Toon posts:

[Help] 550 Uw computer heeft onlangs te veel mails verstuurd

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen kan ik geen mail meer versturen via de mailserver van @home. Als reden krijg ik berichten als:

550 Uw computer heeft onlangs te veel mails verstuurd, aan 2880 geadresseerden

550 Uw computer heeft onlangs te veel mails verstuurd, aan 1694 geadresseerden

550 Uw computer heeft vandaag te veel mails verstuurd

Kennelijk heb ik een virus dat nu gebruikt maakt van m'n pc (/Outlook) om spam te versturen. M'n virusscanner (AVG - up-to-date) kan echter niks vinden :(

Heeft iemand enig idee wat het probleem is of hoe ik het kan opsporen / oplossen ??

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 17:54

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12 21:04
Je hebt spionwaar / virussjes op je pc die waarschijnlijk andere mensen (waaronder mij) loopt te spammen met heel veel mailtjes. Ik zou dus maar heel snel even Hitman Pro er overheen halen ;). Hitman Pro installeerd een aantal anti-spyware dingen en gaat dan met alles scannen, 99.9% zeker dat hij het virusje vindt.

Verwijderd

Verander even je uitgaande mail server. Zodat je niet blijft versturen.

Scan dan met een paar anti spyware / adaware / virusscanners.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Updates van Windows ook netjes aangebracht? Firewall draait?

Als je urgent moet mailen, dan kun je de webmail waarschijnlijk nog wel gebruiken. Maar maak svp je computer schoon en beveilig hem beter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 12:21
TVP (mijn overburen kampen met hetzelfde probleem)

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 16:28
Bastardhost schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:47:
of een fout bij @home of jullie hebben allebei dezelfe virus te pakken.
of @home heeft een virusje te pakken :)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Bastardhost schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:47:
TVPs (terug-vind-posten) zijn niet nodig op GoT, je kunt bookmarks gebruiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 04-02-2007 22:08 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Kan het ook zijn dat de mailserver van de ontvangende partij deze melding geeft? Dat zou dan vrij logisch zijn dat iemand met een @home aansluiting veel mail heeft verstuurd naar die ISP (dat domein) via de mailserver(s) van @home. Hoeft dat niet eens een virus te zijn zelfs ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle info

Ik heb gescand met Kaspersky en heb Hitman Pro er ook maar 's overheen gehaald (gisteren). Resultaat: nog steeds problemen (vandaag) :(

Ik snap er geen donder meer van. Zelfs als het aan de ontvangende partij zou liggen, zou ik een probleem hebben, want testmailtjes naar mezelf lukken ook niet ;)

Nou ja, zodra ik volgende week tijd heb de hele rommel maar 's backuppen, formatteren en opnieuw installeren. Heb vooralsnog iig het smtp-adres uit de connection details gehaald (hoop dat er nu iig geen spam meer wordt verstuurd)

Verwijderd

Hier krijg ik dezelfde melding, echter alleen bij emails waarbij als afzender niet mijn athome emailadres wordt meegegeven.

Dus:
from: iemand@home.nl gaat oke
from: iemand@eigendomein.nl geeft de foutmelding

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Ik krijg deze melding sinds kort ook. Nou hebben we hier een pc of 10 in huis, dus het zou hier iedereen kunnen zijn (al heb ik wel een idee).
Bij mij is het aantal mailtjes wel wat hoger (148748 :P). Mail kan wel, maar dan alleen met een @home adres als afzender...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:13

Jimbolino

troep.com

ik heb deze fout ook:

#5.5.0 smtp;550 Uw computer heeft onlangs te veel mails verstuurd, aan 13787 geadresseerden

waarschijnlijk dus een fout bij @home, morgen ff helpdesk bellen

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Wel geinig, die dynamische foutmeldingen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

En? Heeft er iemand al een oplossing voor bovenstaand probleem? Ik kan er nog iets aan toevoegen. Ik gebruik zowel een mac als een pc. De mac heeft het probleem wel, de pc niet. Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor als ik gebruik maak van mijn eigen domein emailadres ipv mijn @home adres. Mijn score is nu rond de 18000 emailtjes. Soms kan ik wel emailen andere keren niet. Is geen peil op te trekken. Iemand een oplossing? @home probleem?
gr. Hanne

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:38:
En? Heeft er iemand al een oplossing voor bovenstaand probleem? Ik kan er nog iets aan toevoegen. Ik gebruik zowel een mac als een pc. De mac heeft het probleem wel, de pc niet. Het probleem doet zich eigenlijk alleen voor als ik gebruik maak van mijn eigen domein emailadres ipv mijn @home adres. Mijn score is nu rond de 18000 emailtjes. Soms kan ik wel emailen andere keren niet. Is geen peil op te trekken. Iemand een oplossing? @home probleem?
gr. Hanne
Een work-around kan zijn dat je je mail-client defaced door de mailserver-config er uit te halen
en een tijdje via een webinterface te mailen. (Die heeft @Home toch wel).

Dan zal je mail-client (welke heb je, ik neem aan outlook), geen spam meer versturen, als je dan na een tijdje nog meldingen krijgt als je je outlook weer aansluit, dan ligt de fout bij @home.

Mogelijk kun je ook de helpdesk bellen, misschien weten ze al wat, daar zijn ze voor.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Ik gebruik geen outlook, maar het gewone Mailprogramma op mijn mac. Bellen met @home is een laatste optie: ik stuur ze eerst een email...
gr. Hanne

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:13

Jimbolino

troep.com

De storing is bekend bij @home

De helpdeskmedewerker wist mij na 5 sec te melden dat het aan de mailservers van @home lag en dat ik niet bang hoefde te zijn dat ik werd afgesloten :)

Toch weer 12+15 minuten (eerste keer werd de verbinding zomaar verbroken) van mijn kostbare leven verspeelt.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1