Toon posts:

Outlook 2007 verzenden gaat niet met naam [vista]

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb windows vista met daarop office 2007 geïnstalleerd en heb een probleem met outlook.

Namelijk als ik een mail verstuur naar bijv persoon@p.com dan verzendt die wel, maar als ik hem uit mijn adresboek pak en dus in het aan venster dit komt te staan:

Meneer B (persoon@p.com)

dan verzendt die niet! Wat er dan gebeurt is dat in de system tray dat verzenden / ontvangen icoontje hyperactief gaat bewegen, maar de mail wordt niet verzonden.

Ook niet als ik er een terminal ";" achter zet.

Wie weet wat dit kan zijn?

Regards,

Elwin

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er even bijzeggen dat bij een reply dit komt te staan:
Persoon B <persoonb@provider.com>

En dan verstuurt die het wel gewoon.

Heel raar :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu de hersteloptie van office uit, kijken of dat wat uitmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Ok het probleem doet zich nog steeds voor. Het verzenden/ontvangen system tray icoon gaat dan dus hyperactief te werk en hij verzendt uiteindelijk niet. Alleen mailadres gaat wel. Maar naam uit adresboek niet, ook niet met een ; terminal erachter.

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij loopt outlook bijna vast dus moet ik de betreffende mail snel verplaatsen naar de map concepts oid. Het is best vervelend, want ik kan dus niet makkelijk in het vak aan typen: voornaam achternaam

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Met haakjes heeft NOOIT gewerkt.

Je doet ALTIJD naam <naam@provider.tld>

;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snakiej schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 21:32:
Met haakjes heeft NOOIT gewerkt.

Je doet ALTIJD naam <naam@provider.tld>

;)
Uhm, volgens mij werktte het in outlook 2003 wel gewoon met haakjes. En besides outlook 2007 slaat het automatisch op als naam (naam@provider.tld). Dat doen ze ook niet zomaar lijkt me ;).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je ook uiteindelijk nog ergens een foutmelding of blijft alleen outlook hangen en wordt er nergens iets gelogd?
Die () <> encapsulations zou Outlook geen moeite mee moeten hebben :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 25 maart 2007 @ 22:36:
Krijg je ook uiteindelijk nog ergens een foutmelding of blijft alleen outlook hangen en wordt er nergens iets gelogd?
Die () <> encapsulations zou Outlook geen moeite mee moeten hebben :P
Er wordt niets achter gelaten in de windos logboeken ook volgt er geen foutmelding. Het bericht blijft in postvak uit staan. Meestal kun je outlook nog redden door het bericht te verslepen naar concepten oid.

• An3
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 21:15

An3

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met Outlook 2007 en Vista.
Onder XP had ik met Outlook 2007 geen probleem met verzenden vanuit het adresboek.
Heeft iemand een oplossing??

Verwijderd

Topicstarter
An3 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:16:
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met Outlook 2007 en Vista.
Onder XP had ik met Outlook 2007 geen probleem met verzenden vanuit het adresboek.
Heeft iemand een oplossing??
Bij mij idem dito. Ik snap niet wat het is, maar gezien jij het ook hebt een enorme bug in outlook lijkt me...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd alles met de hand naar "<" en ">" te veranderen, maar dat pakt die steeds maar om de 2 keer. Dus een lijst van zo'n 400 mailadressen moet je 800 keer aanpassen. Geen beginnen aan dus. :(
Misschien kan ik de lijst exporteren naar excel en daar "(" en ")" vervangen door "<" en ">" en dan weer importeren.

EDIT: dit werkt inderdaad en lijkt me voorlopig een goede oplossing! Tip voor AN3?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 15:56 ]

Pagina: 1