[Nieuw Systeem] High-end +- 1300

Pagina: 1
Acties:

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 20:22
Budget
Omdat ik nu een aantal jaren met hetzelfde systeem zit vond ik het eens tijd worden om een nieuwe systeem in elkaar te zetten. Het budget in totaal zo rond de 1300 euro moeten komen liggen maar daarbij zijn nog een aantal zaken te vermelden. HD's, DVD brander, Randapparatuur, Beeldscherm zijn niet inbegrepen omdat deze reeds al nieuw zijn aangeschaft.

Doel
Het zou een all-round systeem moeten worken. Ik ben geen full-time gamer maar het grootste gedeelte van m'n vrije tijd gaat wel op aan achter de computer zitten en daar zit regelmatig een zware game tussen. Nu dit met mijn huidige setup niet meer mogelijk is ben ik opzoek naar een nieuwe setup. Verdere activiteiten zijn Windows Vista, Office, veel rarren en/of parren en dus ookkopieren van hd naar hd.
Een ander doel voor me is dat ik weer een hele periode weer meekan met het nieuwe systeem. Daarmee bedoel ik iig 2 jaar minimaal vandaar ook de keuze voor de duurdere varianten (zie videokaart)

Systeem

Processor
Intel Core 2 Duo E6600 Conroe FSB1066 (2400Mhz) Tray 299.90€ Deze keus lijkt me vrij duidelijk. Bijna iedereen is het hiermee eens.

Koeler
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (775) 18.30€ Simpel, stiller en beter koelvermogen dan de boxed koeler.

Moederbord
Huidige keus: ASUS P5B Deluxe 168.00€ Niet te duur, goed voor eventueel overclocken.
Alternatief: ASUS P5W DH Deluxe 199.90€ Duurder, waarom zou de keuze hierop moeten vallen?

Geheugen
2048MB PC2-6400 (2x1024MB) GEIL (GX22GB6400UDC) 222.90€
Heeft ermee te maken dat ik in Duitsland ga halen en deze hier mooi geprijst is en alternatieven een stuk duurder.

Videokaart
ASUS 768MB EN8800GTX HTDP 2xDVI Retail 569.00€ Ik wil er lang mee kunnen doen. Deze is al dx10 dus toekomstproof. Alles draait en omdat ik een 20 inch breeldbeeld is een hoge resolutie een must. Ook weet ik vrij zeker dat ik wel 2 jaar vooruit met deze kaart.

Harde Schijven
Samsung 250GB SATA SP2504C 0€ Reeds in bezit. Draait in raid0 met degene hieronder.
Samsung 250GB SATA SP2504C 0€ " "
Seagate Barracuda 7200.10 320GB 16MB 0€ Reeds in bezit
Seagate Barracuda 7200.10 320GB 16MB 0€ Reeds in bezit

Voeding
Enermax Liberty 500W 0€ Reeds in bezit. Goede voeding. A-merk, sterk genoeg

Kast
Dit is een lastige keus. Omdat ik een 8800GTX heb gekozen en deze redelijk groot is kan dit proberen opleveren. Een ander probleem kan zijn dat ik 4 hd's in gebruik heb. Deze wil ik wel met redelijke koeling kunnen gebruiken.
Keuzes:
Miditower Chieftec BG-02B-B-B of de Chieftec BH-02B-B-B of Chieftec LCX-01 SL-SL-B
Miditower CoolerMaster Centurion 5 of CoolerMaster Ammo 533
Miditower Sunbeamtech Silent Twister of de Miditower Sunbeamtech Tuniq 2
Miditower Thermaltake Matrix
of toch voor een ietwat duurdere zoals de Miditower Thermaltake ArmorJr met ruitje

Totaal bedrag nu zonder kast 1284.2€
Ik ben bereid om tot max 1400€ uit te geven.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Leuk systeem, maar waar heb je nou precies een vraag over behalve de kast? Systeem heb ik verder geen commentaar op.

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 15:21

vinnie1908

Appel != peer

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Novi
Kast, natuurlijk niet onbelangrijk aangezien het allemaal moet passen en mooi gekoeld kunnen blijven.
Moederbord, ik ben altijd bij Asus gebleven omdat ik er nooit problemen mee heb gehad, maar ik moet natuurlijk verder kijken dan dat.
Compatibaliteitsproblemen zullen er wss niet zijn aangezien daar al genoeg research is in gedaan.
Een andere punt is dat ik het redelijke stil wil houden allemaal.

update:
Mijn excuses voor het niet duidelijk maken wat de precieze problemen waren. Te vroeg op versturen geklikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Novi op 03-02-2007 18:33 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Als ik zo naar je eisen kijk, zou een 8800GTS meer dan voldoen.

En voor de kast misschien een Antec P180(b)?

Verwijderd

Als kast is een Antec P180B (€ 125) idd goed, vooral heel erg stil. Als het er wat extremer uit moet zien kan je ook gaan voor een Antec Nine Hundred (€ 100), met 200 mm fan en 3 fans van 120mm met blauwe leds.

Verwijderd

Ziet er goed uit, valt niet echt wat aan op te merken, gewoon bouwen die handel ^^

• Novi
Bedankt voor de reacties zover.
Zou een Antec P180B merkbaar stiller zijn dan bijv. een simpele no-name kast, of bijv Thermaltake Mambo (kast oude config)

Verwijderd

Ik heb vorige week een soort gelijk systeem besteld, maar dan een 8800gts en goedkoper moederbord (MSI) ik heb als kast de antec nine hundred gekozen dus ik kan over een paar dagen wel mijn mening geven over ruimte, geluid en warmte als je daaar behoefte aan hebt.

Verwijderd

zelf zou ik een stacker 830 kiezen, of een lian li als je dat mooi vind. alle kasten zijn trouwens still, zonder fans.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:43:
zelf zou ik een stacker 830 kiezen, of een lian li als je dat mooi vind. alle kasten zijn trouwens still, zonder fans.
Ik zou het niet durven, al die duure hardware zonder één fan in je kast, dat kan amper goed gaan, daarom heb ik ook de nine hundred gekozen :P Ik heb toch altijd een headset op dus da geluid boeit mij niet zo veel en de nine hundred schijnt ook stil te zijn als je alle fans op de laagste stand zet (dan koelt hij nog genoeg :) ) Komt ook nog bij dat hij (veel) goedkoper is dan een stacker of een Lian Li

trouwens die Antec P180B ziet er ook strak uit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 19:59 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:43:
Niet waar ;)
Een coolermaster stacker zal het geluid meer dempen dan een simpel b-merk kastje,
ook is een stacker degelijker, en daar zal je geen resonerende onderdelen hebben.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Een Stacker zou je videokaart en HDDs mooi inpassen, met nog plaats over :P

Verwijderd

Sharkoon Rebel 9 echt waar voor je geld :P

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/t/tqxs01.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 22:57 ]

• Novi
Ik ben het er zeker mee eens dat de Antec P180B en Nine hundred er erg mooi uitzien. Daarnaast vind ik de laatstgenoemde Sharkoon ook geen slechte keus.

Laat ze nu net in de winkel waar ik het ga halen geen P180B hebben maar alleen de P180. Nu kan ik wel online ergens anders bestellen maar dan komen er weer 8 euro verzendkosten bij.

Verder nog iemand ervaringen met de Thermaltake ArmorJr?
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/noviral/ArmorJr.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Novi op 04-02-2007 12:16 ]

• hello_moto
Ja hoor :) .

En over je scherm, is een Samsung 226BW niet een goed scherm? 22 Inch voor de helft van de prijs.

Verwijderd

ik vind de ArmorJr erg prijzig maar hij is zeker mooi, je zegt: "Ik ben het er zeker mee eens dat de Antec P180B en Nine hundred er erg mooi uitzien" maar hebbe ze dan geen antec 900 bij die winkel dat je opzoek bent naar een andere?

• Novi
Helaas geen Antecs behalve de normale P180 en de Nine Hundred, anders was de keuze vrijwel zeker op de P180B gevallen. De Nine Hundred is me iets te extreem en de gewone P180 is vrij prijzig (iig in die shop) namelijk € 145.90.

Tot nu toe is de keuze: LianLi PC-7 Plus II en kost € 96.90.
Ik heb hem al op de lijstjes zien staan van kasten waarin de 8800GTX past en ook, als alles goed zit dan 4 HD's zou moeten kunnen behuizen. Samen met een front intake en back outtake cooler zou het een redelijk gezonde omgeving moeten zijn voor alle componenten (vooral HD's)
hello_moto schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:32:
Ja hoor :) .

En over je scherm, is een Samsung 226BW niet een goed scherm? 22 Inch voor de helft van de prijs.
Ik denk dat het gedeelte over het scherm in een ander topic hoort ;) . In de TS staat vermeld dat ik al een 20 inch breedbeeld heb :9

[ Voor 32% gewijzigd door Novi op 04-02-2007 20:15 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is een hele goede kast :) Zou ik ook kiezen.

• Novi
Maakt mijn huidige keuze alleen maar zekerder :)
Ik zou toch nog 1 alternatief willen geven hier: de Thermaltake Matrix Vx
Ik lees op verschillende forums dat een 8800GTX niet zou passen maar op andere forums weer wel.
Nou is het belangrijkste dat mijn 4HD's er tegelijkertijd in kunnen samen met de Geforce.

• hello_moto
Ik denk dat het gedeelte over het scherm in een ander topic hoort ;) . In de TS staat vermeld dat ik al een 20 inch breedbeeld heb :9
Sorry, ik was in de war met een ander topic |:( .
Pagina: 1