7900GTO loopt op 1x ipv van 16x

Pagina: 1
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik heb gister een nieuw moederboard gekocht. Nadat ik windows en de driver voor de videokaart opnieuw heb geinstalleerd gaf cpu-z weer dat mijn bussnelheid maar 1x is terwijl deze 16x aankan.
Tevens heb ik met rivatuner de kloksnelheden wat opgevoerd.

MoBO gigabyte p965-ds3p
CPU C2d 6400
MSI 7900 GTO

Het probleem zit niet in de bios. Denk zelf dat het een windows probleem is. Weet iemand hoe ik de bus snelheid in windows danwel rivatuner kan wijzigen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je al gecheckt of het wel klopt ? Draai eerst een benchmark er vergelijk.

• Lumics
De pc heeft het wel normaal gedaan. Gisteravond behaalde ik een score van 6600 3dmark en nadat ik met wat biertjes wat heb geinstalleerd was het opeens mis. Daarna kreeg ik maar een score van 3000. Ik heb wat andere drivers geprobeerd maar probleem is er nog steeds.

[ Voor 8% gewijzigd door Lumics op 03-02-2007 12:41 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat killerace_nl zegt is absoluut waar. Verder was het altijd zo bij AGP kaarten dat als je geen chipsetdrivers had geïnstalleerd, dat je bussnelheid als 0x werd uitgelezen. Ik weet niet hoe het bij PCI-E zit maar ik zou toch maar even nakijken of je je chipsetdrivers wel (correct) hebt geïnstalleerd.

• Lumics
In cpu-z stond er gisteravond bij linkwith (16x) en bij supported (16X)
Nu staat er: linkwith (1x) en bij supported (16X)

Alle driver zijn juist geinstalleerd. Ik moet dus ergens die linkwith kunnen instellen.

Verwijderd

dat krijg je nadat je hebt overgeclocked, het beste wat je kan doen is het weer op stock zetten en kijken of hij weer terug naar 16x gaat

• Lumics
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:45:
dat krijg je nadat je hebt overgeclocked, het beste wat je kan doen is het weer op stock zetten en kijken of hij weer terug naar 16x gaat
Op mijn ander mobo had ik dat ding op dezelfde snelheid geclocked. Zonder problemen. En hij heeft het overclocked ook prima gedaan.

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 21:21
je onboard VGA al uitgezet?

Specs

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:21

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

GigaByte DS3 heeft toch geen onboard VGA? :+

Verwijderd

bier en computers.. wat een combinatie.. Wat bij mij soms werkt.. Is middels systeem herstel 2 dagen terug zetten.. Raar maar waar.. Het werkt soms!

• Lumics
Mensen. voorlopig is het probleem verholpen. Videokaart eruit. Pc starten zonder kaart. Kaart er weer in en moederboard is weer lief voor mij, geeft gewoon weer 16x weer. Hoop dat het nu is opgelost

Toch lijkt het mij dat je een bus snelheid ergens moet kunnen instellen.

Helaas, bij een reboot geeft hij weer 1x weer. iemand een idee.

[ Voor 27% gewijzigd door Lumics op 03-02-2007 13:10 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02 21:23
Domme vraag misschien: hij zit in een X16-slot in plaats van een X1-slot :> ?

• Lumics
hello_moto schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:36:
Domme vraag misschien: hij zit in een X16-slot in plaats van een X1-slot :> ?
Hij zit in het juiste slot. Zoals boven is te lezen heeft hij het eerder prima gedaan. Denk dat ik maar eens een clean install ga proberen.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 09:47

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Mijn 965 mobo (p5b deluxe) krijgt daar, op het moment dat ik mijn cpu overclock, ook last van wanneer je bepaalde voltages in de bios op "auto" zet. Probeer, als je dat nog niet gedaan hebt, de voltages voor de north- en southbridge eens handmatig in te stellen.

Specs | Audioscrobbler

• Lumics
Sappie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:42:
Mijn 965 mobo (p5b deluxe) krijgt daar, op het moment dat ik mijn cpu overclock, ook last van wanneer je bepaalde voltages in de bios op "auto" zet. Probeer, als je dat nog niet gedaan hebt, de voltages voor de north- en southbridge eens handmatig in te stellen.
Goede tip. Dankjewel.

Nou vooralsnog lijkt het opgelost:

* Biosupdate (f4) ---> load optimal defaults
* FSB CPU opschroeven
* Windows clean install
* Videokaart overklokken
* Software installeren.

En na regelmatig opnieuw opstarten en cold bootten blijft de buswith op 16x.

• Lumics
Helaas, het probleem is nog niet verholpen. Ik heb het hele systeem allereerst op stock speed lopen.
Als ik dan in de bios de fsb naar 333 opschroef en de voltages automatisch laat bepalen, krijg ik na de eerste windows start een bussnelheid van 16x. Vervolgens draai ik 3dmark06. Als ik vervolgens de pc opnieuw start staat de pci-e bus op 1x (cpu-z). Ik kan nergens op i-net een oplossing voor dit probleem vinden. Heb net even gigabyte een mail gestuurd.

Het probleem zit hem dus niet in de videokaart maar wel in de bios-instellingen.

Is er iemand anders met een 965p-ds3p die het systeem heeft overclocked?

[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 11-02-2007 23:53 ]

Pagina: 1