[Vista] installatieprobleem vanaf dvd, vanaf hd lukt wel?*

Pagina: 1
Acties:

• Reaper_xt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik probeer Windows Vista RTM te installeren op mijn desktop pc, na dit eerder succesvol te hebben gedaan op mijn laptop, maar loopt tegen allerhande errors aan. Ik probeer een clean install en boot vanuit de dvd, na gekozen te hebben een x86 versie te willen installeren gaat ie verder de installatie in, maar voor ik verdere keuzes kan maken stopt ie met de error: "Cannot load autorun.dll, this file may be missing or corrupted error code:0xC1". Dit is verreweg de meest voorkomende error, heel heel soms gaat het wat verder in de installatie maar stopt dan bij "Expanding Files" met de error code:0x80070017. Om zeker te zijn dat er niets met de dvd aan de hand is, heb ik hem nogmaals op de laptop geinstalleerd, en daar ging alles weer normaal en vlot.

Als ik probeer de setup te starten vanuit een bestaande xp installatie op de desktop computer, dan geeft het ook een error dat het een setup file niet kan vinden of lezen. Echter, als ik de dvd opstart vanuit de dvd-drive van de laptop (via het netwerk) op de desktop computer, dan gaat alles wel vlot.

Na heel wat gezocht te hebben via google, ben ik tot de conclussie gekomen dat waarschijnlijk de dvd-drive in mijn desktop computer de vista dvd niet kan goed kan lezen. Op een forum stond dat het wellicht iets te maken kon hebben met het UDF formaat die de vista dvd heeft. (vreemd genoeg kon ik de dvd dus wel gewoon branden.)

Mijn vraag is nu, denken jullie dat het ook aan mijn dvd-drive ligt? Zo ja, dan ga ik een nieuwe aanschaffen,maar ik wil zeker zijn dat die het wel leest, dus zouden jullie misschien kunnen posten welke dvd-drive jullie gebruiken waarmee het succesvol is geinstalleerd.

Specs Desktop pc

Amd Athlon 64 3200+
1 GB Ram
Nec DVD_RW ND1300A
Asrock Dual-Sata mobo

Verwijderd

Klinkt misschien kort door de bocht, maar als je de gehele setup map van Vista op je harddisk gooit en vanaf daar de setup start? Zo deed ik het ook altijd met de i386 dir van windows 2k en xp. Ik heb de beta's van vista ook altijd zo geinstalled: dvd downloaden, mounten met Deamon, bestanden naar schijf, en dar vanaf daar draaien..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, met een NEC brander installeren... Ik heb daar geen problemen mee gehad, maar ik heb de ND3540a. Heb je ergens nog een losse dvd drive liggen toevallig? Of in een andere pc? Hang die er dan eens aan om te installeren.

Het is iig al wel duidelijk dat je drive moeite heeft met het lezen van de disk. Heb je ook eens een nieuwere firmware erin gezet? Dat wil sommige lees problemen ook oplossen.

Commandline FTW

• Reaper_xt
Bedankt voor de snelle reacties.

@Flipke
Ik zal proberen de setup map naar de vaste schijf te kopieren en dan vanaf daar te installeren. thnx!

@Hero of time
Ik heb jammer genoeg geen andere dvd-drive die ik erin kan hangen, wel een goeie suggestie. Ook bedankt voor het vermelden van welke dvd-drive jij gebruikt. Als nog andere ook die van hun vermelden kan ik hopelijk een goeie aanschaffen komende week.

thnx!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-03 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je gaat kopiëren, doe dat dan vanaf je laptop uit :). Je drive heeft tenslotte moeite ermee, dus doe het dan van een betrouwbare drive. Ik heb zelf naast mijn brander ook een speler, een Toshiba SD-M1912. Deze werkt ook prima en kan zelfs DVD-RAM lezen. Ik heb zelf eigenlijk altijd liever een apart lees en brand station.

Commandline FTW

• Reaper_xt
installie via de vaste schijf is wel gelukt. Nu heb ik dus een dualboot systeem.
Ik ben nog van plan om een nieuwe dvd-brander aan te schaffen. Heeft iemand hier vista succesvol geinstalleerd met 1 van de volgende dvd-branders:

NEC AD-7173
NEC AD-7170
LG GSA-H42LRBB

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:21
Reaper_xt schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:23:
installie via de vaste schijf is wel gelukt. Nu heb ik dus een dualboot systeem.
Ik ben nog van plan om een nieuwe dvd-brander aan te schaffen. Heeft iemand hier vista succesvol geinstalleerd met 1 van de volgende dvd-branders:

NEC AD-7173
NEC AD-7170
LG GSA-H42LRBB
Ik heb een NEC ND-2510A
Met deze DVD-RW kon ik ook geen Vista installeren.
Heb uit een Compaq machine de branders maar gepakt. hier werkt vista perfect op

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1