[Vista] Twee verschillende videokaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is er een manier om onder vista toch twee verschillende videokaarten van verschillende merken samen te laten werken?
Ik werk nl al jaren met een tripple monitor setup maar het blijkt dat vista slechts één videokaart driver tegelijk kan hebben.
Ik heb nl geen zin om mijn matrox kaart te vervangen aangezien deze voldoet voor mij.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• flanger
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:24

flanger

That Guy

http://www.microsoft.com/...isplay/multimonVista.mspx

"The solution for this problem could be as follows:

• A user could force the installation of a XPDM driver for each of these devices, and therefore get heterogeneous multi-adapter multi-monitor to work as in Windows XP.

-Or-

• The user could change the graphics hardware configuration by choosing multiple graphics adapters that use the same WDDM driver. Graphics adapters from the same ASIC family generally have the same graphics driver. In late 2006, each of the major graphics vendors had a single WDDM driver for all supported WDDM graphics adapters. Please consult the graphics vendor's Web site for details on their driver support."

Maar volgens mij gaat de Aero interface dan wel niet meer werken...

Gigantisch probleem trouwens voor software zoals MaxiVista die een virtuele (third-party) driver installeert op je systeem.

Just because I rock, doesn't mean im made of stone

• The Dolf
  • Niet online
Mij lukt het iig niet. Krijg de volgende melding bij apparaatbeheer.

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Maar geen melding hoe ik het op kan lossen.

En op die pagina die jij geeft staat heel duidelijk dat beide videokaarten dezelfde driver moeten gebruiken.