Toon posts:

IBM infoprint 21 herkent netwerkkaart niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een (2e hands) infoprint 21 van IBM. Deze laserprinter wil ik op mijn netwerk(je) aansluiten, echter ik heb al diverse netwerkkaarten geprobeerd. In de testpagina wordt geen van de geteste kaarten herkend. Ik heb de website van IBM al vrij ruim doorgespit, zonder succes. IBM mailen heeft (tot dusverre) ook geen zin gehad, ik krijg geen antwoord van hen.

Mijn vraag is of iemand weet of IBM "specifieke" netwerkkaarten gebruikt of zo, en zo ja welke dan ;-)

Verwijderd

voor zover ik weet hebben dit soort printers vrijwel altijd hele specifieke netwerkkaarten nodig om te kunnen functioneren. (je kan immers niet verwachten dat ze de drivers van alle netwerkkaarten in een printer opslaan) dus ik zou eerst eens de gebruikshandleiding goed doorspitten wat ze voor kaart aanbevelen, ik gok één bepaald type.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:19:
voor zover ik weet hebben dit soort printers vrijwel altijd hele specifieke netwerkkaarten nodig om te kunnen functioneren. (je kan immers niet verwachten dat ze de drivers van alle netwerkkaarten in een printer opslaan) dus ik zou eerst eens de gebruikshandleiding goed doorspitten wat ze voor kaart aanbevelen, ik gok één bepaald type.
Ik heb de gebruiksaanwijzing reeds doorgelopen, daar wordt echter uitsluitend melding gemaakt van "een" netwerkkaart. In mijn niets ontziend enthousiasme nam ik aan dat hier over een generieke kaart werd gesproken. Kennelijk dus niet. Is er misschien iemand die kan vertellen waar ik zo een kaart kan krijgen (ik heb diverse argumenten bij Google geprobeerd zonder succes) ik heb (uiteraard) ook IBM gemailed, echter zij hullen zich nog altijd in mysterieus stilzwijgen. Daar kom ik niet zoveel verder mee.

Kickje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:47:
[...]

Ik heb de gebruiksaanwijzing reeds doorgelopen, daar wordt echter uitsluitend melding gemaakt van "een" netwerkkaart. In mijn niets ontziend enthousiasme nam ik aan dat hier over een generieke kaart werd gesproken. Kennelijk dus niet. Is er misschien iemand die kan vertellen waar ik zo een kaart kan krijgen (ik heb diverse argumenten bij Google geprobeerd zonder succes) ik heb (uiteraard) ook IBM gemailed, echter zij hullen zich nog altijd in mysterieus stilzwijgen. Daar kom ik niet zoveel verder mee.

Kickje
Nog maar eens proberen, anders ga ik eens kijken of ik hem scsi kan aansluiten .....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:04:
[...]

Nog maar eens proberen, anders ga ik eens kijken of ik hem scsi kan aansluiten .....
Dat ding heeft geen SCSI...
Infoprint 21 supports up to two simultaneously active interfaces:
IEEE 1284 Parallel Interface (Level II electronics, with a Type C connector) is standard on the printer
Supports compatibility mode, reverse transform, nibble mode, and ECP mode.
Microsoft Plug and Play Compatibility
An IEEE 1284 Printer Cable is available (feature number 4180, P/N 38L1409).

One optional interface slot with the following options:
Ethernet interface using the IBM Ethernet 10/100 Adapter (feature number 4162, P/N 38L1401).
Token-Ring interface using the IBM Token-Ring 4/16 Adapter (feature number 4120, P/N 38L1400).
Twinax interface using the IBM Twinax SCS Interface (feature number 4141, P/N 38L1402).
Coaxial interface using the IBM Coax SCS Interface (feature number 4171, P/N 38L1403).
These four features are mutually exclusive and there are no prerequisites for these features. Only one of these features may be installed per printer.
Bron: http://publib.boulder.ibm...formation/ic5g2mst208.htm

Standaard dus gewoon parralel. Uitbreidbaar met een netwerkkaartje. Als je zo'n netwerkkaartje niet kan vinden kun je m ook op een willekeurige jetdirect (of vergelijkbaar) printservertje drukken. Desnoods zelfs op je router (indien voorzien van een parallele poort)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 12-02-2007 01:33 ]

Verwijderd

je kan dan zelfs nog een el-cheapo sweex (oeh, eng spul) of sitecom printserveradapterdingetje eraan hangen. beter is uiteraard om zo'n officieele te gebruiken maar die zijn niet altijd even betaalbaar ...
Pagina: 1