Toon posts:

Toshiba Satellite A110-178 draadloos netwerk problemem

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis heeft een gloednieuwe Toshiba Satellite A110-178 aangeschaft en wil enthousiast gaan internetten. Via hetnet een ADSL abbo aangevraagd en het modem geinstalleerd. Nu gaat via het bedrade netwerk uitstekend. Alleen kreeg hij het niet voorelkaar om wireless te internetten.
Natuurlijk ben ik dan niet beroerd om te helpen. De laptop in huis gehaald en deze via mijn modem beschikbaar gemaakt.
Nu zie ik dat de draadloze netwerk verbinding zeer laag is, terwijl mijn laptop (acer) naast de toshiba staat. Deze netwerk verbinding is zeer goed.
Een tijdje heb ik geggogle en gezien dat de toshiba met centrino duo moeite heeft met hogere kanalen te vinden. Dus ik het kanaal de router verlaagd maar bleek niet te helpen.
Wat kan ik nog meer doen om de het draadloze netwerk op de toshiba te verbeteren?

Verwijderd

probeer eerst eens direct naast je AP te gaan zitten met die laptop, als je ontvangst dan nog steeds zo slecht is is je wifi-card of de antenne ervan niet helemaal in orde. je kan (als je er een hebt) even kijken of je met een usb of pcmcia wifi adapter een betere verbinding kan krijgen, zo ja lijkt me duidelijk dat de ingebouwde wifi niet naar behoren werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ben erachter.
Op de nieuwe Toshiba laptops zit naast de windows draadloze verbinding een eigen toshiba tool, deze heet ConfigFree.
Nu proberen deze 2 verbindingen tegelijk verbinding te maken met het accesspoint.
Dat bijt elkaar. Met als resultaat dat beide vervbindingen heel zwak zijn.

Het schijnt volgens de leverancier een bekent probleem te zijn bij Toshiba

ConfigFree deinstalleren is dus oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 14:51 ]