Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetten met je mobiel via je thuis-server?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38
Binnen afzienbare tijd ga ik een gsm toestel kopen waarmee je redelijk kunt mailen en internetpagina's bekijken. Het abonnement is dan bij Orange. Voor 6 euro per maand van je belbundel mag je 25 meg verstoken aan internet verkeer, via gprs.
Nu had ik ineens een wild idee wat waarschijnlijk allemaal haken en ogen heeft. Echter, ik wil wel zeker weten dat het niks is, dus daarom aan jullie de taak zoveel mogelijk gaten in dit voorstel te schieten.

Het voorstel:

Waarom installeer ik niet een modem in mijn Linux server die 24/7 aan staat. Vervolgens laat ik mijn gsm als modem fungeren en belt deze via mijn eigen vaste lijn "in". De internet verbinding wordt dan via de modem naar de vaste ADSL lijn geswitched.

Nadelen:

- internetverkeer via gprs via orange wordt mbv de data berekend, dus je kunt de hele dag online zijn maar verder niks binnen trekken. Dan gaat het verhaaltje minder op.
- met deze methode gebruik je de standaard manier van bellen ipv gprs en dat is langzamer.

Voordelen:

- Je kunt binnen je bundel met orange voor 17.50 een voordeelbundel kopen voor bellen naar vaste lijnen. Daarmee kun je 2000 min bellen. Dat is dan circa 65 min per dag. Als je dan ook nog instelt dat bijv je mail client na het binnenhalen van de mail stopt met de verbinding, dan kom je vast een heel eind met die 2000 min.

- Tweakgehalte, het is natuurlijk wel gaaf om via je eigen servertje te internetten.

Zelf bel ik niet zoveel naar mobiel, dus de 7.50 euros die ik met een 25 euro pakket overhoud, zullen voor mij wel voldoende zijn.

Ok, schiet het maar af!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, moet mogelijk zijn, maar om heel eerlijk te zijn zie ik het nut er niet van.
Ik weet niet of het met een mobieltje kan, maar een VPN tunnel opzetten naar je server en dan via die VPN tunnel surfen dmv je eigen server werkt beter afaik. Heb je de volle snelheid van GPRS tot je beschikking.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Red devil
McKaamos schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:47:
Sja, moet mogelijk zijn, maar om heel eerlijk te zijn zie ik het nut er niet van.
Ik weet niet of het met een mobieltje kan, maar een VPN tunnel opzetten naar je server en dan via die VPN tunnel surfen dmv je eigen server werkt beter afaik. Heb je de volle snelheid van GPRS tot je beschikking.
ja maar dan zit je weer aan die gprs limiet. Als je het rechtstreeks doet, heb je daar geen last van.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

dan heb je je telefoon tikken, dus je zit toch een keer ergens aan je limiet...

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt ook gewoon inbellen met je mobiel op een internet provider zoals Zonnet.
Op deze manier maak je dan gebruik van je belminuten inderdaad.

De nadelen zijn echt dat het traag is. Ga liever voor een PIT abo van T-Mobile met onbeperkt GPRS?UMTS.

• Red devil
McKaamos schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:57:
dan heb je je telefoon tikken, dus je zit toch een keer ergens aan je limiet...
Wel even lezen he, ik noem dan een optie via orange van 2000 min per maand :)
Fraggar schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:02:
Je kunt ook gewoon inbellen met je mobiel op een internet provider zoals Zonnet.
Op deze manier maak je dan gebruik van je belminuten inderdaad.

De nadelen zijn echt dat het traag is. Ga liever voor een PIT abo van T-Mobile met onbeperkt GPRS?UMTS.
Het zal wel traag zijn ja, maar ook super traag?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

gooi jezelf eens online met een 56K6 modem... das onwerkbaar traag met het huidige internet.

• Red devil
McKaamos schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:12:
gooi jezelf eens online met een 56K6 modem... das onwerkbaar traag met het huidige internet.
Die mini browsers op mobiele telefoons i.c. met speciale internetpagina's, zal dat nog steeds niet werkbaar zijn?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

hmm goeie vraag... ligt er een beetje aan iig... 56K6 is gewoon baggertraag :P
probeer het eens uit, zou ik zeggen.

Verwijderd

McKaamos schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:36:
hmm goeie vraag... ligt er een beetje aan iig... 56K6 is gewoon baggertraag :P
probeer het eens uit, zou ik zeggen.
56Kb. hoeveel MB is dat :P

waarom wil je dit? wat is er mis met een goedkoop internet abbo` tje, dit is sneller en iets duurder.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:39:
[...]

56Kb. hoeveel MB is dat :P

waarom wil je dit? wat is er mis met een goedkoop internet abbo` tje, dit is sneller en iets duurder.
daar staat geen b maar een 6 ;)
56600bps dus ;)
Dat staat gelijk aan ongeveer 7000Bps, aka 7KBps (Kilobyte per seconde) ;)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ehm, mobiele telefoons 'modemmen' toch maar op 9900 baud.

Firmpete on Aerie Peak

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 17:11
volgens mij wil de TS een verbinding leggen tussen zijn telefoon en zijn PC, om op de telefoon gebruik te kunnen maken van de aanwezige adsl verbinding...

Kan op SYmbian telefoons met bijvoorbeeld Gnubox. WM2005 devices zullen denk ik over wifi moeten beschikken.

Heb zelf gnubox wel een tijdje werkend gehad op mijn nokia 3230, maar of de instellingen in mijn telefoon zijn vernaggeld, of met de laatste updates van mijn ubuntu is er iets stuk gegaan, want het internet kan ik met mijn telefoon niet meer op....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb "vroeger" ook met regelmaat ingebeld bij een internetprovider via data over GSM. Dat is idd traag, maar wat erger was: mijn GSM provider herkende dat er data ipv spraak over GSM verstuurd werd en rekende een hoger tarief dan gewoon bellen naar een GSM of vaste telefoon.

Zoek dus ff uit of dit nog steeds geldt, het was nogal een duur geintje.

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

qrazi schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 02:37:
volgens mij wil de TS een verbinding leggen tussen zijn telefoon en zijn PC, om op de telefoon gebruik te kunnen maken van de aanwezige adsl verbinding...
Hmm, zoiets heb ik vroeger ook weleens gedaan. Met m'n Sony Ericsson k750i. De GPRS-server op m'n mobiel had ik ingestelt op 'PC' via bluetooth. Dus als je gaat internetten op je mobiel met bijvoorbeeld Opera, dan maakt de mobiel verbinding via mijn PC (dus mijn kabelverbinding), zo kun je 'snel' internetten op je GSM. :P

Enige nadeel is dat je maar 10 meter bereik hebt :+.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

qrazi schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 02:37:

Kan op SYmbian telefoons met bijvoorbeeld Gnubox. WM2005 devices zullen denk ik over wifi moeten beschikken.

Heb zelf gnubox wel een tijdje werkend gehad op mijn nokia 3230, maar of de instellingen in mijn telefoon zijn vernaggeld, of met de laatste updates van mijn ubuntu is er iets stuk gegaan, want het internet kan ik met mijn telefoon niet meer op....
Volgens mij wil hij vanaf elke gewenste locatie kunnen inloggen op zijn thuis server en die als proxy gebruiken.

• Red devil
McKaamos schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:38:
[...]

Volgens mij wil hij vanaf elke gewenste locatie kunnen inloggen op zijn thuis server en die als proxy gebruiken.
Correct. Niet alleen als ik thuis ben.
Pagina: 1