Toon posts:

Promise IDE/SATA-Controller wordt als SCSI gezien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een maxtor PCI 150 SATA controller met 2 SATA-aansluitingen en 1 IDE-aansluiting. Dit schijnt de zelfde te zijn als de Promise 150tx. Op de IDE-aansluiting van die controller zit een Maxtor 250gb harde schijf. De controller zie ik in apparaatbeheer terug als Intel Ultra ATA Storage controller. Niks mis mee denk ik. Maar als ik in de verkenner rechtsklik op de 250 GB-schijf dan zie ik dat deze geboekt staat als 'SCSI Disk Device'. Bovendien kan ik in de Eigenschappen van de controller geen DMA aanzetten. Er is nl geen tabblad Geavanceerde instellingen. Bij de IDE-controllers van het moederbord kan ik dat wel.
Mijn systeem wordt heel traag als ik de 250gb gebruik dus ik heb zo'n vermoeden dat er inderdaad geen DMA aan staat. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Het systeem is Windows XP.

Verwijderd

het kan een combinatie zijn met je moederboard.

Er zijn bekende problemen met nforce chipsets met maxtor harde schijven

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Al eens door de Serial ATA FAQ gelezen?

Staat best wel wat info over in. Bijvoorbeeld:Mijn SATA apparaten worden gezien als SCSI devices?
DMA instellen is niet meer van toepassing bij S-ATA. Een klein beetje zoekwerk over dit onderwerp levert veel antwoorden op.

[ Voor 18% gewijzigd door Shaggy op 03-02-2007 14:06 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Het is dus normaal dat s-ata-controllers als scsi worden gezien. Maar het probleem is dat er op die controller ook een IDE-aansluiting zit en juist daarop zit mijn harde schijf. Hoe kan ik nu DMA instellen voor die schijf?
@Tweakie_JKO: ik heb een asus p4pe moederbord.