Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mitsubishi Galant GDI 2.4GLS trager dan 2.0GLSi?

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 16:44
Ik ben zelf aan het kijken naar een Galantje(van 1998-2000). Echter twijfel ik tussen die 2.4 en 2.0. De 2.4 zit helaas precies in een zwaardere gewichtklasse, deze weegt iets van 1265KG en de 2.0 1235.

Wat ik mij echter verbaar is die test in autoweek, http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=646&cache=no
Ok, deze is automaat, maar met een 5bak schakel zou hij circa 1 sec sneller zijn? Men lijkt iig niet onder de indruk, hoewel 225NM toch een hoop goed zou moeten maken.

Hoe dan ook, de 2.4 heeft 150pk tegen 136 en veel meer koppel(225 vs 178), mij lijkt het dat deze toch zeker wel even snel moet zijn als die 2.0? Echter heb ik het idee dat de prestaties vies tegenvallen, op autotrader worden de de 0-100 cijfers ook verzwegen. De topspeed is ook lager(205 tegen 210), en hij zal qua versnelling net ietsje zwaarder vertand zijn als die 2.0 vanwegere de lagere rpm.

Iemand enig idee hoe ik het beste kan redeneren, die 2.4 heeft weinig toegevoegde waarde als hij zwaarder en duurder is, maar ietsje zuiniger en vervolgens wel trager.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

De automaat is een 4 traps-automaat.
Ik denk dat je daar het verschil in zowel het optrekken als de topsnelheid naar kan herleiden, ondanks het hogere vermogen.

Overigens heb ik de 2.4 GDI en de nieuwe MIVEC (Outlander, Grandis) beiden met de 4 traps automaat gehad en ik kan je vertellen dat deze heel aardig rijden. Maar zuinig zijn ze zeker niet.

\_Specs_/

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

die 2.4 is een GDI (een soort van FSI alleen dan van Mitsubishi) en dat viel nog al tegen achteraf, kon zijn zuinigheid niet waar maken en je moet 98 tanken