[Vista] MCE opgenomen TV in 16:9 kunnen afspelen?*

Pagina: 1
Acties:

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ben helemaal blij met mijn Vista mediacenter, (vooral online tv kijke, helemaal geweldig, nooit meer te laat voor het journaal). Maar toch een probleempje.

Mijn mediacenter is aangesloten op een samsung tv (LE23R32B) via een normale vga kabel, dit gaat goed, echter kan ik op mijn samsung in pc modus niet zoomen.
TV word altijd opgemomen in 4:3 formaat. Als ik dan een 16:9 uitzending bekijk dan heb ik boven, beneden, links en rechts zwarte balken, ik krijg niet voor elkaar om dit beeldvullend te krijgen.

iemand een idee hoe ik binnen MCE kan zoomen?

Verwijderd

Moet je de resolutie niet veranderen in windows zelf?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:21
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:58:
Moet je de resolutie niet veranderen in windows zelf?
:+ Control Panel > Display Settings. Resolution (en dan een 16:9 formaat kiezen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• [Roland]
  • Niet online
To_Tall schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:21:
[...]

:+ Control Panel > Display Settings. Resolution (en dan een 16:9 formaat kiezen
Nee, als ik een 4:3 formaat zou instellen dan zou het beeld wel beeldvullend zijn (maar lelijk), doordat ik de monitor op 16:9 heb ingesteld zie ik juist die zwarte balken. Ik moet MCE laten begrijpen dat hij een 16:9 scherm aanstuurt en dat 16:9 uitzendingen niet als 4:3 opgenomen moeten worden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Altijd_Lastig schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:51:
Nee, als ik een 4:3 formaat zou instellen dan zou het beeld wel beeldvullend zijn (maar lelijk), doordat ik de monitor op 16:9 heb ingesteld zie ik juist die zwarte balken. Ik moet MCE laten begrijpen dat hij een 16:9 scherm aanstuurt en dat 16:9 uitzendingen niet als 4:3 opgenomen moeten worden.
Maar is de uitzending wel echt 16:9? Of is de uitzending 4:3 met zwarte balken? Indien het laatste, dan denk ik dat het niet kan.... misschien met een plugin ofzo?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• [Roland]
  • Niet online
Maar is de uitzending wel echt 16:9? Of is de uitzending 4:3 met zwarte balken? Indien het laatste, dan denk ik dat het niet kan.... misschien met een plugin ofzo?
Dat weet ik niet, zal wel niet, erg veel is nep 16:9, vandaar dat ik de zoom functie van mijn tv nogal veel gebruik. Maar dan nog, een mogelijkheid om binnen mce te kunnen zoomen zou fijn zijn (er moeten toch meer mensen met dit probleem zijn).

Maar de tip over plugins is zinvol, zal eens gaan zoeken.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Ik neem aan dat media-center wel degelijk in 16:9 modus staat? Dus bijvoorbeeld dat er altijd 4 bestanden naast elkaar getoond worden i.p.v. de normale 3 in 4:3 modus.

Je hebt in MCE wel degelijk een zoom-mogelijkheid. Als je een MCE-remote hebt zou daar volgens mij ook een directe knop voor moet zijn. Er is ook een keyboard-shortcut, maar die weet ik zo even niet (kon hem ook niet vinden met Google). Maar als je het context-menu van een video pakt (je bent de video aan het afspelen, en de menu-knop, ookwel Ctrl+D) dan heb je daar als het goed is ook dezelfde zoom-mogelijkheid.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1