Probleem met de Sitecom braodband router 54g

Pagina: 1
Acties:

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-03 10:13
Hallo,

Ik heb hier thuis de Sitecom wireless network broadband rounter 54g en daarop zitten 2 pc's aangesloten en een laptop.

We hebben alle 3 toegang tot internet, de een alleen wat sneller dan de ander. De familie PC (1) heeft erg snel internet via een kabeltje. De laptop(2) heeft draadloos via een usbstickje ook snelle verbindinding, maar mijn PC(3) heeft een erg trage verbinding.

Op bijvoorbeeld imageshack kan hij niks uploaden omdat de verbinding dan halverwege wegvalt omdat hij te traag is o.i.d. In de FTP upload hij erg traag ens topt hij ook halverwege. Op MSN blijf ikw el aangemeld maar zodra ik dingen ga versturen gaat het heeel traag en af en toe lukt versturen ook niet. Downloaden gaat ook niet erg snel, maar daar valt hij niet snel weg.

Het netwerk zit alsvolgt in elkaar:

Motorola Modem van chello > Router > Poort 1: Familie PC
Poort 2: Mijn PC
Wireless: Laptop met usbstick

Mijn PC staat boven, familie pc staat naast de router en de laptop staat overal in huis maar is naast mijn pc nog even snel als beneden.

Mijn internetkabeltje zit in mijn onboard lan device op mijn Gigabyte KNS8 PRO moederbord.

Mijn vraag: Waarom is mijn internet zo traag? Licht het aan mijn netwerk device op mijn moederbord, of kan de router gewoon niet zo ver uitzenden?

Ik heb helaas geen netwerkkaart liggen zodat ik die eventjes in kan bouwen om te testen, als ik bijna zeker weet dat dat het probleem is, zal ik een netwerkkaart bestellen.

Alvast hartelijk bedankt,

Sythe

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Als ik je probleem lees is er denk ik iets mis met het volgende:

1. De kabel van de router naar jouw PC (hoe lang is deze?)
2. De drivers op je moederbord of het ding (onboard NIC) zelf
3. De poort op je router is gaar.

Gooi jouw kabel in een ander poort en doe wat tests, niet geholpen, leen de kabel naar je ouders PC eens (indien mogelijk), en gooi eens een update over je drivers.

Trouwens, bestaat jouw moederbord wel en bedoel je niet deze: Gigabyte K8NS Pro?

Eventjes zeker maken dat je het juise type hebt opgeschreven. Geef trouwens ook even het typenummer van de sitecom router.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• robvanderaart
  • Laatst online: 20-02 20:06
- Als de kabel Cat.5e is (kan je zelf op de kabel aflezen) dan mag de lengte niet meer dan 100 meter (lijkt me sterk dat dat het geval is).

- Verwissel eens de poort die je nu heb met de Familie PC en kijk of de Familie PC ook ineens zo traag op internet komt en dezelfde problemen vormt als jouw PC. Als dat zo is dan weet je ieder geval dat het niet aan je kabel ligt maar dat de router vaag is.

- Als dat niet het geval is, dan weet je zeker dat het aan je kabel ligt of aan je onboard LAN.

- Dus download en installeer de nieuwste drivers van je onboard LAN (geen Beta drivers, omdat daar meestal nog bugs in zitten).

- Als hij het dan nog niet naar behoren doet, probeer dan een andere kabel.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Fishlip
De kabel is denk ik 11 meter lang o.i.d. Het type dat moederbord is idd K8NS PRO..

De nieuwste drivers zal ik eens proberen en anders een andere poort. Maar dat laatste lijkt me sterk aangezien we die router nog maar een maandje hebben.

edit:

Ik heb beide dingen geprobeert. Andere poort heeft niets geholpen, de nieuwere drivers kon ik niet vinden.

Of het aan de kabel ligt kan ik moeilijk testen omdat we maar 1 kabel hebben die zo lang is, en die zullen we dan dus moeten vernieuwen.

Dan toch maar een PCI netwerkaartje?

[ Voor 39% gewijzigd door Fishlip op 03-02-2007 19:27 ]

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Fishlip schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 19:07:
De kabel is denk ik 11 meter lang o.i.d. Het type dat moederbord is idd K8NS PRO..

De nieuwste drivers zal ik eens proberen en anders een andere poort. Maar dat laatste lijkt me sterk aangezien we die router nog maar een maandje hebben.

edit:

Ik heb beide dingen geprobeert. Andere poort heeft niets geholpen, de nieuwere drivers kon ik niet vinden.

Of het aan de kabel ligt kan ik moeilijk testen omdat we maar 1 kabel hebben die zo lang is, en die zullen we dan dus moeten vernieuwen.

Dan toch maar een PCI netwerkaartje?
Ik zou eerst toch even de kabel nakijken. Hang m eens aan de laptop (mag je vast wel eventjes lenen)? Als de laptop vaag doet met internet, dan is het de kabel, zoniet, dan koop je een nieuw netwerkkaartje.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Fishlip
Ook de laptop doet raar, maar het is al wel een oude laptop..

Een Dell Latitude 800Mhz, wat voor netwerkkaartje erin zit weet ik niet.

Stel dat ik een nieuw netwerkaartje zou moeten kopen. Dan kan ik kiezen tussen draadloos en bedraad.
Maar als ik draadloos neem, hoeveel Mbit moet ik dan nemen?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
Fishlip schreef op zondag 04 februari 2007 @ 22:06:
Ook de laptop doet raar, maar het is al wel een oude laptop..

Een Dell Latitude 800Mhz, wat voor netwerkkaartje erin zit weet ik niet.

Stel dat ik een nieuw netwerkaartje zou moeten kopen. Dan kan ik kiezen tussen draadloos en bedraad.
Maar als ik draadloos neem, hoeveel Mbit moet ik dan nemen?
maakt niet zoveel uit als je alleen zit te internetten, maar ga maar uit van een 54Mbit...

• Fishlip
Het is ook voor uploaden en msnnen e.d

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:28
Fishlip schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:43:
Het is ook voor uploaden en msnnen e.d
dat is dus internet, en zolang je geen glasvezel 100Mbit hebt volstaat 54G ;)
Pagina: 1