Toon posts:

Netwerk kaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , dit gaat om een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC op een windows XPpro SP2 pctje.
Ik zat gewoon een spel te spelen via internet, totdat het plots leek alsof de internet verbnding werd verbroken(kon niks meer doen etc/lag), 2 seconden nadat dit intrad kwam er een vervelend piepgeluid door de koptelefoon en het scherm veranderde voor ongeveer 1 seconde in een wartaal van cijfertjes en 8bit(?) kleuren.
Toen start ik de computer opnieuw op, en krijg ik tezien "de computer is hersteld van een ernstige fout", ik kijken wat de oorzaak was en krijg ik tezien :

Dit probleem is veroorzaakt door Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC. Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC is gemaakt door Realtek Semiconductor Corp.

Ik maakte verbinding met internet(inbellen ging dus nog), open een site en de computer liep gelijk vast, moest resetten en nou elke keer als ik verbinding maakte met internet en een site opende hing ie weer, op een gegeven moment hing de computer zelfs tijdens het opstarten.
Maar als ik het modem afkoppelde liep alles als een trein.

Andere netwerk-kaart in me computer gedaan en nu doet internet het gewoon weer.

Dus is die oude netwerk-kaart nou kapot? beetje vreemde symptomen namelijk :?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

inbellen met een NIC?

ja die oude nic kan gewoon stuk zijn, is beetje inherent aan veel realteks.
vervangen en oude wegkieperen.

niet echt boeiend.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Idd, voor 10 euro heb je een nieuwe :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die kan goed kapot zijn ja, klinkt in ieder geval alsof het zn beste tijd gehad heeft ;)

En zoals MensionXL al zegt, voor een paar euro heb je een nieuwe NIC.