Game PC budget €1200

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CoolleDirkie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
Mijn ‘oude’ pc is verkocht en nu wil ik een andere kopen. Ik wil de pc gaan bestellen bij Azerty omdat ze goed geprijsd zijn en ik goede ervaringen erover lees. Mijn budget is €`1200 en ik wil de PC voornamelijk gebruiken om te gamen. (First Person Shooters) Ik dacht zelf aan het volgende systeem:

Behuizing
: Cooler Master Centurion 5 € 52,91
- Ik vind hem erg mooi. Goede kwaliteit en niet duur.
Bij Alternate ga ik een raampje kopen omdat azerty deze niet heeft.

Voeding
: Hiper R 580 €95.75
- Modulair, mooie LED-fan. 2 PCI-e stekkers voor
een directX 10 kaart.

Processor
: Intel Core 2 Duo 6600 € 293,63
- 4MB Cache. Ik wil niet gaan overclocken dus is de 6300 niet interessant.

Processorkoeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro € 18,03
- Stiller dan standaardkoeler en houdt het lekker koel.

Geheugen:

Kingston KVR533D2N4K2/2G, 2048 MB, € 133,08
DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x
- ‘Slechts’ €133 voor 2GB(!), van een goed merk en ik ben toch niet
van plan om over te clocken dus is PC4200 voldoende.

Harde schijf:
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB € 93,17
- Wordt vaak aangeraden en heeft voldoende capaciteit.

Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3 € 116,73
- Dit weet ik niet zeker maar volgens mij is deze beter dan de
P5B van Asus. Is een goed moederbord volgens reviews.

Videokaart
: Asus EAX1950PRO € 182,33
- In afwachting van de volgende dX 10 kaarten wil ik een
goede dX9 kaart om daarna over te stappen naar een dx10 kaart.
- Ik weet niet precies welke fabrikant ik het beste kan nemen maar deze Asus
heeft een mooie koeler en een goede prijs dus vandaar deze keuze.

DVD-speler/brander
: Samsung SH-W183A, €33,36
Serial ATA150, Zwart
- SATA dus betere airflow.
- Snel.

Besturingssysteem: Microsoft Windows € 91,30
Vista Home Premium 64bit, NL, BOX
- Hier heb ik mijn twijfels over. Kan ik beter 32bit of 64 bit kopen? Of kan
ik beter voor XP gaan met een voucher erbij kopen.?

Montage Azerty plus een jaar garantie. €35

Is dit alles bij elkaar een goede samenstelling of kan ik bepaalde onderdelen verbeteren. Ik hoor het graag.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Niks op aan te merken :) .

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je beter voor 32bit kunt gaan als je wilt gaan gamen. Zie trouwens [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

Of het een goede samenstelling is en of je bepaalde onderdelen kunt verbeteren is te algemeen om te beantwoorden. Waar twijfel je over? Wat denk je dat er beter moet eventueel?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-01 22:03
De voeding kan ik je op eigen ervaringen aanraden.

Ziet er leuk uit, is modulair en nog sterk ook.

Toch zou ik, tegenwoordig hebben ze ook zwaardere, HIPER pakken. Ivm met latere Dx10 kaart zul je toch wat power nodig hebben!

maar verder netjes! :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Tomino schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:57:
De voeding kan ik je op eigen ervaringen aanraden.

Ziet er leuk uit, is modulair en nog sterk ook.

Toch zou ik, tegenwoordig hebben ze ook zwaardere, HIPER pakken. Ivm met latere Dx10 kaart zul je toch wat power nodig hebben!

maar verder netjes! :)
Voor een 8800GTX wordt minimaal een 450W voeding aangeraden. De 580W voeding in deze setup zal dus zeker -ook met het oog op eventuele upgrades- wel voldoen

• CoolleDirkie
RoD schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:55:
Ik denk dat je beter voor 32bit kunt gaan als je wilt gaan gamen. Zie trouwens [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie

Of het een goede samenstelling is en of je bepaalde onderdelen kunt verbeteren is te algemeen om te beantwoorden. Waar twijfel je over? Wat denk je dat er beter moet eventueel?
Twijfelpunten:

- Voeding: De Hiper heb ik gekozen omdat ik een window wil kopen en deze een mooie LED-fan heeft met een mooie modulaire kabels. Reviews vertellen dat de voeding erg stil is maar als ik hier op het forum zoek kom ik vaak tegen dat de voeding niet zo stil is en je beter voor Tagan of een ander A-merk kan gaan terwijl de Hiper bij de A-merken staat. Dus ik weet niet meer wat ik moet geloven.

- Moederbord: Is de GigaByte DS3 een betere keus dan de P5B als je niet gaat overclocken. Ik zag ook dat de Gigabyte een Firewire aansluiting mist. Ik heb geen camera maar is die aansluiting belangrijk?

- Videokaart: Welke fabrikant van de X1950Pro kan je het beste kopen? In ieder geval niet de Saphire omdat deze een hitteprobleem heeft. De Ultimatum niet meer maar deze heeft geloof ik geen koelblokjes en is duurder dan de Asus.

- Geheugen: Klopt die €133 wel?

RoD, Is het niet verstandiger om voor een 64-bit te gaan? Dat is toch meer voor de toekomst omdat die programma's 64-bit worden en 64 sneller wordt? Of klopt dat niet.

Bedankt voor de reacties.

• RoD
  • Niet online

RoD

CoolleDirkie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:00:

- Moederbord: Is de GigaByte DS3 een betere keus dan de P5B als je niet gaat overclocken. Ik zag ook dat de Gigabyte een Firewire aansluiting mist. Ik heb geen camera maar is die aansluiting belangrijk?
Firewire is alleen belangrijk als je het zelf nodig hebt. Ik gebruik het zelf nooit, dus zoek mijn mobo's er ook niet op uit. Maar een extra aansluiting is natuurlijk nooit weg.
- Videokaart: Welke fabrikant van de X1950Pro kan je het beste kopen? In ieder geval niet de Saphire omdat deze een hitteprobleem heeft. De Ultimatum niet meer maar deze heeft geloof ik geen koelblokjes en is duurder dan de Asus.
Over de Club3D heb ik goede verhalen gehoord.
Ik vind het wel een beetje goedkoop eigenlijk.
RoD, Is het niet verstandiger om voor een 64-bit te gaan? Dat is toch meer voor de toekomst omdat die programma's 64-bit worden en 64 sneller wordt? Of klopt dat niet.

Bedankt voor de reacties.
Ja, maar de vraag is wanneer alle programma's 64 bit worden. Voorlopig zit er nog maar weinig schot in volgens mij.

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
ATI x1950 Pro - crash topic

Kijk is hier. Als je nu een Arctic Cooling Accelero X2 koopt en dan zo'n heat spreader erbij koopt moet je van het probleem af zijn. En je hebt meteen een vrij stille kaart.

Verwijderd

jow wat betreft het 64bit verhaal;

Je kan gewoon 64 bit nemen hoor, want een HELE hoop 32bit programma's draaien ook gewoon op 64bit.. dus het aantal programma's die je niet kunt draaien is héél beperkt.. en nu windows vista meteen al bij de launche met 64bit komt is de kans groot dat het binnekort allemaal heel snel overgaat naar 64bit

• basdv
  • Laatst online: 17-04-2025
Maar 16-bits programma's werken niet meer en veel drivers ook niet.
Je hoort van mensen die van 64 naar 32 gaan ivm met drivers.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook veel games doen het naar verluid niet meer in 64 bit.

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
CoolleDirkie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 20:00:
[...]
klopt wel aardig, kijk hier maar eens, 60 tot 65 euro voor 1GB bij een heleboel shops, dus zal 133 euro ook wel aardig kloppen.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Verwijderd

Nou net pctje toch weinig op aan te merken, geheugen is goed genoeg als je niet gaat overclocken is in principe wel zonde maargoed jou keuze. Zal verder niet echt weten wat er mis mee is vooral die voeding is een hele goeie lees de reviews maar.

Moederbordje is goed genoeg als je niet gaat overclocken heb zelf de P5W DH Deluxe thuisliggen erg blij met veel extra's en het werkt gewoon lekker maar dat zal die gigabyte ook wel doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 22:55 ]

• CoolleDirkie
Gisteren heb ik de pc besteld ik hoop dat hij snel binnen is maar er stond dat de levertijd van de Gigabyte DS3 2 weken is, dus ik denk dat het wat langer wordt.

Ik heb alleen de CPU-koeler veranderd naar de Zalman CNPS 9500LED. Omdat ik een window wil kopen is een fan met een LED mooier dan zo'n grote koeler zoals de Freezer 7 Pro.

Nog bedankt voor alle reacties.

Verwijderd

CoolleDirkie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:49:
Gisteren heb ik de pc besteld ik hoop dat hij snel binnen is maar er stond dat de levertijd van de Gigabyte DS3 2 weken is, dus ik denk dat het wat langer wordt.

Ik heb alleen de CPU-koeler veranderd naar de Zalman CNPS 9500LED. Omdat ik een window wil kopen is een fan met een LED mooier dan zo'n grote koeler zoals de Freezer 7 Pro.

Nog bedankt voor alle reacties.
Hij is ook slechter dan de Freezer 7 Pro

• CoolleDirkie
Slechter??? Waarom?

Verwijderd

Scheelt niet veel dacht dat de Arctic Freezer Pro paar graadjes koeler koelt. Maar correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:01:
[...]

Scheelt niet veel dacht dat de Arctic Freezer Pro paar graadjes koeler koelt. Maar correct me if i'm wrong.
Zomah het tegendeel is waar, de Zalman 9500LED is stiller, en koelt beter! Zie de hardwareinfo specificaties, klik hier en vergelijk deze met de waarden voor de Artic koeler, kijk hier.

Maar prijs/kwaliteit zal voor de artic koeler hoger zijn, terwijl de topper toch de zalman is, al betaal je daar dan ook meer voor...

• CoolleDirkie
Ik check regelmatig op Azerty hoe ver het is met de bestelling maar bij de voeding die ik heb gekozen (Hiper R 580) staat dat de levertijd nog steeds onbekend is.

Heeft iemand ervaring hoe lang dat kan duren? Als het lang duurt kan ik beter voor een andere voeding kiezen. Ik zag dat de Be Quiet Dark Power Pro 530 in voorraad is en dat lijkt me wel een goede, stille voeding. Deze mist wel een LED maarja..

• CoolleDirkie
De Hiper R 580 heb ik veranderd naar de Be Quiet Dark Power Pro 530 door de onbekende levertijd. Ik kreeg vandaag een mailtje van Azerty dat de levertijd van de GigaByte GA-965P-DS3 van 14 dagen naar 21 dagen is geschoven. Daarom wil ik graag een alternatief.

Ik dacht zelf aan de Asus P5B. Omdat ik deze een paar keer ben tegen gekomen op het forum en omdat het een goed merk is. Ik heb niet de intentie om te gaan overclocken dus dat is niet belangrijk. Het onboard geluid moet wel goed genoeg zijn. Ik wil graag mijn Logitech X-530 erop aansluiten. Is de Asus P5B een goede keus of raden jullie mij wat anders aan.

Alvast bedankt!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
deze week flink gezocht naar moederborden. Eigenlijk is alles minder dan die gigabyte (of veel duurder).
Ik had die asus als alternatief...
Een redelijk goed moederbord, qua features. Maar dus minder dan de giga...

Ik heb trouwens alles omgezet naar amd, maar dat budget had geen ruimte voor een processor van 300 euro. Dus voor jou is dat geen serieuze optie.

[ Voor 29% gewijzigd door Quacka op 21-02-2007 19:31 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• CoolleDirkie
Update!

Ik heb besloten om de onderdelen die wel leverbaar waren in mijn bestelling te houden en ik heb de Gigabyte DS3 bij Alternate gehaald samen met een XFX 8800GTS 320 :9~ Maar dan moet ik het wel zelf in elkaar zetten.. Vandaag het pakketje van Azerty ontvangen (goed verpakt trouwens) en alles zelf in elkaar gezet...en 'guesse what' het werkt probleemloos!! :D En dat voor de eerste keer 8) Ik heb nu trouwens de Be Quiet! Dark Power Pro 530 ipv de Hiper R 580 omdat die wel goed leverbaar was bij Azerty...

Nog bedankt voor jullie deskundig advies!

• mark de man
  • Laatst online: 22-01 21:36

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Mag ik misschien vragen voor welke versie van Vista je bent gegaan? (of ben je misschien nog bij XP gebleven)
En als je voor de 64 bit versie bent gegaan, heb je daar nog problemen mee ondervonden?
Zoals bijvoorbeeld spellen die niet werken of drivers of andere programma's die niet goed werken.
Maar het is inderdaad een erg mooi systeem, vooral die videokaart. ;)

Join het DPC Whatpulse team

• CoolleDirkie
Ik ben voor Vista Home Premium 32 bit gegaan. Maar Call of Duty 2 doet het niet... :'( Ook niet als administrator.. GRAW doet het wel erg goed.

• CoolleDirkie
Call of Duty 2 doet het nu wel, ik heb de Anti-Aliasing (zoiets) uitgezet en nu doet hij het. Maar volgens mij loopt het niet super soepel, ik hoop dat ze met een goede patch komen. Tot nu toe lopen alle spellen goed die ik heb geprobeerd zonder iets in te stellen. GRAW, Call of Duty 2, Oblivion en Company of Heroes.

Verwijderd

Leuk man! Draai anders ook een benchmark en vergelijk je systeem met andere vergelijkbare! Verder veel plezier er mee.
Pagina: 1