Interne hdd in externe case werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• dstar
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-11-2025
Voor een oude Maxtor Diamondmax Plus 9 (sata) heb ik een externe case gekocht (usb2) om op deze manier de oude (interne) schijf te gebruiken als externe.
Als de schijf via USB wordt aangesloten vindt XP deze wel en hij komt ook in de lijst van externe hardware te staan (Hardware veilig verwijderen). Er wordt echter niet automatisch een schijfnummer aangemaakt, zodat ik de hdd niet kan benaderen.
In apparaatbeheer zie ik onder 'schijfstations' wel de schijf als USB device staan. Op het tabblad 'volumes' kunnen deze niet worden ingevuld omdat de schijf onleesbaar is. Bij locatie staat 0.
Het probleem doet zich zowel bij mijn PC als bij mijn laptop voor.
De Maxtor is in het verleden mijn primaire hdd in de PC geweest, kan het misschien zijn dat het daarom conflicteerd met een huidige primaire (interne) hdd?
Of iemand wellicht een ander idee van een mogelijk oorzaak en uiteraard graag een oplossing ;)
Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Al in Disk Management / Schijfbeheer gekeken?

hint: rechtermuisknop op My Computer -> Manage/Beheren en daar zie je Disk Management / Schijfbeheer links tussenstaan. Soms moet je de schijf eerst initialiseren etc.

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Er wordt echter niet automatisch een schijfnummer aangemaakt, zodat ik de hdd niet kan benaderen.
Misshien domme vraag, maar heb je de disk wel geformat? m.a.w. staan er partities op?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:49
Start >> Uitvoeren > Diskmgmt.msc

Dan krijg je een overzicht van je schijven waar je kan zien of er wel een partitie opzit ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
Als ie alleen als "USB Device" wordt weergegeven is er ws. iets mis met de behuizing, aangezien het apparaatbeheer gewoon het type van de HD moet laten zien met USB Disk als achtervoegsel

• dstar
In schijfbeheer had ik idd al gekeken en daar komt de schijf in zijn geheel niet voor.
De schijf is nog in dezelfde staat als toen hij dienst deed als primaire disk, d.w.z. één partitie voor xp systeem en één partitie voor data.
Zal dus wellicht aan de behuizing liggen zoals mad-dog zegt.
De schijf gaat overigens wel draaien als er spanning op komt.

• dstar
Iemand nog een ander idee? Of zal het definitief aan de behuizing liggen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
dstar schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:14:
Iemand nog een ander idee? Of zal het definitief aan de behuizing liggen?
Nog 1 idee, staat de schijf op master? Sommige behuizingen vinden slave/cable select niet leuk
Pagina: 1