[ Minidisc ] Analoge ingang?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49
Ik ben op zoek naar een goede vervanger voor mijn MP3-speler. Nu ga ik eigenlijk het liefst voor een portable minidisc speler+ een vast minidisc deck om mee op te nemen. Ik kies voor minidisc omdat ik voor mijn muziek niet meer afhankelijk wil zijn van mijn computer. Verder vind ik een minidisc deck een mooie toevoeging aan mijn losse componenten set.

Nu ben ik een beetje noob op het gebied van minidisc, maar mijn vraag is eigenlijk of minidisc recorders ook een analoge ingang en uitgang hebben? Of zijn die er alleen maar digitaal? (omdat ze vaak bij een bijpassende versterker horen)

Ik heb namelijk alleen nog maar een analoge tape in en uitgang vrij op mijn versterker dus zou ik het fijn vinden als een minidisc deck voorzien is van analoge ingangen, en ik hem dus op mijn versterker kan aansluiten. Dan moet ik wel alles 1 op 1 kopieren, maar dat neem ik voor lief.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 17:08

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bijna elke portable (en zeker elke vaste) minidisc heeft een analoge ingang. Een digitale optische ook. Maar minidiscs worden behoorlijk zeldzaam ondertussen. Voordeel is wel dat die Sony's heel erg zuinig zijn met penlite batterijen.

* sebastius heeft eigenlijk nog steeds spijt dat hij z'n MD aan de kant heeft gegooid.

De enige reden dat mijn MD aan de kant is gegaan was het ongemak van muziek overzetten. Eerst analoog, toen optisch digitaal en later met NetMD via de USB. Maar dat Sonicstage (NetMD) programma was echt 3x waardeloos.

Voordeel is wel dat je tegenwoordig HiMD kunt gebruiken, dus 1gb discs, waar vanzelfsprekend lekker veel op kan. Ik weet alleen niet of er ook vaste spelers zijn die HiMD ondersteunen.

Verwijderd

sebastius schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:34:

De enige reden dat mijn MD aan de kant is gegaan was het ongemak van muziek overzetten. Eerst analoog, toen optisch digitaal en later met NetMD via de USB. Maar dat Sonicstage (NetMD) programma was echt 3x waardeloos.
Dat oude prog was idd zeer frustrerend zeg en dan vooral omdat hij de helft niet wou converten. Maar als het er dan eenmaal opstaat dan klinkt het ook beter dan je mp3 speler.