[WLM+Vista] CredParseUserNameWithType foutmelding

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Sinds kort word ik mateloos geirriteerd door een foutmelding die zich ongeveer 6 keer laat zien als ik me aanmeld met Windows Live Messenger in Windows Vista (Zelfs al als ik het programma opstart maar me nog niet aanmeld) en tijdens gebruik wil de melding zich ook nog zo nu en dan laten zien, ik heb em al tientallen keren opnieuw geinstalleerd maar dat hielp ook niet, heb de nieuwste versie (8.1.178 plus nog wat 0etjes), de melding is als volgt:

---------------------------
msnmsgr.exe - Toegangspunt niet gevonden
Kan toegangspunt van procedure CredParseUserNameWithType niet vinden in DLL-bestand Secur32.dll.
OK

Dit bestand bestaat dus dat is het probleem niet.
Ik heb nergens een oplossing kunnen vinden, alleen maar mensen met hetzelfde probleem, dus is mijn vraag of iemand hier toevallig een oplossing weet ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=CredParseUserNameWithType] had je nog niet geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Moning2
jawel en daar kwamen dus die meerdere mensen met het probleem zonder oplossing naar voren

• Moning2
een harde schop

• Moning2
dan maar vol in z'n kruis, ik word er best kneiter van aangezien het aanmelden pas verdergaat als ik op OK klik

[ Voor 63% gewijzigd door Moning2 op 11-02-2007 17:28 ]

Verwijderd

Misschien is het juist het probleem dat het bestand niet (meer) bestaat? ==>

"The library file secur32.dll, is required by windows and is used when performing various security related tasks. If secur32.dll is unavailable, windows will not function correctly."

Probeer het eens terug te zetten:

------------------------------------------------
U kunt dit probleem oplossen door het bestand Secur32.dll terug te zetten met het hulpprogramma Controle systeembestanden in Windows. U doet dit als volgt:
1. Klik op Start, wijs achtereenvolgens Programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Systeeminfo.
2. Klik op Eén bestand van de Setup-diskette uitpakken, typ Secur32.dll in het vak Geef op welk systeembestand u wilt terugzetten en klik op Uitvoeren.
3. Controleer of in het vak Terugzetten vanuit de juiste locatie voor de installatiemedia is opgegeven en of in het vak Bestand terugzetten in de map C:\WINDOWS\SYSTEM wordt vermeld.
4. Klik tweemaal op OK.
Klik op OK zodra de procedure is voltooid.
-----------------------------------------------

PS: het is maar een ideetje, maar het kan volgens mij geen kwaad om het te proberen, je kan het bestand altijd weer deleten...

• Moning2
als je kijkt onderaan mn eerste post staat er dat het bestand gewoon bestaat ;)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 16:37
Moning2 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:23:
Dat het bestand wel bestaat wil niet zeggen dat er niet iets mis mee kan zijn? Dus dat bestand terug zetten zou best het probleem kunnen oplossen.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:23:
Ok, daar had ik dus overheen gekeken, sorry. :$

Ik had nog ff gezocht en er schijnen nogal wat problemen te zijn met versie 8.1. Mogelijke oplossingen die ik tegenkwam:

- Met versie 8.0 zou het beter gaan:

Windows Live Messenger 8.0

- De laatste Flash Player downloaden:

Hier

- "My workaround was to go to the properties of the messenger exe file:

c:\program files\msn messenger\msnmsgr.exe

go to properties of that file and then select the checkbox that says "run as
administrator."

Misschien helpt een van deze dingen...
Pagina: 1