Ik heb al een eindje een Samsung LE26R72B en ben daar zeer tevreden mee, uitstekende tv. Er zijn me wel wat dingen opgevallen bij het spelen van 60hz games en NTSC though. Het is namelijk zo: telkens als ik een game opstart die op 60hz draait, dan krijg ik zwartje balkjes op de beide kanten van het scherm (links en rechts), ook bij PAL progressive scan bv. Is dit normaal? Ik vroeg me ook af... worden die tv's ook speciaal afgesteld naargelang de regio ze uitkomen? Ik dacht dat deze hdtv 60hz gewoon helemaal full screen ging afspelen, maar blijkbaar toch niet. De balkjes zijn wel klein, maar ze zijn er toch. Zijn er in het service menu bv dingen die ik zou kunnen instellen?
2e deel probleem is 480p. Als ik een PAL ps2 game op prog scan speel, dan werkt dit gewoon en ziet t er uit zoals het zou moeten. Als ik echter in een US game prog scan activeer, dan is 3/4 van het scherm zwart en zie ik in1 hoek een deel van de game. Hoe dit komt, ik heb er geen flauw idee van.
2e deel probleem is 480p. Als ik een PAL ps2 game op prog scan speel, dan werkt dit gewoon en ziet t er uit zoals het zou moeten. Als ik echter in een US game prog scan activeer, dan is 3/4 van het scherm zwart en zie ik in1 hoek een deel van de game. Hoe dit komt, ik heb er geen flauw idee van.