Toon posts:

VPN verbinding gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een vpn verbinding gemaakt door mijn computer inkomende vpn verbindingen te laten accepteren. Nu werkt dit wel, maar als ik de verbinding heb, kan ik verders niet in mijn netwerk komen (ik bestuur de andere computer via extern bureaublad en dan maak ik een vpn verbinding met mezelf). Nu wil ik dus mijn locale netwerk kunnen zien en benaderen vanaf die andere computer, maar ik heb alleen de verbinding, ik zie op de externe pc werkgroep achtig scherm, en geen computers die in mijn netwerk zitten.

Weet iemand hoe ik dus vanaf die externe computer, mijn netwerk kan zien, met alle computers die zich daar in bevinden?

Ps: ik heb me gek ge-googled, maar ik kom alleen uitleg pagina's tegen die stoppen bij het punt dat de verbinding is gemaakt.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
Volgens mij kan je alleen je computer bereiken waarmee je de VPN verbinding opzet. Zitten de machines wel in verschillende IP rangen?

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
wat je moet doen is "routes" maken zodat je kan specificeeren welke ip range waar naar toe moet.

bv: 10.10.10.x moet wel via vpn maar het gewone internet moet naar je router toe

Verwijderd

Probeer eens het volgende:
  • Eigenschappen van de vpn
  • Netwerk (een tablad)
  • TCP/IP protocol (klik op eigenschap)
  • Klik op geadvanceerd
  • daarna het vinkje "standaard gateway in extern netwerk gebruiken" uit
Dit zorgt ervoor dat het internet verkeer etc, niet via de vpn gaat. Dit zou jou probleem ook moeten oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gedaan, maar ik kan nog steeds niet in mijn locale netwerk
komen.

Dit is het enige dat ik zie: (wat toch aangeeft dat de verbinding gewoon goed is gelukt)
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/335/naamlooszy1.jpg

Maar hoe kom ik nu in mijn netwerk, daar kan ik maar niet achter komen. :X

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan de pc's normaliter gewoon bereiken met \\ipAdres

maar als je pc geen routing aan heeft staan wordt het al vervelend

post even wat configuraties van je systemen
(vpn client, server, en een pc in het betwerk wat je wil bereiken)
geef even de ip/sn/gw/dns van die jongens

en een route print van je vpn cliente en server

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc wil bereiken vanaf de andere computer (mijn pc is de vpn server), dan krijg ik wel zo'n login schermpje te zien, met SANDER/gast (of iets wat daarop lijkt) als gebruikersnaam, maar op het werkgroepen scherm zie ik geen computers. Ik krijg dan wel een foutmelding dat ik geen machtigingen heb voor die werkgroep.

Ik kan op het moment even niet op die computer (die persoon is nu niet thuis, dus de pc is uit), maar als ik de gelegenheid heb zal ik even wat configuratie plaatsen.

Even nog een vraagje, moeten de twee computers (dus ook die externe) in dezelfde werkgroep zitten? Of maakt dit voor een vpn niet uit. 8)7

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is nooit nodig voor toegang, het is maar een groepsnaampje

Maak het jezelf makkelijk, en maak op al die pc's een account met dezelfde naam en passwoord

anders gebruik je hamachi als tunnel die forward wel broadcasts en zie de werkgroup wel

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 04-02-2007 21:53 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oop dubbel soz

[ Voor 84% gewijzigd door Fish op 04-02-2007 21:53 ]

Iperf

Pagina: 1