Toon posts:

[mod_rewrite] FollowSymLinks diepte instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik probeer mijn URLs "netjes" te maken. Dat lukt aardig in .htaccess met de code
code:
1
2
3
4
5
Options -Multiviews +FollowSymLinks 

RewriteEngine on
RewriteBase /~iets/
RewriteRule     ^(.*)([^/]+)$          index.php/$1/

Nu heb ik 2 vragen. Het bovenstaande werkt alleen als ik URLs gebruik zonder / achteraan, en als ik de rewriterule toevoeg om het ook met te kunnen doen geeft hij een 500 internal server error.
De regel met / is:
code:
1
RewriteRule     ^(.*)/$          index.php/$1

De tweede vraag is iets gecompliceerder (of niet ;) ). Vanaf URLs langer dan
code:
1
http://server/~iets/profiel_uitlezen/1/0/beheer/profielding

volgt FollowSymLinks niet meer.
Iemand enig idee hoe ik die diepte ervan kan verhogen evt?

Alvast bedankt :)

/edit: Mocht het helpen, de server draait Apache @ linux

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 11:44 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah; dat moet je ook geen regel erin zetten om het te zowel niet als wel met slash te rewriten. Waarschijnlijk werkt het zo wel:

RewriteEngine on
RewriteBase /~iets/
RewriteRule ^(.*)$ index.php/$1

Verder heb ik nog nooit gehoord van een maximale diepte voor FollowSymlinks? Zit het probleem niet ergens anders in?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Met die oplossing van jou krijg ik een internal server error :? .

Als ik een slash toevoeg achteraan is het geen probleem, maar ik denk dat velen van de gebruikers dit vergeten als ze gaan naar bvb http://domein.be/the+unknown+one

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-11 17:15
Hier werk ik met dit,
RewriteRule ^registreren([/])?$ registreren.php

Dan werkt zowel server/registreren als server/registreren/

[ Voor 25% gewijzigd door logion op 03-02-2007 12:10 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je bent ook een beetje bezig met een fragiele constructie. mod_rewrite is bedoelt voor URL>filesystem rewrites; waarschijnlijk gaat dit dus een stuk beter werken:

RewriteEngine on
RewriteBase /~iets/
RewriteRule ^(.*)$ index.php

Kijk vervolgens naar $_SERVER['REQUEST_URI'] en parse die URL :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe los ik dan die internal server error op? DMV er
RewriteRule ^(.*)/$ index.php/$1
van te maken is het opgelost, maar dan zit ik terug bij het begin van het / - verhaal

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Krijg je ook een internal server-error als je mijn voorbeeld exact overneemt? Dat gaat hier namelijk perfect; en alle request komen bij mijn index.php uit:

• /~iets
• /~iets/
• /~iets/nog_iets
• /~iets/nog_iets/

---

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik inderdaad de fout niet meer
Ik dacht altijd dat $1 een var was met de info in, vandaar... Nu nog even een rewritecond toevoegen zodat hij files opent :P maar in elk geval hartelijk bedankt :) :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:37:
[...]

Ik dacht altijd dat $1 een var was met de info in, vandaar...

[...]
Dat is het ook; maar vaak heb je dat helemaal niet nodig; aangezien Apache de request transparant doorstuurt naar je script kun je gewoon de originele informatie uitlezen zoals de server deze ontvangen heeft :)

---

Pagina: 1