Ik probeer Windows Vista RTM te installeren op mijn desktop pc, na dit eerder succesvol te hebben gedaan op mijn laptop, maar loopt tegen allerhande errors aan. Ik probeer een clean install en boot vanuit de dvd, na gekozen te hebben een x86 versie te willen installeren gaat ie verder de installatie in, maar voor ik verdere keuzes kan maken stopt ie met de error: "Cannot load autorun.dll, this file may be missing or corrupted error code:0xC1". Dit is verreweg de meest voorkomende error, heel heel soms gaat het wat verder in de installatie maar stopt dan bij "Expanding Files" met de error code:0x80070017. Om zeker te zijn dat er niets met de dvd aan de hand is, heb ik hem nogmaals op de laptop geinstalleerd, en daar ging alles weer normaal en vlot.
Als ik probeer de setup te starten vanuit een bestaande xp installatie op de desktop computer, dan geeft het ook een error dat het een setup file niet kan vinden of lezen. Echter, als ik de dvd opstart vanuit de dvd-drive van de laptop (via het netwerk) op de desktop computer, dan gaat alles wel vlot.
Na heel wat gezocht te hebben via google, ben ik tot de conclussie gekomen dat waarschijnlijk de dvd-drive in mijn desktop computer de vista dvd niet kan goed kan lezen. Op een forum stond dat het wellicht iets te maken kon hebben met het UDF formaat die de vista dvd heeft. (vreemd genoeg kon ik de dvd dus wel gewoon branden.)
Mijn vraag is nu, denken jullie dat het ook aan mijn dvd-drive ligt? Zo ja, dan ga ik een nieuwe aanschaffen,maar ik wil zeker zijn dat die het wel leest, dus zouden jullie misschien kunnen posten welke dvd-drive jullie gebruiken waarmee het succesvol is geinstalleerd.
Specs Desktop pc
Amd Athlon 64 3200+
1 GB Ram
Nec DVD_RW ND1300A
Asrock Dual-Sata mobo
Als ik probeer de setup te starten vanuit een bestaande xp installatie op de desktop computer, dan geeft het ook een error dat het een setup file niet kan vinden of lezen. Echter, als ik de dvd opstart vanuit de dvd-drive van de laptop (via het netwerk) op de desktop computer, dan gaat alles wel vlot.
Na heel wat gezocht te hebben via google, ben ik tot de conclussie gekomen dat waarschijnlijk de dvd-drive in mijn desktop computer de vista dvd niet kan goed kan lezen. Op een forum stond dat het wellicht iets te maken kon hebben met het UDF formaat die de vista dvd heeft. (vreemd genoeg kon ik de dvd dus wel gewoon branden.)
Mijn vraag is nu, denken jullie dat het ook aan mijn dvd-drive ligt? Zo ja, dan ga ik een nieuwe aanschaffen,maar ik wil zeker zijn dat die het wel leest, dus zouden jullie misschien kunnen posten welke dvd-drive jullie gebruiken waarmee het succesvol is geinstalleerd.
Specs Desktop pc
Amd Athlon 64 3200+
1 GB Ram
Nec DVD_RW ND1300A
Asrock Dual-Sata mobo