Probleem connecten naar FTP sites

Pagina: 1
Acties:

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb gezien dat er al heel wat threads zijn betreffende dit onderwerp maar een oplossing voor mijn specifieke probleem heb ik echter niet kunnen vinden. Als het er wel is dan mijn excuses voor deze post.

Ik heb hier een vaag probleem sinds ik m'n nieuwe ADSL van Speedlinq werkend heb gekregen.
Ik heb 2 pc's via een switch aan de modem hangen. De modem is ingesteld als router en geeft de pc's zelf een ip.
Nu komt het; met mijn pc kan ik naar geen enkele ftp site connecten. Zowel niet met FlashFXP als met m'n browsers (Firefox en IE).
Maarrrr met de pc van mn vrouw lukt dit echter prima.

Ik ben de hele avond al bezig geweest maar ik kom er niet uit.
Heb poorten open gezet in de modem, active/passive verbindingen met FlashFXP geprobeerd maar mag allemaal niet baten.

Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door .Sachiel op 04-02-2007 01:30 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat je zegt is dus: 1 van de 2 pc's doet niets meer wat betreft FTP.

Wat ik mis het: de foutmeldingen die je krijgt. Aan de hand daarvan zou het probleem achterhaald kunnen worden.

Ey!! Macarena \o/

• .Sachiel
  • Niet online
Sorry, standaard beginnersfout. (post eigenlijk nooit wat)

Ok foutmelding in FlashFXP:
WinSock 2.0 -- OpenSSL 0.9.7d 17 Mar 2004
[R] Connecting to 172.27.133.12 -> IP=172.27.133.12 PORT=21
[R] Connection failed (Connection timed out)
[R] Delaying for 120 seconds before reconnect attempt #1

Foutmelding in Firefox:
The operation timed out while attempting to contact 172.27.133.12

Overige websites en porgamma's die internet gebruiken doen het prima.
Was in m'n openingspost trouwens vergeten te vermelden dat ik ook port forwarding al heb geprobeerd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor een FTP-client heb je helemaal geen portforwarding nodig? Dit klinkt meer als een firewall die in de weg zit. XP-firewall al uitgeschakeld? Kijk eens naar de verschillen in firewall/antivirus tussen de PCs van je vrouw en jezelf.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Port forwarding is ook niet van toepassing voor dit probleem. Dat is voor inkomende verkeer, je bent nu uitgaand verkeer aan het opzetten.

Heb je al andere ftp sites geprobeerd? Het kan natuurlijk zo zijn dat die ene site waar je nu op wil connecten er even niet is natuurlijk. Het IP geeft hier trouwens dezelfde time out :P

Ey!! Macarena \o/

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Het IP waar je naar wilt connecten is een lokaal IP dat wil zeggen dat de server ergens bij jou thuis aan het netwerk hangt. Ik kan me voorstellen dat als je porten forward naar je client ipv naar je server dat dat niet gaat werken.

Staat de ftp server niet toevallig op de pc van je vrouw?

Probeer ook eens te connecten naar ftp.ea.com en vertel ons wat FlashFXP daar van vindt.

• .Sachiel
  • Niet online
Sorry deed iets doms |:(

[ Voor 93% gewijzigd door .Sachiel op 04-02-2007 23:14 ]

• .Sachiel
  • Niet online
Ik probeer verschillende ftp sites. Allen geven hetzelfde resultaat.
ftp.ea.com kom ik dus ook niet op.

Er zijn veel verschillen met de pc van m'n vrouw en mijn pc. Zo draait op die pc XP kaal (dus zonder SP's) en op mijn pc XP SP2. Bij haar draait Norton Systemworks incl antivirus. Bij mij draaide Symantic AV CE9. Heb 'm eraf gehaald om te kijken of dat iets uithaalde maar helaas.
XP Firewall staat uit alsmede de firewall op modem/router. Heb verder ook geen firewall proggies draaien.
Het zal ongetwijfeld aan MIJN pc liggen maar ik heb echt geen idee meer waar te zoeken.
TheGuest schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:53:
Het IP waar je naar wilt connecten is een lokaal IP dat wil zeggen dat de server ergens bij jou thuis aan het netwerk hangt.
Staat de ftp server niet toevallig op de pc van je vrouw?
Even voor de duidelijkheid, ik draai dus geen ftp server maar ik kan niet naar ftp servers connecten met ftp proggies of browsers.

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:36

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

misschien rare vraag maar als je een timeout krijgt bij connecten, kan je dat ftp-adres van die pc dan wel pingen?

Als dat niet lukt moet je maar eens te raden gaan of de kabel wel goed is naar je router/switch

• .Sachiel
  • Niet online
Ik zal 't vanavond ff proberen als ik thuis ben.
Maar lijkt me dat ik dan uberhaupt problemen moet hebben met surfen / internet applicaties?

EDIT
Ok ik heb ff geprobeerd te pingen naar bijv. ftp.ea.com en dat lukte gewoon.
Maar als ik 'm probeer te benaderen met m'n browser of Flashfxp bijv. krijg ik gewoon weet timeout.

[ Voor 39% gewijzigd door .Sachiel op 05-02-2007 20:57 ]

Pagina: 1