SATA to PATA converter

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi allen.

Ik heb op internet gezocht naar een kabel of converter waarmee ik een SATA schijf kan aansluiten op een IDE poort op het moederbord.

Bij mijn zoektocht kom ik de volgende converters tegen:
http://bilder.afterbuy.de/images/49420/B253_1.jpg

Maar deze zijn ervoor om IDE schijven aan te kunnen sluiten op een SATA poort. Ik wil een SATA harde schijf kunnen aansluiten op een IDE poort!! Is dit mogelijk???? En waarmee?

PS
Een pci sata controler is niet mogelijk in mijn geval omdat er al 1 in mijn systeem zit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=SATA to PATA converter] levert o.a dit topic als de 1e hit op: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=90775 waarin o.a. de http://www.usb-ware.com/ide-to-sata-converter.htm wordt genoemd. Als je op diezelfde site iets verder klikt, dan kom je ook http://www.usb-ware.com/i...-drive-adapter-bridge.htm tegen waarmee je zelfs 2 SATA schijven op 1 PATA controller kunt aansluiten :)

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 03-02-2007 18:29 ]

• ---RRR---
Ah kijk, die tweede is wat ik zoek want die kan rechtstreeks op de PATA poort van het moederbord. Kijken of ik deze ergens bij een NL webshop kan vinden. Thanx!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 14:03

John2B

I Love RAID5..!!

Staat helaas niet in de prijswatch:

Addonics ADSAIDE (SATA to IDE/ATAPI converter)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• ---RRR---
Die was ik al tegengekomen, die is voor een ATA disk. Die heb ik niet meer.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Waarom is een PCI Sata controller niet mogelijk dan? Dat er al een in je PC zit maakt niks uit. Je kan makkelijk alle PCI slots vol hangen met SATA controllers als je dat wil.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ---RRR---
Ik had gehoord dat dit niet mogelijk was. Ik vind ook niks op google over het niet kunnen aansluiten van 2 aparte sata controllers.

Kan iemand mij nog bevestigen dat dit gewoon kan? Dan zal het probleem opgelsot zijn.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een S-ATA PCI controller is een veel betere oplossing dan een S-ATA/P-ATA converter, toen S-ATA nog nieuw was werden er blijkbaar en masse converters ingeslagen, en er zijn heel wat probleemtopics op GoT opgedoken voor zover ik weet :). Dus kies voor de veilige weg, en neem een PCI-kaart.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ---RRR---
Maar de vraag is nu: kan ik 2 sata controllers aansluiten in 1 pc?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
---RRR--- schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:45:
Maar de vraag is nu: kan ik 2 sata controllers aansluiten in 1 pc?
Ja, waarom zou dat niet kunnen ? Ik heb bijvoorbeeld twee p-ata kaartjes in een pc, gaat perfect, alle schijven worden zelfs ineen keer gededecteerd door de bios van een van de kaartjes.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 23:10
Nielson schreef op zondag 04 februari 2007 @ 12:55:
[...]
Ja, waarom zou dat niet kunnen ? Ik heb bijvoorbeeld twee p-ata kaartjes in een pc, gaat perfect, alle schijven worden zelfs ineen keer gededecteerd door de bios van een van de kaartjes.
Dat zijn dan wel 2 kaarten van eenzelfde merk lijkt me...

Het _kan_ ook niet werken. In mijn vorige PC met een Highpoint en een Promise controller werkte het pas nadat ik de twee controllers omgedraaid had (van slot verwisselen). Eerst werd het Highpoint controller bios gewoon overgeslagen, die schijven werden ook niet herkend dus.

Maar volgens mij zijn er meer combinaties die wel werken dan combinaties die niet werken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ---RRR---
Als de kaartjes niet zouden werken, ligt dat dan aan het moederbord of aan de combinatie van de 2 kaartjes?

Als het aan de kaartjes zou liggen kan ik met de fabrikant contact opnemen of de combinatie mogelijk is.

Een vriend van me zegt dat hij op 2 moederborden heeft geprobeerd met 2 kaartjes en dat het niet werkte. Iets met IRQ en zo.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als er iets is met IRQ's dan heeftie zelf iets verkeerd gedaan.
PC's tegenwoordig kunnen een beetje meer IRQ's aan dan de computers van vroeger iig, dus een tekort zal je er niet aan hebben.

En ja, als het niet werkt, ligt het aan de combinatie van de 2 kaartjes. Daarmee hoef je niet naar de fabrikant te gaan, tenzij het 2 kaartjes van dezelfde fabrikant zijn, en het lijkt me sterk dat die kaartjes maakt die niet compatible met elkaar zijn :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1