Toon posts:

HD FILMS bekijken op Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe computer kopen waarop ik op mijn nieuwe monitor HD films wilt bekijken, liefst 1080p (is dit mogelijk) , verder speel ik nog een beetje games, maar niet intensief.

welke is de beste keuze?
1. (microstar 6300500 bij Mediamarkt)
Intel proc E6300
2048 MB ddrII
500HD
DVDRW DL
HD Audio geluidskaart
Nvidia Geforce 7600GS 256 MB
DVB/T Hybrid Tuner ( kan ik als ik mn digitale tv aansluting op doe, tv kijken? ook bv, sbs6, net5?)
Windown ultimate
1210,- euro

2.(De PC op de voorkant van het blaadje van Computerland)
intel proc e6300
2048mb
320MB
dvdrw DL
atiradeon x1650 pro 256mB
1010 euro
Windows Ultimate
ik weet niet of hier een goede geluidskaart zit, is wel belangrijk, goed beeld met goed geluid
en hier niet zo'n tuner, lijkt me wel handig om tv te kunnen bekijken op de pc

Ik weet niet zoveel van technische specificaties, ik hoop dat jullie me kunnen adviseren

bedankt!
Trinya

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 22:37 ]

Verwijderd

Ik zou gaan voor nvidia, trouwens als je hd wilt kijken denk ik dat je een hd monitor nodig bent.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

bij nVidia moet je PureVideo bij kopen om HD content via de GPU af te spelen.
Dat kost je weer extra geld. Bij ATI is dat niet zo afaik.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe scherm ondersteunt HD, maar moet ook een PC erbij. Mijn huidige pc trekt geen HD.Is Purevideo echt nodig? Ik kan bijvoorbeeld nu HD filmpjes bij Apple trailers kijken

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

PureVideo is om de videokaart het werk te laten doen, zodat je de CPU minder belast en je PC niet baggertraag wordt tijdens het kijken van HD filmpjes.

Verwijderd

Topicstarter
is er groot verschil tussen die Nvidia+purevideo en ATI?

Verwijderd

Topicstarter
en welk pc zou jij persoonlijk kiezen, als het doel is om HD 1080p films te kijken

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 08:13
ik heb ook een E6300 en je hebt echt geen purevideo nodig om je video te zien hoor.
Purevideo is ook een beetje brak, PowerDVD is al beter, maar ik kijk meestel mat - gratis - media player classic

[ Voor 41% gewijzigd door mtjoeng op 02-02-2007 23:06 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:39
In ieder geval heb je aan de dvb-t tuner niks, je kan alleen de publieke netten ontvangen en gratis kijken. Voor de overige heb je een digitenne abo nodig, en hopelijk heeft die dvb-t tuner dan ook een CI voor de smartcard en CAM.

Ik zou gaan voor de 2e pc maar dan wel met een nvidia gpu. Verder adviseer ik je je even te verdiepen in alle mogelijkheden van digitale tv op je pc en de bijbehorende rompslomp van abonnementen en smartcards.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Of er veel verschil is heb ik niet getest.
Ik weet wel dat de X1650pro iets sneller is in games.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52
Ik heb een dual Xeon 3.0 (P4-generatie, niet de C2D-generatie) en dat draaide op een Radeon 9700 vloeiend 1080p af (AVI, MS-WMV9 codec). Zelfs met de processor-affinity op maar 2 stuks (1 echte en 1 HT "core") had dat maar 37% load, of 74% op een P4 3.0 met HT(.TS zelfs maar op 25% (dus 50% op een dual core).

Er zit nu tijdelijk een MX4000 is (op PCI :P) dus nu is het niet meer vloeiend, maar beide setups gaan zonder problemen. Dan gaan er dus andere dingen meespelen: 3D snelheid van je videokaart, of prijs ofzo :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:50
Ik zou sowiezo voor de pc zaak gaan. MediaMarkt vertrouw ik echt niet met pc's (rest ook niet echt). Nog beter als je gewoon zelf een pc samen stelt (of laten doen). Scheelt euri en ik vind het tot nu toe nog altijd betere hardware dan die dozenschuifbakkies...

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat een hd monitor is?

Volgens mij moet je met monitor gewoon kijken naar de resolutie mijn monitor is 1940 x1440 en dat is volgens mij 1080p.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:42:
Mijn nieuwe scherm ondersteunt HD, maar moet ook een PC erbij. Mijn huidige pc trekt geen HD.Is Purevideo echt nodig? Ik kan bijvoorbeeld nu HD filmpjes bij Apple trailers kijken
Vraagje; welk merk en type scherm heb je op dit moment?

Want een zogenaamde HD-trailer is soms iets anders dan FullHD. En dat laatste begrip lees ik eigenlijk in je topicstart; dat je full HD films wil gaan kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 03-02-2007 00:16 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een samsung 226bw. en op dit moment maximaal 480p kan mijn computer aan. Als ik bijvoorbeeld een HD clip download van 768 of 1080 gaat het beeld schokken en loopt het niet vloeiend meer.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 08:26 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik kon met mijn AMD xp 3200+ toendertijd al 1080p vloeiend afspelen dus deze dualcore processor lukt dat met 2 vingers in zijn neus, het is echter wel de instap versie van de core 2 duo dus zou je niet kijken naar iets wat nog beter op de toekomst is voorbereid.

Ik heb bij HD vanaf de computer altijd wel het idee dat het snel mis kan gaan. Als Windows eens even bepaalt dat hij windowsupdates gaat installeren of je harddisk defragmenteren of een willekeurige andere wijsneus actie (waar windows soms heel goed in is) dat je beeld dan even schokkerig gaat. Dan zou ik liever hebben dat mijn gpu de volledige taak op zich neemt ipv de processor.

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 14:06
Die .ts bestanden afspelen blijft toch lastig hoor. Ik heb een AMD64 4000+ en een Nvidia 7600GT maar tussen elke .ts hapert het beeld toch. Ik weet dat dit niet aan de cpu of videokaart ligt maar aan de hapering in de toevoer van data. Ik heb ook al windows media player (classic) geprobeerd (icm hdpump) maar nog steeds lukt het vloeiend afspelen van .ts bestanden niet.... Iemand een oplossing die (bijna) altijd werkt?

Verwijderd

inderdaad, op zich maakt het niet uit welke van de 2 systemen je gaat aanschaffen.. enkel de E6600 als processor is op dit moment een veel betere prijs/prestatie verhouding.

Als je op je centen kijkt, moet je even tot juni ongeveer wachten.. dan worden deze processoren in prijs verlaagd.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@ Fidei: PureVideo "kopen" ;).Werkt perfect.

BTW vind ik het knap dat die Athlon XP 3200+ dat kan. Buurjongen kon op zn AMD Turion 64 op 1.8GHz (vergelijkbaar met Athlon 64 3000+) nog niet een 720p vloeiend afspelen..

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 14:06
GremliN-Online schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 09:13:
@ Fidei: PureVideo "kopen" ;).Werkt perfect.
Waarom kan je alles afspelen met vrij verkrijgbare codec's maar moet je voor het afspelen van .ts bestanden een codec van nvidia kopen? Dat moet toch anders kunnen?

Verwijderd

het is geen codec.. het is een soort van driver die het afspelen van hd content VIA de grafische kaart toelaat.. dat soort dingen moet je niet verwarren :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 08:25:
ik heb een samsung 226bw. en op dit moment maximaal 480p kan mijn computer aan. Als ik bijvoorbeeld een HD clip download van 768 of 1080 gaat het beeld schokken en loopt het niet vloeiend meer.
Terugkomend op je allereerste vraagstelling: je kan dus officieel geen 1080P films bekijken; puur vanwege het feit dat jouw monitor een maximale resolutie van 1680x1050 heeft.

Hoe films, van welke resolutie dan ook (hoger of lager dan die van je monitor) worden geschaald door de monitor of de afspeel-software is een ander verhaal.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:52
Fidai schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 09:06:
maar tussen elke .ts hapert het beeld toch
Hoeveel .ts-bestanden heb je dan wel niet, dat het storend is? Mocht je jezelf er nu echt aan storen (of gewoonweg 1000 bestanden van 10mb ieder hebben 8)7 ) dan kun je ze gewoon aan elkaar plakken :)

copy /B deel1.ts + deel2.ts + deel3.ts + deel4.ts + deel5.ts + deel6.ts groot1.ts

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:42:
Is niet echt ik speel HD filmpjes af zonder purevideo.
De codecs zitten bij Vista inbegrepen heb zelf de home premium

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
720p video draait al vloeiend op een P3 1Ghz... iig wel de Apple HD trailers.. zolang je de juiste codecs gebruikt met juiste instellingen...

Lees dit topic maar even door... ik weet niet watvoor pc je nu hebt?
Ow en die codec werkt zonder hardware acceleratie.. dus volledig op CPU.. op een AMD64 3200+ heb ik ook 1080p video vloeiend draaiend met iets van 60-70% CPU belasting...

Voor MPEG2 .ts files is het een ander verhaal, maar daar ligt het ook veel aan de harde schijf.. waarom iemand een MPEG2 .ts wilt kijken is een ander verhaal.. want er zijn geen voordelen aan, de re-encoded versie in x264 zien er vaker vergelijkbaar of zelfs beter uit.. overigens zijn MPEG2 .ts files vaak interlaced, wat ze dus na re-encoden naar x264 hebben geconvert naar 1080p...

Apple HD trailers gebruiken een vorm van H264..

Home Assistant Configuratie V&A

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
voor die prijs kan je toch beter iets inelkaar laten zetten daar krijg je toch echt eits beters van volgens mij.
in ieder geval weet je precies wat erin zit.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb erover nagedacht ,wat vinden jullie van dit..

Intel e6600 (upgedated van e6300
2048 mb ram
320MB
dvdrw DL
Windows Ultimate

twijfel nog tussen x1650 en 7600GT,

met X1650 kost hij 1144
met 7600GT kost hij 1239

wat is jullie mening, in gedachte houden opnieuw het doel van HD films kijken

Verwijderd

Topicstarter
iemand heeft antwoord op laatste post?

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 10:24
bij PC 2 die "320MB" moet dat niet 320GB worden? 320MB lijkt me een beetje aan de lage kant :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:59:
Kan iemand mij uitleggen wat een hd monitor is?

Volgens mij moet je met monitor gewoon kijken naar de resolutie mijn monitor is 1940 x1440 en dat is volgens mij 1080p.
Kijkend naar de resolutie gok ik dat je een CRT hebt, en aangezien die 1940*1440 alleen op 60Hz doen, denk ik zo dat jij dat niet wilt.
Pagina: 1