voor zo'n 85 euro nieuw te koop...

[ Voor 26% gewijzigd door Croga op 04-02-2007 12:04 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Thrilled schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:57:
het zijn 3 vliegjes ofzo, niet dat je niks meer ziet :P
Persoonlijk zou ik niet eens bieden op een scherm met vliegjes. Ik denk dat veel mensen daar weinig interesse in zullen hebben.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1