Hoe levert Dell zn harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Ola !

Wil bij Dell een systeem bestellen met 2x160gb. Weet iemand hoe Dell zijn (dimension) systemen standaard aflevert? Raid of gewoon 2 losse disks?
(kan Dell natuurlijk bellen maar dan moet ik tot morgen wachten, en jullie weten het vast ook wel en dan kan ik nu bestellen :) )

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-02 13:34
Volgens mij kan je die opties gewoon bij het configureren van de pc aanvinken. Zo niet word het denk ik standaard geleverd als 2x 160 GB...

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
Staat er bij de opties niet bij, staat 320gb, geleverd als 2x160gb. Ga er dus ook wel een beetje vanuit dat het totaal 320 is en niet gemirrord 160... Valt een beetje tegen als mensen er geen verstand van hebben en ze staan opeens met een 160 machine :)

En maar bellen: "Ja, het is wel 160 maar dan veel veiliger meneer..." :)

huh? :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:55
Meestal kan je gewoon kiezen bij Dell. Recent heb ik nog een systeem aangeschaft met 2x 250 GB, deze is als non-RAID afgeleverd (eigen wens), één schijf Systeem (250GB) en één schijf Backup (250GB). Dit heb ik zelf gelijk veranderd door de schijven in RAID0 en RAID1 te zetten met Intel Matrix Raid (Eerste 60GB per schijf als RAID0, overige 190GB als RAID1). Mijn boodschap: je kan het zelf aangeven en anders is zelf aanpassen prima mogelijk (afhankelijk van systeem configuratie natuurlijk).