Toon posts:

Game PC budget rond 1800-,

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reden voor kopen dell of misschien toch iets ander (Alternate/Informatique>:)

ik ben zoek naar goede dell of goede pc bij Alternate ... Mijn kennis is niet zo hoog op het gebied van merken/prijzen van de onderdelen in een pc . Daarom heb ik het lijstje wat hieronder staat gemaakt . Misschien hebben jullie nog op/aanmerkingen . Ik hoor ze graag.
Deze pc heb ik bij dell samengesteld. De prijs komt ongeveer rond 1800 euro uit als ik hem nu bestel.(zonder beeldscherm)
Volgens de site is ook mogelijk Vista er bij te bestellen ,maar dan moet je ze effetjes na bellen.
Ik heb ook lijstje samengesteld bij Alternate . Hij is iets duurder maar ik heb gewoon gekeken wat ongeveer hetzelfde is als bij dell ..
Je kunt het eigenlijk niet vergelijken ,want je weet niet wat voor merken er in zitten . Dit is maar inschatting , als jullie beter lijstje dat rond de 1800-2500 euro kunnen samenstellen. Zie ik dit graag bij voorbaat bedankt .

Budget : Rond 1800 euro euro en max 2500 euro (+randapparatuur)

Waar ga ik de pc voor gebruiken ?:

ik ga de pc vooral gebruiken om te gamen maar er zijn ook ander zaken zoals : Photoshopen , kijken van films/tv series ,huiswerk msn etc. Dus er moet in ieder geval goede video kaart in zitten en aardig wat geheugen (doet liefs veel dingen tegelijk). Ik heb hier onder lijstje gemaakt waar van ik denk dat het wel goede keuze is .

Waarom bij dell ?

ik heb nu ook een dell PC ,hij werkt pefect ,stabiel,geen crashes etc .De prijs is van dell pc's zijn over het algemeen wel duurder als een pc die zelf samen stelt bij Alternate . Maar bij mijn dell heb ik nog nooit problemen gehad en ik geef liever paar 100 euro extra uit voor goede pc zonder crashes/onderdelen die niet goed werken. Dit zeg ik omdat een vriend van mijn ook pc heeft en zelf heeft samengesteld en die aardig wat problemen had. Dit hoeft natuurlijk niet bij dit systeem(alternate lijstje) te zijn en daarom vraag ik het ook aan jullie of dit goed systeem is .

Mijn lijstje via Dell site (Dimension 9200)

PROCESSOR
Intel® Core™ 2 Duo E6600 Processor (2,4 GHz, 1.066 MHz, 4 MB)-
-> Ik ben niet van plan om hem te overclocken .Maar voor de nieuwe games die er aan komen ben ik wel voorbereid op te toekomst .

BESTURINGSSYSTEEM
Legitieme Windows® XP Professional SP2 (incl. CD vr herinstallatie besturingssysteem) -
-> ; Dat is waarschijnlijk ook Vista bij dell (bellen )

GEHEUGEN :
2.048 MB [2 x 1.024] 667 MHz Dual Channel DDR2-geheugen bewerken
-> Lijkt me genoeg voor games en voor Vista/Directx 10

HARDE SCHIJF :
640 GB [2 x 320 GB] Seriële ATA RAID 0 Stripe harde schijf (7.200 rpm) met DataBurst™-cache
->: Ik wil graag genoeg opslag hebben .Mijn harde schijf die ik nu gebruikt zit meestal prop vol (250gb)

OPTISCH(E) STATION(S) :
16x DVD+/-RW- & 16x IDE DVD-ROM-station
-> Af en toe brand ik wel dvdtjes

GRAFISCHE KAART
SINGLE 768MB nVidia® GeForce® 8800 GTX graphics card
-> Eindelijk heeft dell deze optie bij hun assortiment gedaan. Deze kaart heb ik zeker als eis op mijn lijstje staan.

Monitor :
Geen -
-> Ik ben waarschijnlijk van plan om 20'' flat pannel of groter te kopen .. ik heb nu ook 19'' van dell en die bevalt wel prima . Hij is bijna 3 jaar oud dus ja dat is het overwegen .Ik ben ook van plan om groter scherm te kopen van minimaal 20''inch

Muis,Toetsenbord ,Beeldscherm etc :
->
Ik ga toch maar voor een compleet nieuw systeem dus ik koop waarschijnlijk alles er gelijk bij.

Voorbeeld lijstje (Alternate)

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/8710/adasdpi5.th.jpg

P.S
Dit is mijn eerst post hier . Ik heb al aardig wat systeempjes door gespit en ik heb de regels gelezen ,ik hoop dat is het zo goed heb gedaan. O-) Alvast bedankt voor jullie reacties

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 13:56 ]

Verwijderd

Asus P5W DH Deluxe €199
Goede keuze niks op aan te merken.

2X Harddisks 3,5 inch SATA - €210
Hoe groot zijn ze, een seagate barracuda 320gb kost 83e p/st dus waarom die niet nemen.

Enermax ELT620AWT
Waarom in godsnaam zo'n voeding en niet een Hiper HPU-4K580 TypeR bijvoorbeeld die kost 85 euro en is echt goed lees de reviews maar is ook nog modulair.

Microsoft Windows Vista Home Premium €299
Je bouwt een nieuwe systeem dus gewoon WIndows Vista Ultimate OEM 159,-

Intel® Core™ 2 Duo E6600 €315
Goeie keuze niks op aan te merken.

Grafische kaarten nVidia PCIe - €549
Neem de XFX versie die zit op 499,- en heeft dezelfde specs als de rest.

Kingston ValueRAM 2 GB DDR2-667 Kit € 139
Weet niet of je wilt gaan overclocken maar dit is Value en is niet echt denderend voor zo'n systeem.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 13:16
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:06:

2X Harddisks 3,5 inch SATA - €210
Hoe groot zijn ze, een seagate barracuda 320gb kost 83e p/st dus waarom die niet nemen.
Hij gaf toch aan dat ze 3,5 inch groot zijn :o

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een gtx op een 19" is zonde van het geld. 620W voeding is ook overdreven een 500 is zat. Redelijk duur mobo, lijkt me niet dat jij er zoveel eisen aan stelt alleen raid0. Kijk is naar een ds3, mooi ding en heeft de functies die jij zoekt.

• ExPlanE
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

ExPlanE

Let the beat hit 'em!

kokorico schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:07:
[...]

Hij gaf toch aan dat ze 3,5 inch groot zijn :o
Hij bedoelt niet de grootte qua lengte, maar de grootte van hoeveel GB erop kan! :9~ O-)

Verwijderd

Ik zou eens kijken op azerty of 4launch.. die zijn een syuk goedkoper en hebben betere service dan alternate.. verder heb ik niks met dell.. het is vaak beter, mooier, goedkoper om zelf een pc samen te stellen, en heb dan eventueel te laten assambleren als je dat zelf niet aan durft.

Zelfde systeem bij azerty:

Behuizing: Antec Nine Hundred, Zwart
die keuze moet je zelf maken, ik heb nu een kast gekozen met een gemiddeld budget en waar de 8800GTX in past, je moet zelf nog even een andere kast uitzoeken als je deze niet mooi vind.

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_10187_G.jpg

€ 100,01

Voeding: Antec NeoHE, 500 Watt
Deze voeding is sterk genoeg en het is een A-merk

€ 90,34

Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Beste keuze, had je zelf ook al gekozen en is perfect.
€ 293,63

Processor koeler: Arctic Freezer 7 pro
hoor je eigelijk alleen maar goede dingen over en hij is was beter dan de standaard koeler van intel.
€ 18,03

Geheugen: TwinMos Memory Kit, 2048 MB, DDR2, PC5300
gewoon goed geheugen, als je een beetje wil overclocken kan dat. Wil je totaal niet overclocken dan is pc4200 genoeg.
€ 177,61

Harde schijf: 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB
2x 320GB gaf je aan dus daar heb ik me maar aan gehouden, zelf vind ik dat veel te veel maar goed, je budget is er ruim genoeg voor dus dat kan wel.
voor 2 stuks: € 186,34

Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3
Gewoon een goed moederbord wat volgens mij prima aan je eisen voldoet maar wat wel een stuk goedkoper is, ander kan je nog een Asus p5b of een msi neo-f doen
€ 116,73

Videokaart: MSI 8800GTX
MSI is een goed merk en de kaart is ook minder duur dan die van EVGA en nog wat merken.
Je gaf zelf een 8800GTX aan maar ik denk dat een 8800GTS ook wel voldoet (kost meer dan 100 euro minder! )

€ 568,31

DVD Speler + Brander: Samsung SH-M522C, zwart
combo-drive, je kan ermee branden en afspelen, kleur past mooi bij de kast.

Diskette + Cardreader: TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart
Ik zou zelf alleen een diskette doen ant ik vind die combinatiedingen spuuglelijk en duur. Een usb aansluiten kost ook niet veel moeite en word tegenwoordig bij elk product wat aan te sluiten is op een pc gebruikt.
€ 24,91

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, NL, BOX
Gekozen voor de 32Bit omdat ik niet echt veel vertrouwen heb in 64Bit, ik weet niet waarom het bij alternate zo verschrikkelijk duur is, dit is ook geen OEM verzie maar BOX.. Kan iemand mij dit uitleggen?
€ 93,45

Assamblage: Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie
Heeft geen uitleg nodig ;)
€ 35,00

Totaal: € 1730,47

Dit scheelt nogal wat hé ;) Dit is te bestellen bij azerty, zie shopsurvey (of hoe je dat schrijft) voor meer info over de winkel. Je kan het trouwens nog makkelijk €200 goedkoper maken, dan moet je er een 8800GTS in doen, alleen floppydrive en geen cardreader en 1x 320GB harde schijf.
Ik hoor graag nog op- of aanmerkingen.
Ik hoop trouwes dat ik je hiermee een (klein) beetje geholpen heb.

btw, let niet op de spelling :P

Verwijderd

Waarom een MSI 8800GTX nemen die bijna 60 euro duurder is dan de xfx en dezelfde snelheden heeft ook snap ik je keuze voor die voeding niet helemaal die Hiper R is gewoon beter en kost ook nog minder en levert meer vermogen. Scheelt je toch zo'n 80 euro in totaal.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties .

Ik heb zeker aantal goede opmerkingen er bij zien staan. Van de voeding wist ik niet zo veel van af en als 500 watt meer dan genoeg . Ik had voor Alternate gekozen omdat het in de buurt is (omgeving Rotterdam) en ze hebben zon PC-Builder .. vrij gemakkelijk als je niet erg veel verstand heb van onderdelen.Ik zag dat Azerty/4launch Raalt/Eindhoven gevestigd zijn.Ik heb toch het liefste dat ik de pc gemakkelijk kan terug brengen als er ooit misschien iets mee is . ik ben ook van plan om hem gewoon zelf op te halen bij ze .

ik had ook nog paar vraagjes op jullie reactie

Voeding:
Deze voeding van 500 watt kan ik niet terug vinden bij Alternate :
Antec NeoHE, 500 Watt. misschien een alternatief ?

Windows Vista
wat kan ik ook beste nemen windows Vista Ultimate of Premium 32bit ?

Beeldscherm
Dit beeldscherm heb ik teruggevonden via Alternate :
de Samsung 226BW 22'' inch .Ik ben toch van plan om iets groter te kopen. Is dit een goede keuze ?

Harddisk controller :
Moet er ook een harddisk controller in komen of zit dat al bij dit Moederboord
Asus P5W DH Deluxe ?

Geluidskaart ;
Ik heb bij deze lijst geluidskaart er bij gezet . Is dit nodig ?

Dit is mijn lijstje wat ik tot nu toe heb . Ik heb toch besloten om randapparatuur er gelijk ook bij te kopen daar is mijn budget stuk omhoog gegaan naar 2500 euro. Ik hoop dat ik nu genoeg info heb gegeven . Alvast bedankt voor de reacties

Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/8710/adasdpi5.th.jpg

• MaxBlast_NL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06-2021
Als je service wenst in de buurt van Rotterdam kun je beter is bij informatique kijken. Iets duurder maar veel betere service.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 22:48
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:00:
Harddisk controller :
Asus P5W DH Deluxe ?

Geluidskaart ;
[afbeelding]
Harddisk controller is niet nodig omdat er al genoeg sata/ide aansluitingen zitten op het moderbord dat je hebt uitgekozen (tevens ondersteunt dit moederbord ook raid) :)
Ook heb je bij Vista geen floppy drivers meer nodig en zitten de sata drivers al ingebakken in het bestuuringssysteem/besturingssysteem install (Vista)

Verder is een geluidskaart niet persee nodig omdat je al onboard geluid hebt.
Maar toch (gezien je budget enz) zou ik een geluidskaart nemen omdat 1, Je cpu minder belast word en 2. Je toch iets mooier en beter geluid kunt verwachten van een x-fi kaartje ipv onboard geluid.

Verder ziet het systeem wat jij hebt samengesteld er goed uit ;)

EDIT :

Mischien zou je ipv de mx muis een G5 kunnen pakken ?
Is ongeveer even duur maar is toch wel net iets beter ;)

En mischien handig om er wat geheugen bij te stoppen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Nano2009 op 04-02-2007 13:17 ]

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:54
Informatique lijkt mij ook beter dan Alternate, vind ze bij deze laatste winkel niet zo vriendelijk.

Zelf woon ik ook in de randstad, maar heb m'n complete systeem gewoon bij Azerty en Salland besteld. Opgestuurd, in elkaar zetten en alles werkt. En dat nog voor een betere prijs, dus eigenlijk snap ik niet waarom je moeilijk zou doen bij Alternate.

Ik zou zelf dit moederbord nemen: Asus P5N32-E SLI. En een Hiper voeding? Wasda.

Specs

Verwijderd

Voeding:
Deze voeding van 500 watt kan ik niet terug vinden bij Alternate :
Antec NeoHE, 500 Watt. misschien een alternatief ?
Type R Modular 4K580 Nemen staat ook wel bij alternate heeft ook meer vermogen lees maar wat reviews, erg goede voeding is ook modulair dus je kan de kabels eraf halen die je niet nodig bent lijkt je kast al een stuk netter van binnen.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=TN5R31

Windows Vista
wat kan ik ook beste nemen windows Vista Ultimate of Premium 32bit ?
Ultimate meer opties en veel duurder is die niet.

Harddisk controller :
Asus P5W DH Deluxe ?
Zit er standaard op als je tenminste SATA gaat gebruiken.

Geluidskaart ;
Ik heb zelf het P5W DH Deluxe bordje komt mooi geluid uit vind ik zelf dus niet echt nodig

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb nog niet gekeken bij informatique .. Deze site had ik nog nooit bezocht . Ziet er goed uit +2 jaar garantie staat er bij. Als de service daar stuk beter is bestel ik de pc wel bij hun.Het is ook lekker in de buurt . bedankt voor de reacties

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
Met jouw budget gooi je er TENMINSTE een Audigy 4 oid in, anders de goedkoopste Xfi.
Geluid net zo belangrijk! :)

Verwijderd

Ik snap niet waarom je 300euro meer uit wil geven alleen omdat het in de buurt is.. Alternate heeft ook nog een slechte service, en voor 300 euro kan je echt wel een keer naar Raalte rijden lijkt mij ;)
Maar dat is mijn mening hé

Verwijderd

Topicstarter
ja , oke voor 300 euro wel .. Ik ben denk ook niet van plan om bij Alternate te bestellen . het was maar voorbeeld . Als het maar niet te ver rijden ... ik heb liever iets dichtbij waarbij ik niet perse het hoeft op te sturen . Het is maar iets van 20 km rijden naar Rotterdam dus ja dat is toch makkelijker als meer als 100 km naar Raalte . Maar je weet het niet misschien bestel ik hem wel bij azerty . Ik ben gewoon beetje aan het vergelijken . ik heb nu systeem op het oog (zie lijstje ) en dan kijk wel waar ik hem koop.

Verwijderd

in rotterdam kan je misschien ook eens naar megawebshop kijken, maar volgens mij zijn die ook best duur..
Pagina: 1