Mijn broertje heeft het voor elkaar gekregen om twee toetsen los te krijgen op zijn Dell Inspiron 6000 laptop. Het gaat hierbij om de volgende twee toetsen:

De [SHIFT]-toets en de [,"]-toets
Dit incident gebeurde nadat broerlief zijn vinger nogal ruw over het toetsenbord zat te strijken.
Dat is natuurlijk sowieso al fout voor zo'n toetsenbord en daar heeft ie al voor op zn sodemieter gekregen
Er schoten dus enkele onderdelen los van het toetsenbord.
Heb wat foto's gemaakt van hoe de situatie nu is:
De onderdelen, voor het gemak maar ff genummerd:

Het "lege" gat op het toetsenbord, waar nog een paar onderdelen op vastzitten:

Na wat puzzelen enzo ben er wel achtergekomen hoe het systeempje ongeveer in elkaar steekt. Onderdel 3 + 4 + 5 en het zwarte vierkantje dat om het rubbertje (zie foto 2) moet op een of andere manier gekruist in elkaar geklikt worden.
Ik heb al zitten proberen om het in elkaar te zetten, maar ik krijg dit monnikenklusje maar niet voor elkaar. Mijn vingers zijn hier te dik voor.
Maargoed, nu mijn vraag: Hoe krijg ik die toetsen weer terug erop??
Zijn daar bepaalde trucjes voor of bepaald soort gereedschap ofzo??
Of anders: hoe gaat de doorsnee computerwinkel om met dit soort problemen??
Onze laatste optie is laptop terugsturen naar de Dell, want er zit nog garantie op.

De [SHIFT]-toets en de [,"]-toets
Dit incident gebeurde nadat broerlief zijn vinger nogal ruw over het toetsenbord zat te strijken.
Dat is natuurlijk sowieso al fout voor zo'n toetsenbord en daar heeft ie al voor op zn sodemieter gekregen
Er schoten dus enkele onderdelen los van het toetsenbord.
Heb wat foto's gemaakt van hoe de situatie nu is:
De onderdelen, voor het gemak maar ff genummerd:

Het "lege" gat op het toetsenbord, waar nog een paar onderdelen op vastzitten:

Na wat puzzelen enzo ben er wel achtergekomen hoe het systeempje ongeveer in elkaar steekt. Onderdel 3 + 4 + 5 en het zwarte vierkantje dat om het rubbertje (zie foto 2) moet op een of andere manier gekruist in elkaar geklikt worden.
Ik heb al zitten proberen om het in elkaar te zetten, maar ik krijg dit monnikenklusje maar niet voor elkaar. Mijn vingers zijn hier te dik voor.
Maargoed, nu mijn vraag: Hoe krijg ik die toetsen weer terug erop??
Zijn daar bepaalde trucjes voor of bepaald soort gereedschap ofzo??
Of anders: hoe gaat de doorsnee computerwinkel om met dit soort problemen??
Onze laatste optie is laptop terugsturen naar de Dell, want er zit nog garantie op.
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 02-02-2007 23:03 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR