[PHP] Printen van pdf bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Hallo,

ik heb de volgende code gevonden op php.net voor het afdrukken van een pdf bestand:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

function print_file($filename)
{
   // path to your adobe executable
   $adobe_path='"C:/Program Files/Adobe/Acrobat 7.0/Reader/AcroRd32.exe"';

$ext='';
   $ext=strrchr($filename,'.');
   $ext=substr($ext,1);
   $ext_xl=substr($ext,0,2);

if ($ext=='pdf') {
       shell_exec ($adobe_path.' /t '.$filename);
   }
}
?>

Wanneer ik deze code nu gebruik, lukt het de eerste keer om een pdf af te drukken, de pagina blijft gewoon maar verder laden.

Iemand ideetjes hoe dit kan opgelost worden?

Groeten Osorkon

[ Voor 4% gewijzigd door osorkon! op 03-02-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
osorkon! schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:08:
...
Wanneer ik deze code nu gebruik, lukt het de eerste keer om een pdf af te drukken, de pagina blijft gewoon maar verder laden.
Lukt het nu wel of niet? wat is het probleem?
Groeten Osorkon
Lees dit ff: Het algemeen beleid/groeten

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Er zijn verschillende mogelijkheden,

Wanneer AcroRd32.exe al open staat als proces, lukt het perfect om de bestanden af te drukken.
Maar wanneer AcroRd32.exe nog niet open staat, opent php dit, drukt dan ook het bestand af, maar de pagina blijft laden. Dit heeft als gevolg dat je hierna niets meer kunt afdrukken.

Ik denk dat ik iets nodig heb dat eerst controleert of het proces al open staat. Indien niet, dit proces opent, en dan pas laat afdrukken.

Maar hier heb ik totaal nog geen ervaringen mee. Er is ook niet zo veel over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
osorkon! schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:19:
opent php dit, drukt dan ook het bestand af, maar de pagina blijft laden. Dit heeft als gevolg dat je hierna niets meer kunt afdrukken.
Hoe bedoel je "pagina blijft laden"? Blijft adobe reader openstaan? Of eindigt je phpscript niet? Of krijg je geen output naar je browser?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Men phpscript eindigd niet, en als ik kijk naar men processen dan blijft de adobe reader open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ga zelf eens even wat proberen. Zonder de rest van je script kunnen we ten eerste niks, en ten tweede kun je zelf prima echo'tjes zetten om te kijken waar je script hangt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Heb veel getest, aan het script heb je niet zoveel, ik stuur gewoon de locatie van het bestand door naar de functie die ze afprint.
Maar dit doet hij alleen als adobe reader openstaat (als ik het dus handmatig opstart). Hij blijft dus hangen wanneer de reader niet openstaat.
Hij start het proces wel op maar blijft daar dus hangen.
shell_exec geeft ook geen informatie terug (wat normaal wel zou moeten volgens php.net), wat op zich wel logisch is omdat hij juist daar blijft hangen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is het doel van dit script eigenlijk? Een PDF bestand af te drukken op de printer van de client? Of de printer van de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:44

orf

Olaf van der Spek schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:48:
[...]

Wat is het doel van dit script eigenlijk? Een PDF bestand af te drukken op de printer van de client? Of de printer van de server?
Euh, shell_exec op de client?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osorkon!
Een pdf bestand afdrukken op de printer van de server inderdaad. Heb geprobeerd om met de printer functies te werken van php: http://be.php.net/printer maar daar kreeg ik de pdf's niet afgedrukt (in duidelijke taal)

//heb al gemerkt dat er al vele mensen geprobeerd hebben om pdf's te printen, maar niemand is er tot nu toe in geslaagd (dat ik toch al gelezen heb).

[ Voor 26% gewijzigd door osorkon! op 04-02-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

osorkon! schreef op zondag 04 februari 2007 @ 23:53:
Een pdf bestand afdrukken op de printer van de server inderdaad. Heb geprobeerd om met de printer functies te werken van php: http://be.php.net/printer maar daar kreeg ik de pdf's niet afgedrukt (in duidelijke taal)

//heb al gemerkt dat er al vele mensen geprobeerd hebben om pdf's te printen, maar niemand is er tot nu toe in geslaagd (dat ik toch al gelezen heb).
Volgens deze link bestaat er een oplossing voor jouw probleem. Als ik jouw omschrijving goed begrijp tenminste.

Wellicht kun je anders ook even proberen om de output niet te verkrijgen dus niet $var = shell_exec(...) maar gewoon shell_exec(...) of desnoods @shell_exec(...).

Edit:
Dit is misschien ook het bekijken waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Ciqniz op 05-02-2007 13:43 ]

Pagina: 1