linux op usbstick

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
1. Is flashgeheugen wel geschikt om te werken met een OS?

2. Hoe groot moet de usb-stick zijn? De Swap-partitie moet er ook bij, want ik wil op verschillende pc's aan de slag kunnen met linux.

3. Hoe groot moet de swap zijn als ik op pc's met 256mb tot 2Gb geheugen werk?

4. Welke KDE-distro voor beginners (Knoppix? Kubuntu?) zou het best geschikt zijn?

5. Hoe snel moet de usb-stick minimaal kunnen lezen en schrijven om desbetreffende distributie deftig te laten draaien?

Zelf heb ik een usbstick van 2GB met een een schrijfsnelheid van 11MB/sec en een leessnelheid van 7MB/sec, wat dus wel weinig is. Ik had anders mijn oog laten vallen op deze: http://www.imation.nl/products/flash_devices/flash_4gb.html

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ShaiNe schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:02:
1. Is flashgeheugen wel geschikt om te werken met een OS?
Ja. Hoe denk je dat het in een telefoon oid zit? Wat wel kan gebeuren is dat het stuk gaat ervan, maar dan moet je wel een slechte USB stick hebben, of het _extreem_ veel gebruiken..
2. Hoe groot moet de usb-stick zijn? De Swap-partitie moet er ook bij, want ik wil op verschillende pc's aan de slag kunnen met linux.
Ligt aan de distributie die je erop wilt zetten.. De swap kan eigenlijk heel het RAM in, en voor de rest de C:/ op :+
3. Hoe groot moet de swap zijn als ik op pc's met 256mb tot 2Gb geheugen werk?
Wederom: Dit ligt aan je doeleinden en je distributie..
4. Welke KDE-distro voor beginners (Knoppix? Kubuntu?) zou het best geschikt zijn?
Ik zou DSL gebruiken. Het streven is om altijd onder de 50MB te blijven. Verder is het wel modern, en niet end of life enzo :)
5. Hoe snel moet de usb-stick minimaal kunnen lezen en schrijven om desbetreffende distributie deftig te laten draaien?
Gaat aardig.. Probeer zoveel mogelijk te swappen, en eventueel naar de RAMdisk..
Zelf heb ik een usbstick van 2GB met een een schrijfsnelheid van 11MB/sec en een leessnelheid van 7MB/sec, wat dus wel weinig is. Ik had anders mijn oog laten vallen op deze: http://www.imation.nl/products/flash_devices/flash_4gb.html
Opzich zou dit moeten kunnen..

Wat dacht je ervan om het even te downloaden, en snel ff proberen? :+

EDIT:
# Run light enough to power a 486DX with 16MB of Ram
# Run fully in RAM with as little as 128MB (you will be amazed at how fast your computer can be!)

LuukNouwen schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:09:
Er is een kant en kare USB-stick met Linux, zie deze link.
Nitroglycerine schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:10:
Een tijdje geleden was er een nieuwsitem over een distro die op een USB key van 2 GB aangeboden werd. Kon het item niet meer vinden trouwens :S
Mja, is een beetje duur voor een USB-stick met daarop een vage Linux distro, niet?

Gewoon zelf klooien :+

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 03-02-2007 19:14 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:31
Er is een kant en kare USB-stick met Linux, zie deze link.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Een tijdje geleden was er een nieuwsitem over een distro die op een USB key van 2 GB aangeboden werd. Kon het item niet meer vinden trouwens :S

Hier kon uw advertentie staan

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Mandriva Flash bedoel je denk ik. :)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Heb je Mandriva ook al gezien? Mandriva vind ik wel lekker werken, en het is al kant en klaar op een stickie geplaatst. Met 1gig vrije ruimte :9.
edit:
Damn... te laat...

[ Voor 7% gewijzigd door ibmos2warp op 03-02-2007 19:16 . Reden: Damn... te laat... ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Correct! Dacht al dat het mandriva was, alleen kon er zo snel met google niks op vinden.

Hier kon uw advertentie staan

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:25
Ik ging het ook proberen met DSL op een 128MB sticky.
Er werd een 2de partitie aangemaakt, maar toen crashte de setup..
Nu.. een flinke tijd later is het me nog steeds niet gelukt om die partitie te verwijderen, keb nog maar 56MB vrije ruimte :S

• ShaiNe
doel: office, mediaplayer, internet

niet veel dus, maar ik wil het vooral omdat de pc's waarop ik werk zo erg onstabiel draaien (uitgezonderd de mijne O-) )dat ik liever met mijn eigen os werk. Eigenlijk ben ik een linuxleek, dus ging mijn voorkeur uit naar Kubuntu en Knoppix omdat ik die al eens uitgeprobeerd heb. Van dammed small linux had ik al gehoord, maar ik weet niet hoe gebruiksvriendelijk het wel is. Liefst installeert linux zich zonder commando's en alles op default.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 11:57

ossy

Festina Lente

Kijk anders hier even rond, verschillende distro's kant en klaar voor op een stick:
http://www.pendrivelinux.com/

Specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ShaiNe schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:17:
doel: office, mediaplayer, internet

niet veel dus, maar ik wil het vooral omdat de pc's waarop ik werk zo erg onstabiel draaien (uitgezonderd de mijne O-) )dat ik liever met mijn eigen os werk. Eigenlijk ben ik een linuxleek, dus ging mijn voorkeur uit naar Kubuntu en Knoppix omdat ik die al eens uitgeprobeerd heb. Van dammed small linux had ik al gehoord, maar ik weet niet hoe gebruiksvriendelijk het wel is. Liefst installeert linux zich zonder commando's en alles op default.
Ah, zo.. Ach, ik weet niet wat voor een überbrakke bakken jij gebruikt (die bij mij op school vind ik ook irritant, maar het gaat wel), maar ik zou anders eens kijken voor BartPE als je niet moeilijk wilt doen.

Ikzelf zou niet gaan kloten. Eventueel wat portable apps mee, en gewoon op die installaties werken :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
Check ook Slax ! Slackware Linux op USB stick

My favorite programming language is solder.

• ShaiNe
bedankt voor jullie reacties. ik zal een eind weg kunnen met http://www.pendrivelinux.com/

• stokvis79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

stokvis79

Therapy?

Je zou ook nog eens kunnen kijken op http://www.mcnlive.org/. Een mooi Nederlands / Belgisch project.

[ Voor 5% gewijzigd door stokvis79 op 04-02-2007 10:06 ]

My girlfriend says That I need help My boyfriend says I'd be better off dead

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik probeerde gisteren DSL op mijn USB-stick te installeren, maar dat liep een beetje verkeerd af. Ik heb de DSL-iso gebrand en van daaruit de USB-installatie gestart. Dat ging allemaal prima, maar na de installatie startte ik op met de USB-stick om erachter te komen dat na het eerste bootscherm van DSL hij geen Knoppix filesystem kan vinden.

Vervolgens heb ik geprobeerd om DSL opnieuw op die stick te installeren, maar het lijkt erop alsof ik het geval heb gesloopt. Ik zie in dmesg bij vendor in plaats van een merknaam een boel vraagtekens en ik kan het ding niet meer mounten of formatteren, maar er staat wel nog een bootloader op. Is het mogelijk dit ding te repareren?
Pagina: 1