Toon posts:

[Vista] Nforce Drivers spoorloos op de nvidia site

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De Nvidia drivers voor hun nforce4 platform zijn blijkbaar uit de lucht. Nu zit ik hier net met een pc waar ik vista op geinstalled heb. Kan er me iemand een linkje geven waar ik die terug vind? Windows Vista 32bit nforce driver.
Wel beetje vreemd, eerste zaterdag na de release, dus waarschijnlijk zitten er veel mensen zoals mij nu hun upgrade te doen. Om dan na een verbazend vlotte install te moeten ontdekken dat Nvidia niet eens een driver voor je klaar heeft. Dus momenteel geen geluid en lan. Geen internet dus.

Ik hoop op spoedig antwoord

MVG

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-03 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Dat zijn videokaart drivers, geen platformdrivers...
Maarruh, heeft ie ze niet automatisch gedetecteerd en geinstalleerd bij jou? Geluid gebruik ik niet, maar LAN kon ik meteen gebruiken.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Nforce4= mobo
Forceware is grafische kaart. Die heb ik idd al. Maar waarom beginnen met mijn grafische kaar als ik mijn moederbord nog niet aan de praat heb.

Verwijderd

Topicstarter
jotheman schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:40:
[...]

Dat zijn videokaart drivers, geen platformdrivers...
Maarruh, heeft ie ze niet automatisch gedetecteerd en geinstalleerd bij jou? Geluid gebruik ik niet, maar LAN kon ik meteen gebruiken.
neen, grafisch ziet alles er goed uit, maar heb geen lan, geluid en raid.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De drivers staan bij de Beta drivers aangezien er nog geen final Vista drivers zijn voor Nforce4. Veel mensen wachten hierop omdat de beta drivers niet helemaal goed werken bij de RTM release van Vista. Zo kun je o.a. problemen met raid sets verwachten. Ik wacht zelf op de Nforce finals totdat ik uberhaubt de overstap op Vista overweeg.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

whql zijn gecertificeerde drivers dus moeten werken!

nieuwe link :

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1541

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw grafische kaart ...

Ik probeer die betadrivers eens te vinden.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:00:
[...]

Opnieuw grafische kaart ...

Ik probeer die betadrivers eens te vinden.
ftp://download.nvidia.com

Veel succes :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Ook niet. Connection timed out (een aantal maal geprobeerd.
Dus als ik het goed begrijp is het tot op vandaag niet mogelijk om een vistapc op basis van een nforce4 chipset te bouwen. (en dan zwijg ik nog over andere hardware).
Wat was dat dan van die officiele release en zo op 30/01? Ik ben persoonlijk niet meer zo bezig met het volgen van alle nieuws en tweaken. Dus heb ik gewoon geduldig de officiele release afgewacht om dan netjes zoals het hoort alles met officiele drivers en zo te installen. Wat nu dus nog niet mogelijk blijkt te zijn. Iemand een idee wanneer ik best eens opnieuw probeer? Zijn er data bekend wanneer Nvidia drivers uitbrengt voor vista?
Want zonder zo'n cruciale drivers vind ik de release van een os een beetje overbodig.
Ik krijg een aantal flashbacks naar mijn linux ervaringen :)

Toch bedankt voor de snelle reacties

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:09:
[...]
Want zonder zo'n cruciale drivers vind ik de release van een os een beetje overbodig.
Wanneer je geen gebruik maakt van Raid heb je geen extra drivers nodig om Vista te installeren afaik.
Verder is MS natuurlijk niet verantwoordelijk voor wanneer de mb fabrikanten en andere fabrikanten met Vista drivers komen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien brengt dit artikel licht in de duisternis:

http://hardware.slashdot.org/article.pl?sid=07/02/03/0110248

.

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:12:
[...]

Wanneer je geen gebruik maakt van Raid heb je geen extra drivers nodig om Vista te installeren afaik.
Verder is MS natuurlijk niet verantwoordelijk voor wanneer de mb fabrikanten en andere fabrikanten met Vista drivers komen.
Om het te installeren idd niet. 'k ben zeer tevreden met de installatie procedure. Binnen het half uur alles up and running. Ziet er schitterend uit.
Maar zonder LAN (Internet) en geluid kan ik nu wel niet veel verder meer :)
Nu denk/hoop ik dat die driverpagina gewoon uit de lucht is omdat iedere hobiest waarschijnlijk nu die drivers wil downloaden (eerste zaterdag na realease). Maar dan vind ik het vreemd dat ik nergens anders een driver/mirror vind.

Verwijderd

ik heb een vreemd probleem na installeren van vista trouwens:

zodra ik windows xp opstart krijg ik dat het gebruikers profiel vern*kt is.
alle iconen op het bureaublad zijn weg.

Hoe los je dit op?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
Er zijn nog steeds geen nForce drivers uit! nVidia had ze 31 Januari beloofd, maar heeft alle nForce gebruikers zwaar telleur gesteld...

Ikzelf stap nu over op Intel Chipset moederbord... Die heeft al sinds 21 november Final Vista drivers klaar...

nVidia zelf reageerd ook niet op de klagende gebruiker, dus veel goed beloofd het niet.
Er zit niets anders op dan wachten, wachten en wachten.
Of proberen de beta drivers te vinden, maar die zijn intussen ook al bijna een half jaar oud. En ik weet niet of die er voor nForce 4 wel zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Saeverix op 03-02-2007 11:24 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Of net de duisternis :)
Dus er zijn geen drivers en niemand weet wanneer die komen. Dat is de conclusie van mijn eerste Vista /Nvidia proefrit.
Njah. Spijtig voor Nvidia en mezelf.
Ik begrijp alleen niet dat dit nergens te lezen is. Voor mij is zoiets frontpage nieuws.
"Nvidia gaat totaal de mist in bij de release van Vista"
Ging mij alvast een voormiddag en een format bespaard hebben.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Ik ben ook heel erg teleurgesteld in nVidia. Iedereen mooi op 30 Januari drivers releasen (kijk eens naar die drivers van ATi :o) maar nVidia heeft nog geen ene drol gereleased... Zit ik voor niets 5x per dag op die site te kijken of er al drivers zijn 8)7. Bijna iedere fabrikant brengt drivers, maar nVidia práát er niet eens over...

Verwijderd

gewoon wachten tot service pack 1 uitkomt denken velen nu?

• Saeverix
Inderdaad... nVidia heeft in ieder geval één nForce gebruiker minder. Die komen er bij mij voorlopig niet in.
En zal ze ook zeker niet aanraden aan anderen.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:09:
[...]

Ook niet. Connection timed out (een aantal maal geprobeerd.
Dus als ik het goed begrijp is het tot op vandaag niet mogelijk om een vistapc op basis van een nforce4 chipset te bouwen. (en dan zwijg ik nog over andere hardware).
Wat was dat dan van die officiele release en zo op 30/01? Ik ben persoonlijk niet meer zo bezig met het volgen van alle nieuws en tweaken. Dus heb ik gewoon geduldig de officiele release afgewacht om dan netjes zoals het hoort alles met officiele drivers en zo te installen. Wat nu dus nog niet mogelijk blijkt te zijn. Iemand een idee wanneer ik best eens opnieuw probeer? Zijn er data bekend wanneer Nvidia drivers uitbrengt voor vista?

Toch bedankt voor de snelle reacties
ftp://download.nvidia.com/Windows/vista/rc1
Die dan :) Doet het hier prima hoor.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik denk ik het audioprobleem mee opgelost. Nu nog de lanverbindingen?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:05:
[...]

Daar heb ik denk ik het audioprobleem mee opgelost. Nu nog de lanverbindingen?
Het enige probleem is toch dat Gbit ethernet maar op 100 Mbit werkt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
ja ik heb hier ook nog problemen met vista ik kan het namelijk niet eens installeren. heb namelijk een leuke raid 0 op stelling maar dat krijg ik dus niet van de grond a. ik heb nog wel ergens drivers soort van kunnen vinden maar die werken natuurlijk niet.

zodra ik de drivers selecteer ziet hij wel een raid 0 maar dan begin ik met installeren en dan geeft hij vrijwel direct een fout aan en stopt hij er mee....

hoop dat er snel een oplossing komt.

• Bor

Bor

De RC1 drivers werken niet prima. Bij RAID opstellingen heb je in de RTM versie van Vista kans op datacorruptie of een geheel niet werkende raid set. Vista herkend dan de losse schijven uit de set en een raid set die volgens Vista niet geformatteerd is.

Vista RTM en Nforce4 Raid werkt op dit moment gewoon niet tot niet betrouwbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 04-02-2007 14:20 ]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 19:17
Bor de Wollef schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:20:
[...]

De RC1 drivers werken niet prima. Bij RAID opstellingen heb je in de RTM versie van Vista kans op datacorruptie of een geheel niet werkende raid set. Vista herkend dan de losse schijven uit de set en een raid set die volgens Vista niet geformatteerd is.

Vista RTM en Nforce4 Raid werkt op dit moment gewoon niet tot niet betrouwbaar.
Vista NF4 Raid drivers 32/64bit:
ftp://ftp.asus.com/pub/AS...IA/RAIDnVDIA116_Vista.zip (werkt overgens prima aangezien ik er nu mee draai, geen datacorruptie, niets..)

Vista NF4 Audio drivers:
Worden via windows update gepakt, mogen deze niet werken dan kan een realtek drivertje nog wel eens werken bijvoorbeeld mijn bord heeft een ALC850 chipje erop (ben ik overgens erg blij mee)

Vista NF4 Lan drivers:
ik weet niet wat hiermee het probleem is maar bij mij zaten deze in the box, beide NF4 en Marvell controller zijn geinstalleerd, als ik jou was zou ik er even een normaal netwerk kaartje insteken en windows update draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door joon op 04-02-2007 14:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:47:
[...]

Vista NF4 Raid drivers 32/64bit:
ftp://ftp.asus.com/pub/AS...IA/RAIDnVDIA116_Vista.zip (werkt overgens prima aangezien ik er nu mee draai, geen datacorruptie, niets..)

Vista NF4 Audio drivers:
Worden via windows update gepakt, mogen deze niet werken dan kan een realtek drivertje nog wel eens werken bijvoorbeeld mijn bord heeft een ALC850 chipje erop (ben ik overgens erg blij mee)

Vista NF4 Lan drivers:
ik weet niet wat hiermee het probleem is maar bij mij zaten deze in the box, beide NF4 en Marvell controller zijn geinstalleerd, als ik jou was zou ik er even een normaal netwerk kaartje insteken en windows update draaien.
Inderdaad, een extern wifi adaptertje aansluiten heeft het hem gedaan. Daarna windows zelf laten zoeken en klaar is kees!!

Bedankt!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-03 12:53
ik heb zelf ook een DFI NForce 4 en bij mij installeerde hij op ultimate alles vanzelf...

Op het geluid na ( AC97 ) , deze heb ik gedownload van de realtek site.
Zou niet Nvidia Sound drivers gebruiken , deze is erg buggie en kan brak geluid gaan geven.

• Saeverix
De Vista drivers zijn ook eindelijk uit...

[ Voor 79% gewijzigd door Saeverix op 07-02-2007 20:03 ]

• Mabili
  • Laatst online: 06-03 14:19
Nvidia is sneller met de drivers online te zetten dan Asus..
Heb zelf de Asus M2N SLI deluxe met een nforge 570 chipset maar kan wel een verschil zien.
Als ik everest draai zonder de drivers dan zijn de Sata schijven niet zichtbaar bij ATA schijven onder everest. Installeer ik nou de Nvidia drivers dan zijn ze wel zichtbaar.

Tot nu toe loopt het soepel allemaal..
Alleen wat ik wel merk is dat de Sata schijven onder XP sneller zijn dan onder Vista.
Test met HD tach XP snelheid van 214MB en onder Vista 181MB en met de nieuwe drivers geinstalleerd onder Vista 184MB

Verwijderd

Edit: Never mind site is down.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 13:57 ]

Verwijderd

Click op Global bij vista 32 testing raid drivers:

http://support.asus.com/d...treme&type=map&mapindex=4
Pagina: 1