P5N32-SLI Premium spontaan 'dood' ?

Pagina: 1
Acties:

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
Relevante Specs
MoederbordP5N32-SLI Premium/WiFi-AP Revision1.01G
BIOS Versie0603 (iirc)
CPUE6600 met Arctic Freezer
VoedingEnerMax Liberty, 500 Watt
MemoryCorsair TWIN2X2048-6400, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
GPUASUS 8800GTS

Situatie
Half december een nieuw systeem zelf in elkaar gezet, welke tot vanmiddag zonder problemen en naar volle tevredenheid functioneerde. Was even weg geweest en toen ik terug kwam wilde de monitor niet van standby komen. Goed, dacht dat ie was vastgelopen dus de reset button ingedrukt, ook daarna kwam er geen leven in de brouwerij :'(

Geprobeerd, zonder resultaat:
  • Voeding uit/aan
  • RTC ge-reset volgens Mobo manual
  • GPU/CPU/Memory verwijderd en HDU's/DVD/FDD ontkoppeld
  • Alle connectoren losgehaald & opnieuw vastgezet
Op het moment dat ik na bovenstaande de PC aanzet gaan wel de fans draaien en het PWR Led'je op 't mobo branden, maar het Mobo geeft geen beep(s) (hetzij de "OK" beep, hetzij een foutmelding), terwijl de interne speaker wel functioneert.

Er is in de tussentijd niets aan de PC config veranderd en hij is ook niet van z'n plaats geweest; ik ben daarom bang dat 't mobo spontaan overleden is, maar wil ff checken of ik niets over het hoofd heb gezien voor ik een nodeloze RMA ga starten...

Verwijderd

Hoor je de harde schijf/ven wel ratelen, zodat hij je OS opstart? Zo ja, dan lijkt het me je scherm wat niet meer werkt? Zo nee, je voeding die een spanning mist?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 14:55 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Topicstarter
HDU's spinnen wel maar Mobo komt niet eens bij POST terecht, moederbord moet een 'OK' piepje geven bij opstarten en dat gebeurt al niet ...

• funnies
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09-2013
Jouw systeem lijkt wel heel erg op die van mij, en je probleem ook. Ook ik heb sinds gisteren geen beeld meer. Ik krijg wel beep-codes door maar ik begrijp dat jij dat helemaal niet krijgt? Heb je wel je behuizingsspeaker aangesloten? De eerste keer dat ik dit had bleek het aan m'n voeding te liggen, nu vrees ik voor m'n grafischekaart (die wordt donderdag op een andere pc getest) en anders zal het m'n moederbord zijn.
Gaat de ventilator van je grafischekaart na ca 10 sec wel draaien? Heb je een andere graka die past?