Speeddrops bij FTPen naar andere computer

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09
Hallo allemaal,

Ik FTP wel eens iets van de ene computer naar de andere computer (met flashfxp), dit gaat standaard rond de 7MB/s.

De computers zijn via een SWITCH met elkaar verbonden, waarbij de switch het signaal krijgt van een router.

Dit gaat helemaal prima, 7MB/s lijkt me redelijk snel. Toch? Als ik alleen aan het browsen ben (IE), dan zakt die al snel naar 1MB/s, naja hier kan ik me nog iets bij voorstellen..
Er gaat immers al 100% door dat 'draadje' heen, terwijl er dan nog meer door dat draadje heen wilt. Maarja om in 1x dan heel sloom tegaan best wel apart...

Maar wat nog raarder is, is dat als ik bijvoorbeeld iets aan het unrarren ben met WinRAR en ik ben aan het FTPen dan gaat het FTPen naar die andere computer ook heel erg traag!
Dit is erg raar, want ik bedoel voor het unrarren heeft je computer toch geen internet nodig?

Of is het zo dat dit komt doordat ik met een single core processor werk? (p4 630 3.0GHz@3.8GHz)???
Zou ik geen speeddrops hebben als ik een dual core processor zou hebben?

Of is er iets mis??

Iemand die het weet?

alvast bedankt,

bartosiej

[ Voor 3% gewijzigd door bartosiej op 03-02-2007 00:31 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ligt eraan of de NIC wordt aangestuurd door een eigen controller of door de CPU.

Misschien even je specs van je PC posten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bartosiej
Mijn specs zijn als volgt:

- moederbord: Asus P5GD1
- processor: P4 630 3.0GHz 2MB L2 Cache (@3.75GHz)
- geheugen: 4x 512MB (=2048MB) CORSAIR XMS PC3200 C2 geheugen
- videokaart: NVIDIA GeForce 7900GTO van MSI
- hardeschijf: Maxtor Diamondmax 200GB 8MB Cache 7200RPM
- voeding: CoolerMaster RealPower 380W

Ik heb in ieder geval geen los PCI netwerkkaartje,, ik maak gewoon gebruik van de onboard netwerkkaart

[ Voor 14% gewijzigd door bartosiej op 03-02-2007 00:35 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005

silverstorm

tearing me apart

Als je met unrarren heel veel read/writes van je harde schrijft vraagt en dat doe je op hetzelfde moment ook door het FTP verkeerd (is ook data opvragen/plaatsen van/op schrijf) dan kan je harde schijf ook wel eens eens een bottleneck zijn. Maar wat voor netwerkkaarten heb je en welke harde schrijven.

Als 1 van de computer op een van de mogelijke manier niet de data kan verwerken (CPU, netwerk, harde schijf) dan daalt je snelheid op beide pcs.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Goede opmerking van MAX3400, je zou eens een externe netwerkkaart van degelijke kwaliteit (3Com oid.) met een eigen CPU op de kaart kunnen inbouwen in je systeem.

Je onboard netwerkkaart trekt namelijk (in de meeste gevallen!) resources van je systeem CPU.

[ Voor 12% gewijzigd door RomeoJ op 03-02-2007 00:37 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• MAX3400
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vreemd, het is een Marvell Yukon Gbit NIC op PCIe x1. Die zou snelheid en "CPU" zat moeten hebben om niet in te kakken. Ik ga nog ff denken...

*nagedacht*
Zijn je moederbord-drivers wel helemaal in orde of up-to-date? Het lijkt erop dat e.e.a. conflicten veroorzaakt bij de aanspraak van resources.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 03-02-2007 00:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• bartosiej
hmm, ik heb de chipset drivers geinstalleerd (als je dit bedoelt), ik weet niet hoe ik kan controleren of die GOED zijn geinstalleerd :P, maar ik heb bij andere dingen geen problemen..

start soms traag op maarja dit zal wel te maken hebben met het overclocken >:)

• bartosiej
schoppie
Pagina: 1