[suse] proftpd installatie mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
Hoi iedereen,,

Ik heb (probeert) proftpd op mijn server te installeren (met het OS linux suse 10.1). Ik heb dit via een aantal tuts op internet gedaan (o.a. van howtoforge en http://www.euronet.nl/use...inux/proftpd/proftpd.html)

Hierbij krijg ik echter altijd deze foutmelding als ik ./configure doe:

checking build system type... i686-pc-linux-gnu
checking host system type... i686-pc-linux-gnu
checking target system type... i686-pc-linux-gnu
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configur: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See 'config.log' for more details

Verder dan de stap ./configure kom ik dus niet :s

weet iemand hier misschien een oplossing voor?

MVG

Dutchman140

Verwijderd

Berichten met die betrekking hebben anders dan van Windows mogen hier niet gepost worden, Deze moeten worden gepost worden in "Non-Windows Operating Systems". Want als ik je goed begrijp gaat het over een Linux distro dus geen Windows en dus hoort het hier niet thuis

Verwijderd

Ik kan me niet goed voorstellen dat SSE geen goede package manager heeft. Dat is wat je op de meeste moderne Linux distributies gebruikt om maar niet zelf de software te hoeven compileren.

Voor dat compileren van software heb je vanzelfsprekend een compiler en wat andere tools nodig. En die zijn kennelijk niet geïnstalleerd. dat geeft niets, maar dan moet je er ook niet aan willen beginnen om zelf je software te compileren. Zoek even uit hoe je in SuSE gewoonlijks packages installeert, want ProFTPd zal daar vast ook wel bij zitten.

Voor zover ik weet had SuSE Yast als package manager, maar worden rpm, yum en apt ook ondersteund.

Verwijderd

Move naar NOS, want daar is dit topic beter op z'n plaats. Verder zou ik de foutmelding die je krijgt eens door google halen, want ik krijg daar toch wel een hoop hits op :)

Verwijderd

Dutchman misschien even een compiler installeren, gcc/cc, deze mist hij namelijk.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er staat letterlijk in de foutmelding wat het probleem is, en er zijn prima packages voor proftpd lijkt me.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.