Toon posts:

externe hd op wrt54g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een externe HD via netwerkkabel aangesloten op mijn wrt54g

Mijn vraag is of ik nu ook op de 1 of andere manier torrents kan downloaden naar deze HD?
en zo ja, is er een site waar daar uitleg over staat?

Heb al lopen zoeken op internet maar niets hierover te vinden.

Ik wil dus dat mijn pc niet aan hoeft te staan.

Alvast bedankt voor de hulp!
. :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Als er een of andere command-line-only progje voor bestaat onder Linux, en je kunt iets van een samba share maken naar die harddisk, moet dat best lukken denk ik :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:55
misschien handig om te vermelden welke versie van WRT54G

en welke firmware er momenteel opdraait.

Je zult sowieso een linux variant erop moeten krijgen maar 'normaal' zou je daarvoor een WRT54GL voor nodig moeten hebben (oude versies van de 54G werkt het wel gewoon op)

daarmee dat we de versie nummer moeten weten...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb dus een Linksys wrt54g router
Onderop staat v2.2
en ik heb nu Firmware Version : v4.20.7 erop staan

Kunnen jullie hier iets mee?

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik heb zelf op ongeveer zo'n router (WRT54G v2) DD-wrt gezet. Dan draait de router een soort van linux. Je kan dan als het goed is de hardeschijf via samba mounten in de linux-omgeving.

Om torrents via de commandline binnen te halen maak ik op mijn linux-PC gebruik van rtorrent, maar ik vrees dat zoiets nooit vrij lastig op een router kan draaien, ondanks dat ie linux draait wegens het ontbreken van verschillende library's... (Zeg nooit nooit :P)

Het is wel een uitdaging. Ik zie dat ze voor openwrt er al wel mee bezig zijn...

Bron: http://www.google.nl/search?q=rtorrent+openwrt

[ Voor 28% gewijzigd door sander85 op 04-02-2007 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een uitdaging. Ik zie dat ze voor openwrt er al wel mee bezig zijn...

Bron: http://www.google.nl/search?q=rtorrent+openwrt
Ik heb het door zitten lezen maar ben niet zo'n kei in het instellen van dit soort dingetjes, zouden jullie mij daar bij kunnen helpen? _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 01:22 ]

• Icekiller2k6
dit is tweakers niet pceerstehulp.nl

probeer zelf en als je tegen een probleem aanloopt dan zullen we je helpen..
of geef de uitleg van wat je zou doen en dan corrigeren we je wel.. maar we knabbelen niet alles voor..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
maar we knabbelen niet alles voor..
Hmm, het antwoord is dus nee ;) Dat is niet zo heel erg hoor, ik liep met het idee, en waarschijnlijk bestaat zoiets nog niet, ik vroeg me af of jullie het wisten, maar dat is dus niet het geval.

Ik zou zelf zo 1, 2, 3 niet weten hoe ik zou beginnen. Ik ben al bang dat wanneer ik mijn router ga flashen dat ik weer geen internet heb. En alles draait nu juist zo lekker.

maar ik ben wel van plan om het te gaan doen. Dus als ik vragen heb, dan meld ik me hier wel weer. :*)

Als dat mag??

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:03:
[...]

Hmm, het antwoord is dus nee ;) Dat is niet zo heel erg hoor, ik liep met het idee, en waarschijnlijk bestaat zoiets nog niet, ik vroeg me af of jullie het wisten, maar dat is dus niet het geval.

Ik zou zelf zo 1, 2, 3 niet weten hoe ik zou beginnen. Ik ben al bang dat wanneer ik mijn router ga flashen dat ik weer geen internet heb. En alles draait nu juist zo lekker.

maar ik ben wel van plan om het te gaan doen. Dus als ik vragen heb, dan meld ik me hier wel weer. :*)

Als dat mag??
sja koope een 2 voor een paar knaken als backup, dan kun je lekker experimenteren

Iperf

• Icekiller2k6
de alternatieve firmware erin zetten is niet echt moeilijk hoor...

het enige 'moeilijke' is samba & rtorrent aan het werken krijgen....

en je kunt zoals hier bovenstaande vernoemd een tweedekopen als je echt zo bang ervoor bent..

• Chillout
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09-2025
Samba is niet zo moeilijk, DD-WRT ondersteunt dit al standaard.
daarna moet je volgens mij je sambashare mounten als /jffs
en dan met ipkg het ctorrent package installeren.
Snuffel www.dd-wrt.com en haar wiki maar eens af :-)
Pagina: 1