Toon posts:

pc als access point

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar hoe ik mijn pc omtover in een wireless accespoint. Ik draai een download servertje met xp pro er op. Deze pc staat 24/7 aan, dus deze pc lijkt mij wel geschikt om er een accespoint naast te draaien.

Ik heb een 3com wireless usb stick, en een Dlink inbouw kaart. Liefst zou ik alleen die kaart gebruiken en dat usb stickje bewaren.

Nu ben ik al tijdje op zoek naar software die dus mijn bedraade netwerk wireless maakt doormiddel van een server, wat software en een wireless kaart. Op got zelf vind ik hier helemaal niets over. De tussenhaakjes functie werkt niet echt. Als ik zoek op (pc als wireless access point) vind ie alleen maar vragen/problemen/andere zaken over gewoon wireless routers en access points. De enige hit die ik met google vind is dit;

http://www.findarticles.c...m/is_200403/ai_ziff118707

Ik heb deze tekst eens doorgelezen, maar volgens mij is deze site er niet om mij te helpen, mar slechts voor de reclame die er allemaal op staat.

Kan iemand mij helpen met dit probleem? Zoek ik verkeerd?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer je een RaLink chip hebt kun je GigaByte SoftAP gebruiken.

Heb ik zelf tijden gebruikt om met m'n Nintendo DS online te gamen, werkte perfect.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk dat je verkeerd zoekt. Accesspoint is Nederlands, als je zoekt op Access Point vind je veel meer hits:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pc+access+point

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:29:
Wanneer je een RaLink chip hebt kun je GigaByte SoftAP gebruiken.

Heb ik zelf tijden gebruikt om met m'n Nintendo DS online te gamen, werkte perfect.
De dlink kaart heeft een Ralink RT61 chip. ik ga dat apje dus metteen eens proberen! Bedankt! Damn, ik moet dus een RT2500 chip er op hebben :( Iemand die een appje weet wat met mijn kaart werkt?
SeatRider schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:30:
Ik denk dat je verkeerd zoekt. Accesspoint is Nederlands, als je zoekt op Access Point vind je veel meer hits:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=pc+access+point
Zoals ik al zei:
Als ik zoek op (pc als wireless access point) vind ie alleen maar vragen/problemen/andere zaken over gewoon wireless routers en access points.
;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 12:04 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Hmja, lezen is ook een vak :). Maar heb je geklikt op mijn linkje? Want de eerste hit lijkt al te zijn wat je zoekt...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:55:
Hmja, lezen is ook een vak :). Maar heb je geklikt op mijn linkje? Want de eerste hit lijkt al te zijn wat je zoekt...
Gelezen ja, is ook precies wat ik zoek.. Alleen staat daar slechts wat 'SAM' allemaal kan.. Erg leuk.. maar een link naar een of andere website van de maker is niet te vinden.

Ook googlen op 'SAM acces point' of 'SAM wireless' geeft zooi als resultaten. Is SAM wel een software pakket of is het gewoon een techniek die in de wlan kaart zit?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Start > Configuratiescherm > Draadloos netwerk instellen

Daarmee kan je zelf een draadloos netwerk instellen weet alleen niet of dat in AP modus werkt. Kan best dat het ad-hoc is (computer - computer) en dat je maar 1 PC kunt toevoegen.

Als je dan nog insteld dat je LAN verbinding geshared wordt, zou je als het goed is moeten kunnen internetten vanaf een andere PC via de WLAN van die andere PC.

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
ThinkPadd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 10:45:
Start > Configuratiescherm > Draadloos netwerk instellen

Daarmee kan je zelf een draadloos netwerk instellen weet alleen niet of dat in AP modus werkt. Kan best dat het ad-hoc is (computer - computer) en dat je maar 1 PC kunt toevoegen.

Als je dan nog insteld dat je LAN verbinding geshared wordt, zou je als het goed is moeten kunnen internetten vanaf een andere PC via de WLAN van die andere PC.
Dit klopt inderdaad zo heb ik het thuis ook, en het werkt echt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit ff proberen, bedankt!
Pagina: 1