Toon posts:

Windows start niet na installatie dvd drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist een Pioneer 111D dvd dl brander geinstalleerd, maar na de installatie start windows niet op. Het blijft hangen bij het zwarte scherm waar een streepje knippert, ik heb ongeveer 3 a 4 minuten zitten wachten. Alles zit, als het goed is, goed aangesloten. Wanneer ik de power cable van de dvd brander drive eruit trek, doet windows het weer. Mijn mobo en de Pioneer brander.. Kan iemand me helpen om het probleem op te lossen?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enige idee?

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Staan de jumpers op je HD's en je drives goed?

Verwijderd

Topicstarter
SuperNull schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:26:
Staan de jumpers op je HD's en je drives goed?
Ik heb een compac presario (een prebuilt pc dus). Oorspronkelijk zat er een dvd rom drive in ''slot 1'' en een cdrom brander drive in ''slot 2''. Nu heb ik de cdrom brander eruit gehaald en verplaatst met mijn nieuwe pioneer brander en ik heb alle kabels die op de cdrom drive zaten aangesloten op de pioneer. Dat zijn dus de IDE kabel en de power kabel. Als ik de power kabel heb aangesloten op de pioneer, krijg ik de zwarte scherm. Maar als ik de power kabel eruit heb getrokken en de pc opnieuw gestart heb, doet windows het weer. Ik heb niet aan de jumpers gezeten en ik weet dus ook niet hoe jumpers werken. Ik heb op google gezocht maar ik kom er maar niet uit. Ik zou ondertussen wel door.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 11:30 ]

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Als je je DVD drive pakt zie je dat er een jumpertje op zit die 2 van de zoveel pinnetjes bedekt. Net ernaast (of erboven) staat wat de standen zijn. De standen zijn master,slave en auto/cable select.

Je hebt een slechte jumper configuratie als een van de volgende dingen waar zijn:
Er staan 2 drives op een kabel allebij op master of allebij op slave.
De harddisk waar je vanaf wil booten staat op slave.
De andere drive op de zelfde kabel als je boot harddisk staat op master.

Alles op auto zetten is altijd goed ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SuperNull op 03-02-2007 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
SuperNull schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 11:41:
Als je je DVD drive pakt zie je dat er een jumpertje op zit die 2 van de zoveel pinnetjes bedekt. Net ernaast (of erboven) staat wat de standen zijn. De standen zijn master,slave en auto/cable select.

Je hebt een slechte jumper configuratie als een van de volgende dingen waar zijn:
Er staan 2 drives op een kabel allebij op master of allebij op slave.
De harddisk waar je vanaf wil booten staat op slave.
De andere drive op de zelfde kabel als je boot harddisk staat op master.

Alles op auto zetten is altijd goed ;)
Hartelijk bedankt. Het werkt nu perfect :)
Pagina: 1