Toon posts:

Probleem met systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc deed al raar maar start nu zelf niet meer op. Voordien viel mijn systeem op onregelmatige tijdstippen uit en leek te rebooten maar het scherm bleef zwart. Nu worden alle drives geïnitialiseerd en alle fans starten maar het scherm blijft zwart. Moederbord reeds vervangen door ASRock P4i65G maar zelfde resultaat

Opstelling:
Case: Chieftec met 360W voeding
Moederbord: ABIT SR7-8X
Processor: P4 2400 Mhz
RAM: 256 MB DDR
RAM: 512 MB DDR
Grafische kaart: Radeon 8500 128MB
4 * USB poorten op de case
1 * DVD-writer
1 * DVD-ROM
2 * 40 GB
3 * extra PCI-kaarten
WiFi
TV-tuner
FireWire

Verwijderd

zou toch eens voorzichtig kijken of je videokaart niet stukjes is.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat op het nieuwe moederbord een onboard vga zat en dat het daarmee ook niet werkte

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Geeft hij ook foutmeldingen aan?

Piepjes of ledjes die gaan branden?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 14:48
Krijg je ook Bios piepen bij het opstarten? Zo ja hoe klinken die? Heb je dat nieuwe moederbord eerst zonder die ati 8500 geprobeerd? Want heel soms komt het voor dat een defecte videokaart de moederborden sloopt. Als je nog een andere pc hebt met hetzelfde type geheugen zou je het geheugen daar in kunnen testen met memtest.

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Verwijderd

Topicstarter
Geen biepjes of boodschappen bij opstarten

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 05:20
ik heb ook soortgelijke problemen gehad. Uiteindelijk alles geprobeerd en bleek het aan de pc behuizing te liggen. De i/o kabeltjes waren schijnbaar niet goed. Probeer eens een andere kast als je alles al geprobeerd hebt. Het is voldoende om alles in je oude kast te laten zitten en alleen de i/o kabeltjes van je andere/nieuwe behuizing aan te sluiten. Succes.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Videokaart of de voeding lijken me de eerste verdachten. Kijk ook eens naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, staat veel handige informatie in :)
Pagina: 1