Toon posts:

Vaag probleem met de ADSL verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee jongens.

Ik heb een vreemd en nogal genant probleem. De PC van mijn broer liep erg traag en was al drie jaar niet meer opnieuw geinstalleerd. Ik bood hem dus aan om alles even opnieuw te fixen, formateren, etc. je kent het wel.
Ok.

Windows staat er vers op, schijfjes mooi geformateerd, dus ik wil het net op om even wat drivers te downen en de nodige software.

DNS error. Wtf. Ik krijg de verbindings wozard en die vraagt om mijn locatie. Niet nodig, dacht ik zo, met een adsl verbinding. Annuleren. Handmatig instellen, optie gekozen van de adsl die altijd aan staat, voltooid. Maar waarom kan ik dan niet het internet op ? Het lampje van de netwerk kaart brand ook, alle kabels zitten goed, de modem is een paar keer gereset. Bij verbindingen staat wel dat de verbinding ingeschakeld is, 400mbs, maar geen packets die in en uit gaan ( geen verkeer dus )...In IE ( ja ik weet het, IE sucks, maar ik kan FF dus nog niet downloaden ;) krijg ik een dns error. Duh.

Hij hoort toch gewoon meteen weer te gaan ? Wat is er nou veranderd omdat ik een clean instal heb gemaakt ? Ik sta best wel voor lul omdat ik zei dat het allemaal zo gefixed is. Nu kan mijn broer dus helemaal niks met zijn pctje.

Moet ik ergens poorten checken ofzo ? Hoe kwam je ookal weer in het menu van de modem, en wat moest je daar ook alweer ? Er staat me vaag iets bij van telnet. Wie brengt mij wat verheldering ? Alvast bedankt !

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

400 MBit klinkt meer als Firewire (IEEE 1394). Weet je zeker dat de netwerkkaart (Ethernet) goed geïnstalleerd is?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Nee ! Goed idee, daar zat ik ook al aan te denken. Mijn broer heeft alleen dat floppy van zijn kaart kwijt gemaakt. In het ergste geval moet ik er dus even een nieuw kaartje in gooien...

Wat zou het nog meer kunnen zijn, als dat het niet is ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 09:45 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk in apparaatbeheer of er nog niet geinstalleerde apparaten zijn. Staat er iets bij van een netwerkcontroller (of iets in die vorm), dan is je netwerkkaart nog niet geinstalleerd. Ga dan na of het een onboard netwerkkaart is of een losse.
Is het een onboard, dan kijk je op de site van de fabrikant van het moederbord en download daar de drivers (of zoek de cd van het moederbord).
Is het een losse netwerkkaart, haal die even uit de pc, kijk wat er op de chip staat en zoek daar met google op.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks ! Ik bel mijn broer straks ff op.

Een vriend van me zei dat het ook zou kunnen dat de modem geen toegang geeft omdat hij beschermd is met een wachtwoord, dat nu niet meer automatisch wordt door gegeven. Is dat mogelijk ? En hoe kom ik daar achter ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euh.. Ik zie nu net dat je het modem een paar keer gereset hebt.. Als je dat inderdaad gedaan hebt zul je je instellingen weer opnieuw erin moeten zetten.
Hoe je in het modem komt:
start, uitvoeren, cmd [ok]. Nu krijg je een dos-prompt te zien, typ daar het volgende: ipconfig (en duw dan op enter). Nu krijg je als het goed is te zien wat voor ip-adres/subnetmask en gateway aan je netwerkkaart zijn gegeven. Als je ip-adres in de 10.x.x.x of 192.x.x.x range zit dan is het in orde. Kijk dan even naar de gateway, en typ dat ip-adres in je browser (IE of Firefox dus) in. Nu kom je in het configuratiescherm van je modem. Hier zul je dan dus je gebruikersnaam/password voor je adsl-verbinding ergens moeten invoeren.
Makkelijkste zou zijn als je even vermeldt of de pc direct aan het modem zit of dat er nog een router tussen is geplaatst (en geef dan ook even aan welk modem/router je hebt).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Dat resetten is pas gebeurd nadat het probleem optrad, dus waarschijnlijk is dat het niet.

Over ipconfig :
En als ie nou niet in de 10.x.x.x of 192.x.x.x range zit ? Kan ik dan zelf gewoon bijv. 192.0.0.0 instellen ? Het irritante is dat ik al deze info dus zal moeten uitprinten en meenemen naar hem, een uur reizen van mijn huis vandaan. Ik wil zo veel mogelijk opties gedekt hebben :-)

Hij heeft geen router, en het zal wel zo'n standaard speedtouch geval zijn ( moet ik nog even bij em checken ).

Vaak zit er een standaard wachtwoord op die krengen, toch ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 12:12 ]

Pagina: 1