[Vista] Twee verschillende videokaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is er een manier om onder vista toch twee verschillende videokaarten van verschillende merken samen te laten werken?
Ik werk nl al jaren met een tripple monitor setup maar het blijkt dat vista slechts één videokaart driver tegelijk kan hebben.
Ik heb nl geen zin om mijn matrox kaart te vervangen aangezien deze voldoet voor mij.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:24

flanger

That Guy

http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx

"The solution for this problem could be as follows:

• A user could force the installation of a XPDM driver for each of these devices, and therefore get heterogeneous multi-adapter multi-monitor to work as in Windows XP.

-Or-

• The user could change the graphics hardware configuration by choosing multiple graphics adapters that use the same WDDM driver. Graphics adapters from the same ASIC family generally have the same graphics driver. In late 2006, each of the major graphics vendors had a single WDDM driver for all supported WDDM graphics adapters. Please consult the graphics vendor's Web site for details on their driver support."

Maar volgens mij gaat de Aero interface dan wel niet meer werken...

Gigantisch probleem trouwens voor software zoals MaxiVista die een virtuele (third-party) driver installeert op je systeem.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

• The Dolf
  • Niet online
Mij lukt het iig niet. Krijg de volgende melding bij apparaatbeheer.

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Maar geen melding hoe ik het op kan lossen.

En op die pagina die jij geeft staat heel duidelijk dat beide videokaarten dezelfde driver moeten gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door The Dolf op 03-02-2007 20:39 ]

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Niemand die hier twee verschillende videokaarten in zijn systeem heeft zitten?

Gezocht!
Router

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
Nee maar brengt dat windows ook niet in de war als jij 2 verschillende videokaarten er in stopt je kan volgens mij voor windows 2 indentieke videokaarten er inzetten.

En waarom zou je 2 verschillende in je systeem willen hebben 2 de zelfde werken ook sneller om dat ze inprincipe elkaar kennen. En 2 verschillende dan niet

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
the squaler1 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:23:
Nee maar brengt dat windows ook niet in de war als jij 2 verschillende videokaarten er in stopt je kan volgens mij voor windows 2 indentieke videokaarten er inzetten.

En waarom zou je 2 verschillende in je systeem willen hebben 2 de zelfde werken ook sneller om dat ze inprincipe elkaar kennen. En 2 verschillende dan niet
Dit gaat niet over een SLI of Crossfire setup voor meer kracht in spellen maar over het draaien van een multimonitor setup.

Ik wist trouwens niet dat Vista hier problemen mee had, dat is wel heel erg slecht eigenlijk :/

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is iig gedeeltelijk wel mogelijk; voor mijn 3 monitoren-setup gebruik ik een 7800GT en 6100GT tegelijkertijd onder Vista. Ene is een MSI, de andere een Asus. Wel is het natuurlijk zo dat in dit geval de chipsets op de videokaarten beide van nVidia zijn. Scheelt iig al een stuk met een simpele 6100 uit te kunnen ipv een tweede 7800..

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
Oke dus bij multimonitor maakt het niet oke srry mijn fout :Z
Maar als je bij zijn systeem kijkt heeft hij een Leadtek GF4 Ti 4400@4600, Matrox G550 en een Matrox G100.

Dus die matrox willen wel samen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• The Dolf
  • Niet online
Systeem is al wat verandert inmiddels.
Er zit nu een Ati X1300 PCIE en een Matrox G200 in. Ik vrees dus dat ik nog een ati kaartje moet kopen om de matrox te vervangen.

Heb nl nog steeds niks kunnen vinden.

Gezocht!
Router

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 11:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je ook al eens gekeken of die G200 los nog wel werkt onder Vista? Wellicht dat er gewoon geen goede drivers voor zijn. (Of zaten deze bij Windows inbegrepen?)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• The Dolf
  • Niet online
Los werkt ie wel. Heb gewoon de drivers van XP genomen en toen geen problemen.

Gezocht!
Router

• The Dolf
  • Niet online
Iemand al een oplossing gevonden? Of moet ik gewoon toch een nieuwe videokaart gaan halen?

Gezocht!
Router

Pagina: 1