Toon posts:

[Vista] Gamen icm ati club3d x800rx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na de instalatie van Windows Vista Ultimate problemen met het spelen van games.

PC:
Athlon64 939 3500+ Venice
CLUB-3D PCI-e 256Mb ATI X800RX
ASUS A8N-SLI
2 x DDR ValueRAM 512Mb 400MHz Non ECC CL3

Ik heb vandaag na velen problemen vista opnieuw geinstalleerd (pc compleet geformatteerd). Na vista geinstalleerd te hebben heb ik de demo van het spel WTCC geinstalleerd, als ik het spel opstart krijg ik hele rare kleuren/overlappingen in het scherm/menu en in het spel zelf vallen een aantal dingen gewoon weg. Deze problemen kwamen voor met de standaard drivers die bij een installatie van vista ultimate komen.

Hiervoor had ik hetzelfde probleem icm vista, vandaar de schone installatie.

Na de nieuwe drivers van ati geinstalleerd te hebben (8.333-070118a2-042041C-ATI) start het spel helemaal niet meer op. Ik heb dit probleem bij meerdere spellen en dan met name het wegvallen van textures( als ik het goed omschrijf ).

Zijn er al dit soort problemen bekend van vista icm met mijn configuratie? Zo ja dan ben ik uiteraard erg benieuwd hoe dit op te lossen.

(Voorbeelden vista ultimate icm x800rx en standaard drivers)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rkastermans/WTCC1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rkastermans/WTCC2.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rkastermans/WTCC3.jpg

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je misschien je plaatje kunnen resizen?
Zou je ook eens oudere drivers kunnen installeren? En dan eventueel kijken tussen die van ATi zelf maar ook naar 'getweakte' drivers (bijvoorbeeld bij www.guru3d.com).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 03:13:
Zou je misschien je plaatje kunnen resizen?
Zou je ook eens oudere drivers kunnen installeren? En dan eventueel kijken tussen die van ATi zelf maar ook naar 'getweakte' drivers (bijvoorbeeld bij www.guru3d.com).
Ik ben "bang" dat als ik te veel drivers ga proberen ik het overzicht verlies en er altijd "rotzooi" achterblijft, dus dat het dan helemaal niet meer goed gaat komen. Het is uiteraard een optie maar liever een voor later aangezien ik nu de vista drivers van ati zelf heb.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 03:25:
[...]

Ik ben "bang" dat als ik te veel drivers ga proberen ik het overzicht verlies en er altijd "rotzooi" achterblijft, dus dat het dan helemaal niet meer goed gaat komen. Het is uiteraard een optie maar liever een voor later aangezien ik nu de vista drivers van ati zelf heb.
Mja, het deinstalleren >> installeren kan niet zo veel fout gaan. Ben je er echt bang voor, dan kan je altijd nog een drivercleaner gebruiken die zorgt dat bestanden daadwerkelijk verdwijnen bij een deinstallatie :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Hier net zoiets, echter bij mij met mijn radeon x800 en met de drivers vanuit ati.com (ook bij wat ik van guru3d haalde) wil vista er niet 1 pakken.
Enig idee waar ik een werkende driver kan vinden momenteel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:37:
Hier net zoiets, echter bij mij met mijn radeon x800 en met de drivers vanuit ati.com (ook bij wat ik van guru3d haalde) wil vista er niet 1 pakken.
Enig idee waar ik een werkende driver kan vinden momenteel?
Lukt mij ook niet, kan geen geschikte drivers vinden.... iemand suggesties?

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03 13:08
Ik gebruik de standaard drivers van de Ati/AMD site en werkt zonder problemen, echter ik heb wel een AGP versie van de x800rx (trouwens gewoon op x800GTO drivers zoeken, want dat is de zelfde chip)

User Error -- Please Replace User

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 16:58
Ikke_Niels schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:19:
Ik gebruik de standaard drivers van de Ati/AMD site en werkt zonder problemen, echter ik heb wel een AGP versie van de x800rx (trouwens gewoon op x800GTO drivers zoeken, want dat is de zelfde chip)
Toevallig gisteren ook een probleem met mijn X800 pro @ XT PE:

Na ongeveer 3 minuten loopt mijn spel ( Lord of the Rings: Battle for Middle Earth II ) vast. ( Comp zat helemaal vast )

Dit heb ik alleen geprobeerd met de standaard vista drivers. Catalyst drivers zijn nu geinstalleerd maar ik heb nog niet de tijd gehad om dit te testen...

Het gaat hier om een gemodde X800 Pro AGP.

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-03 21:05
Het zier ernaar uit dat er nog geen lekkere ati vista driver aanwezig is?
Hier een ATI X800XL met hetzelfde probleem in Sims 2.

Verwijderd

Topicstarter
MarkieNL schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:57:
Het zier ernaar uit dat er nog geen lekkere ati vista driver aanwezig is?
Hier een ATI X800XL met hetzelfde probleem in Sims 2.
Toch is het vreemd dat het (zoals het er naar uitziet) alleen bij de x800 voorkomt. Iemand nog een goede driver gevonden?

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Ik had problemen met aero, dit werd steeds nadat vista volledig was opgestart uitgeschakeld.
Volgens alle testen was mijn computer volledig Vista gereed, mijn radeon X800GT kreeg zelfs 5.9 punten maar toch werd steeds aero uitgeschakeld.
Na zoeken op dit forum bleek voor mij de oplossing om de ATI drivers voor RC1 te gaan installeren.
Na dit gedaan te hebben werkt alles nu goed.
De meegeleverde Ati drivers in Vista werken dus niet goed met de Radeon X800GT, ook de nieuwe drivers van Ati werken niet goed
Lees het bericht op onderstande link, hier vind je ook een link waar je de RC1 driver voor je ATI kaart kunt downloaden.

http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=5939

Verwijderd

Topicstarter
Paul Roos schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:12:
Ik had problemen met aero, dit werd steeds nadat vista volledig was opgestart uitgeschakeld.
Volgens alle testen was mijn computer volledig Vista gereed, mijn radeon X800GT kreeg zelfs 5.9 punten maar toch werd steeds aero uitgeschakeld.
Na zoeken op dit forum bleek voor mij de oplossing om de ATI drivers voor RC1 te gaan installeren.
Na dit gedaan te hebben werkt alles nu goed.
De meegeleverde Ati drivers in Vista werken dus niet goed met de Radeon X800GT, ook de nieuwe drivers van Ati werken niet goed
Lees het bericht op onderstande link, hier vind je ook een link waar je de RC1 driver voor je ATI kaart kunt downloaden.

http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=5939
Ik heb de rc1 driver voor vista proberen te installeren, maar hierbij krijg ik een foutmelding:
Foutmeldingen
Detection Manager: ATI hardware not found

Hierna heb ik handmatig het stuurprogramma bijgewerkt d.m.v. apparaatbeheer. Als ik nu probeer de demo van WTCC te starten dan start de demo niet eens op. Installeer ik de standaard drivers dan start de demo wel op maar dan met hetzelfde hierboven genoemde probleem.

Ook werkt Aero niet , terwijl er wel WDMM naast mijn 3dkaart stond na de deinstallatie van de nieuwste ati vista drivers.

Aero werkt nu wel na een reboot.

Ik weet het niet meer, doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
p.s. voor de geinteresseerden het werkt nu wel met de nieuwste vista drivers die 28maart zijn uitgekomen. Gelukkig. :)
Pagina: 1