[WinXP] Triple monitor-setup mogelijk met 2 vidkaarten?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik heb nu een X1950Pro. Daar hangen 2x 19" TFT aan (de X1950Pro is tenslotte een dual-head kaart) en in WinXP heb ik die soms streched draaien waardoor ik een resolutie heb van 2560x1024.

Stel ik doe nòg een X1950Pro in mijn PC (en dat kan ie aan) maar ik verbind 'm niet via CF...kan ik dan nog een monitor (17") op die 2e kaart aansluiten en gebruiken binnen Windows en daar iets anders op laten tonen dan op de 2x 19" streched?

Dus bijv 1 applicatie die dan op de streched desktop (2560x1024) resolutie draait (beide 19"'s) en 1 applicatie die op een 17" tft (1280x1024) draait.

Kan dat? Snapt Windows dat eigenlijk wel of moet de 2e X1950Pro dan per se in CF mode draaien en blijf ik beperkt tot het aansturen van maximaal 2 monitoren?

specs | 3360wP met SE3000

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen, zolang ze niet in CF draaien gaat het goed hoor. Maar waarom stop je niet een basic PCI kaartje erbij, is makkelijker? En goedkoper.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Snakiej schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:38:
Neen, zolang ze niet in CF draaien gaat het goed hoor. Maar waarom stop je niet een basic PCI kaartje erbij, is makkelijker? En goedkoper.
ff wachten...wat zeg je nu precies? Dat het wel gaat werken door een 2e graka erbij te doen en dat WinXP die ziet en kan aansturen?

Zou het zelfs zover kunnen dat ik van 2 graka's 3 uitgangen bij elkaar knoop en deze streched aanbiedt aan het systeem en dat ik dan de laatste vrije uitgang van de 2e graka "los" kan laten in zijn eigen resolutie?

Ik zit nl hier aan te denken:Afbeeldingslocatie: http://www.insitesolutions.com.au/737project/images/fs2004_3.jpg maar dan de Matrox Triplehead oplossing te vervangen dooor hetzelfde te doen via 2 identieke grafische kaarten.

Enne...ik wil de monitoren een intensieve game laten draaien/berekenen, dus vandaar geen simpele PCI.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07 07:56
zou dit dan ook lukken met mijn 2 x700 pro videokaarten
zalig zo 3 schermen naast elkaar

34,06kwp installatie, full electric

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
en goedkoper, want een Matrox Triplehead kost iets van € 359,-

Dus...ik ben benieuwd of het antwoord van Snakiej is dat het gewoon gaat werken.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-07 07:56
Kensei schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:09:
en goedkoper, want een Matrox Triplehead kost iets van € 359,-

Dus...ik ben benieuwd of het antwoord van Snakiej is dat het gewoon gaat werken.
ik ook dan kan mijn 200p7es even wachten en koop ik 3 19 inch schermen

34,06kwp installatie, full electric

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
maar goed...ik ben dus nog niet 100% zeker of het nu wel of niet werkt zoals ik vermoed. Kan iemand het toch (voor de zekerheid en om te verkomen dat ik een miskoop doe) bevestigen?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Misschien kun je eest even uit de grabbelbak een pci videokaartje halen (als is het een S3 Trio 64! http://www.weber-steuerungstechnik.de/felix/hiss31.jpg )

Die in je computer zetten en testen of dat werkt, als dat werkt kan het waarschijnlijk ook met 2 goede videokaarten lijkt me zo. (alleen kun je het voor die ene game niet proberen, maar FS ofzo zal het wel kunnen lijkt me zo)

~ Mijn prog blog!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Gisteravond een testje gedaan met een 2e graka. Het was echter een Nvidia driven kaart (GF7600). De drivers van Nvidia en ATi bijten elkaar want ik kon de GF alleen maar in 4kleuren draaien in 640x480resolutie.

Echter... het blijkt dus dat het wel zal gaan werken, zolang het maar een ATi kaart is die dezelfde (bestaande) drivers kan gebruiken. Het liefst dus ook een X1950-series.

Eens kijken of ik iemand ken die 'm ter test zou willen uitlenen voor een avondje.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al tig keer gezegd: er is *geen enkele* reden om een dure tweede kaart te kopen :o

Windows kan alleen op het primaire scherm 3D acceleration toepassen, dus bij benadering zou een oude S3 PCI kaartje al kunnen voldoen. De meerwaarde van een dure nieuwe kaart is minimaal. Wel is het zo dat je fatsoenlijke analoge filters wilt als je via VGA aansluit of natuurlijk een DVI voor DVI, Dus zou een Matrox G450/550 PCI met VGA + DVI een goede keus zijn, anders een simpel Radeon 7000 PCI (waarbij wel gezegd moet worden dat daar de analoge filters vaak brak zijn, dus eigenlijk alleen voor DVI een optie)

Oslik blyat! Oslik!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Dat verklaart dus waarom de GF in zo'n brakke resolutie liep. Dus een 2e graka doet geen HW accel he? Ik wist dat nl niet :?

Kan iemand uitleggen waarom dit eigenlijk is? Neemt het teveel resources in beslag van het systeem? Of is het een fysieke beperking?

Wel erg jammer, want dat zou inhouden dat ik voor een >2 monitoren setup toch een Matrox Dualhead of Triplehead zou moeten kopen.

Dus:
PC -> X1950Pro -> Uitgang #1 -> Triplehead -> 2x 19" TFT
PC -> X1950Pro -> Uitgang #2 -> 17" TFT

Dat zou dan wel moeten werken, nietwaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Tallguy op 07-02-2007 11:14 ]

Pagina: 1