Toon posts:

Mijn Laptop ziet mijn netwerk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.085 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Acer Aspire 5051AWXMi gekocht. Zodra ik met deze laptop via mijn Speedtouch USB Adapter 121g (Wireless 802.11g) contact will maken met mijn Speedtouch 570 router dan is dat geen probleem. (Ik heb de software van de USB adapter geinstalleerd, mijn SSID en WEP ingevoerd en op de router de naam van PC en MAC address)

Er zit ook Broadcom 802.11g-netwerkadapter in mijn laptop. Die zou ik graag willen gebruiken.
Ik heb de software van de USB adapter gedeinstalleerd.

Nadat ik Broadcom netwerkadapter heb geactiveerd krijg ik de melding dat er draadloze netwerken zijn gevonden. Ik zie verschillende netwerken staan maar zien mijn eigen netwerk niet.

Is dat een instelling op mijn Speedtouch 570? Ik heb via http://10.0.0.138 gekeken maar kan het niet vinden. Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.
(Ik heb trouwens Windows XP home edition op de laptop)

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03 19:45
Heb hetzelfde gehad met m'n Acer Aspire 5040 laptop.

Ik heb op de Acer website de nieuwste drivers voor de Braodcom wireless netwekadapter van m'n Acer laptop gedownload (schijn toch nodig te zijn bij een nieuwe Acer laptop).

Daarna had ik dus wel gewoon draadloos internet op m'n laptop.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Toen je met je USB adapter verbinding maakte moest je zelf je SSID invoeren? Toen heb je helemaal niet gezocht naar netwerken?

Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat je router je SSID helemaal niet broadcast, dan is het ook redelijk logisch dat windows hem nu niet vindt. Wat gebeurd er als je je netwerk gewoon handmatig toevoegt? (In dat scherm met het overzicht van alle draadloze netwerken heb je zo'n "Change the order of my preferred networks", daar kun je handmatig een netwerk toevoegen - even er vanuit gegaan dat je de standaard windows software gebruikt en geen broadcom tooltje).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Ligt het niet aan een instelling in je Speedtouch op welk kanaal je draadloos netwerk zit? Ik heb hier ook eens problemen gehad met de PC van m'n zusje. Kon ons draadloos netwerk ook niet zien. Bleek dat die zender waarop onze router stond buiten het bereik van de zenders die het kaartje in de PC van m'n zusje kan ontvangen te zitten.

Dus probeer eens een kanaal als nummer 8 ofzo. Die van ons stond op 13, maar dat kon de netwerkkaart van m'n zusje niet ontvangen :S

Verwijderd

Topicstarter
YES!!!!!!! Ik heb kanaal aangepast van 13 naar 1. Nu kan hij het netwerk vinden.

Indien nog iemand hetzelfde probleem krijgt bij Speedtouch 570:
Ga naar: http://10.0.0.138
Vervolgens Basic, Wireless, Radio channels en verplaats naar bijvoorbeeld 1.

Iedereen bedankt voor snelle reactie. Super!!!!