Toon posts:

Kleuren mini jacks speakers kloppen niet met geluidskaart...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Creative 5.1 speakerset: om die aan de computer te verbinden heb ik een groen, zwart en geel stekkertje. In m'n oude Creative Live-geluidskaart zaten ingangen met dezelfde kleur. Heel makkelijk, een kind kan de was doen. Nu heb ik een nieuwe geluidskaart (X-Fire, in m'n nieuwe computer) en nu zijn de kleuren op de kaart anders....! Lekker slim van Creative. Ik heb de X-Fire Extreme Gamer met een groene, paarse en rose poort. Bij de info van de X-fire staat wel wat de front speaker en de achterspeakers, etc. etc. maar die info heb ik niet van de speakerset...

Weet iemand welke kleur in welke kleur moet...?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Moet je hier een topic voor openen :? Probeer elk stekkertje in elke aansluiting tot het werkt. Ik kan vanaf hier niet zien welke waarin moet, helemaal niet als je niet vertelt over welk setje het gaat. En als je je dan nog niet lukt, misschien de handleiding van dat ding zoeken op internet?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

In het software paneel "luidspreker setup" kun je precies zien op welke poortje je ze moet aansluiten. Wel natuurlijk de luidspreker setup tool van creative zelf!

There is no place like ::1

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Je kunt als het goed is een handleiding downloaden (dat kan ik wel met me oude kaart) en daar staat in welk stekkertje in welk gat moet. Dan moet je dat natuurlijk wel effen vergelijken met de stekkertjes maar dat is niet zo moeilijk.
Ik zie het probleem niet echt?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

:O pff wat is meer werk? Een topic openen of een aantal combinaties proberen?? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel wat combinaties proberen maar hoe weet je dan of je wel het goede geluid door de goede speaker hoort...? Op zich zal elke combinatie geluid geven, maar ik wil wel het goede geluid. De kans dat iemand hetzelfde 'probleem' heeft is toch redelijk groot dus ik dacht 'Ik vraag het even'.

Bedankt voor de nuttige tips ;)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 12:18
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:38:
Ik kan wel wat combinaties proberen maar hoe weet je dan of je wel het goede geluid door de goede speaker hoort...? Op zich zal elke combinatie geluid geven, maar ik wil wel het goede geluid. De kans dat iemand hetzelfde 'probleem' heeft is toch redelijk groot dus ik dacht 'Ik vraag het even'.

Bedankt voor de nuttige tips ;)
Door de tool van creative te gebruiken... Deze kan dan elke speaker apart aansturen, en kun jij horen of het dan daarwerkelijk uit de goeie speaker komt.

Je kunt dan wel zien welke speaker hij op dat moment aanstuurd, en dan moet jij alleen horen of het daar ook uit komt...

Dus in de drivers even zoeken naar iets als "Luidsprekerinstellingen" en dan "Luidsprekertest". Dan kun je net zo lang gaan ruilen totdat het goed werkt...

(En ik weet niet wat voor set je hebt, maar Logitech heeft ook een "Matrix" stand op de controller. Zodra die aanstaat klopt het geluid ook niet meer... Dus kijk ff of je speakers een bepaalde instelling aan hebben staan...)

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1