Toon posts:

draadloos internet werkt niet via desktop wel via laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb sinds deze week een vervelend probleempje. Via Het Net (surfen&bellen) heb ik de beschikking over ADSL. De Experia Box, waar het internet en telefoonverkeer vandaan komt, staat in de huiskamer. De telefoon werkt prima en via de laptop, die op de 1e etage wordt gebruikt werkt ook zonder problemen. De laptop heeft een ingebouwde wireless netwerkkaart. Beneden in de huiskamer staat de desktop.

De desktop heeft wel via de kabel (utp) verbinding, maar bij het installeren van de draadloze versie (middels speedtouch 121g) krijg ik het niet voor elkaar......

Ik heb alles al geprobeerd (modem opnieuw installeren, experia box gereset, diverse usb aansluitingen geprobeerd), maar geen van allen hadden succes.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen???

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
software van de st121g geinstalleerd? dan krijg je de wireless client manager
onder tabblad site survey kun je scannen en het netwerk selecteren dat je wilt
Als dat niet werkt kom je op het tweede tabblad uit, en dan staat daar geen netwerknaam bij.
Je kunt dan op het eerste tabblad onder security de beveiliging aanzetten op de juiste code. Ga dan opnieuw naar site survey en scan opnieuw en selecteer opnieuw je netwerk. Dan zou het moeten werken.

PSN: djmurcielago