[XP] snelkoppellingen onzichtbaar in openen/opslaan venters

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n2k
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-03 22:32
Aangezien ik dit nooit eerder ben tegen gekomen, en het probleem moeilijk is uit te drukken in begrippen waar op je makkelijk kan zoeken, hebk besloten om tweakers eens weer om hulp te vragen.

Mijn OS is XP Pro Lite, dit is een gestripte versie van XP Pro (geen zelf gestripte versie)
een lijst van wat er in zit, en wat er uit is gehaald

Het probleem is met snelkoppelingen die niet zichtbaar zijn bij vensters zoals in firefox bij het opslaan van bestanden, of bij het openen van bestanden in MS Word. (ik kan ze wel zichtbaar maken, maar dan werken ze niet)

even de situatie schetsen:
Ik heb een snelkoppeling naar een map op mijn bureaublad staan genaamd: Files
deze linkt naar de map op mijn C schijf, C:\Files
Als ik gewoon op m'n bureaublad dubbel klik gaat ie netjes naar het C:\Files mapje.

Als ik bijvoorbeeld in firefox iets wil downloaden, en druk op Save As, komt firefox met zo'n venster, waar wil dit bestand opslaan? Ik ga naar bureablad, en normaal zou je dan de snelkoppeling moeten zien, en als je erop dubbel klikt dat hij naar 't doel van die snelkoppeling zou gaan, niet?

Bij mij laat hij de snelkoppeling niet eens zien, en als ik *.* intyp en dan enter, laat hij hem wel zien, maar als ik dan selecteerd vraagt ie of ik dit bestand wil overschrijven met het bestand dat ik wil gaan downloaden.

Het zelfde is bij MS Word, als ik een .doc bestand in C:\Files heb staan, en wil ik dat openen, ga ik naar bureaublad, en is de snelkoppeling weer niet zichtbaar, als ik weer *.* intyp en enter druk, dan is hij zichtbaar, als ik dan dubbelklik op de snelkoppeling gaat word de snelkoppeling openen.

Op 1 of andere manier ziet hij op deze momenten die snelkoppelingen niet als snelkoppelingen maar als bestanden die hij wilt overschrijven of wilt openen...

Iemand enig idee hoe dat komt en hoe ik het weer kan repareren?

Natuurlijk kan ik nogsteeds bij de bestanden via Deze Computer en dan C en dan naar de map Files gaan, maar dit is een omweg, en in het voorbeeld zit er maar 1 map verschil in, maar ik heb meerdere snelkoppelingen die best diep en dan kost het gewoon veel meer tijd.
En firefox en MS Word zijn voorbeelden, het gebeurt ook bij andere programma's, maar alleen in 'dat soort' vensters.

alvast bedankt ;)

n2k

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

.lnk (links) zijn standaard superhidden voor de interface.
Blijkbaar worden die bij jou nu niet meer herkend als link, maar als file (wat het ook eigenlijk is).

[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 03-02-2007 11:10 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt zelf de links die links (ha-ha) bij de openen- en opslaandialog staan aanpassen.

Lees hier hoe je dat doet. Met TweakUI is het het eenvoudigst.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• n2k
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-03 22:32
alt-92 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:09:
.lnk (links) zijn standaard superhidden voor de interface.
Blijkbaar worden die bij jou nu niet meer herkend als link, maar als file (wat het ook eigenlijk is).
Daar was ik eigenlijk zelf ook achter :p, maar ik moet dan gefixed hebben :s
CodeCaster schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:18:
Je kunt zelf de links die links (ha-ha) bij de openen- en opslaandialog staan aanpassen.

Lees hier hoe je dat doet. Met TweakUI is het het eenvoudigst.
hiermee kan het een beetje worden opgelost, maar wat als ik die meer dan 5 (eigenlijk 4, van bureaublad gebruik ik heel veel) snelkoppelingen wil..
En hier ging 't mij niet om..