[Vista] Geen beeld in Vista op medion pc*

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik zit met nogal een probleem. Ik heb vandaag mijn bestelling, Windows Vista Home Premium OEM x86, binnen gekregen. Deze natuurlijk meteen willen installeren. En alles gaat goed totdat de PC de eerste keer vanaf de harde schijf gaat opstarten. Zodra het beeld zou moeten overschakelen naar hoge resolutie valt het beeld weg en krijg ik NO SIGNAL in beeld. Lijkt er dus op dat de grafische kaart niet ondersteund wordt. Het betreft een GeForce 6610XL (Medion 8383 PC).

Ik heb al van alles geprobeerd:
- nvidia vista drivers gedownload en proberen de exe uit te voeren vanaf de prompt (na booten vanaf DVD). Krijg een melding dat X: niet genoeg ruimte heeft (minimaal 50 MB nodig)
- de .exe van de nvidia driver te unzippen naar USB stick en proberen de .inf te installeren met de mogelijk om stuurprogramma's te laden.
- Monitor driver (.inf) van XP installeren vanuit Vista setup. Dit lukte gelukkig wel zonder foutmeldingen.
- Gezocht op de knowledge base van nvidia
- Gezocht op Google.

Dit probleem deed zich al voor bij de beta's van Vista en alhoewel ik er een beetje voor vreesde heb ik Vista toch gekocht. Pech dus :(.

Wie weet wat ik verder nog moet doen? Ik zou het echt zwaar klote vinden als ik voor niks Vista heb gekocht.

edit: Vergeten te vermelden: opstarten in veilige modus kan wel gewoon, maar dan kan de setup niet voltooid worden....

[ Voor 4% gewijzigd door fraQ op 02-02-2007 20:09 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...maar welke pc van Medion heb je? Is dat die van afgelopen november...? Of een oudere? Kun je in de veilige moden de videodriver ook weggooien? Als je dan reboot wordt de standaard Windows driver geladen...

Eventueel in veilige modus een andere resolutie kiezen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 02-02-2007 20:15 ]

• fraQ
TheVMaster schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:15:
Eh...maar welke pc van Medion heb je? Is dat die van afgelopen november...? Of een oudere? Kun je in de veilige moden de videodriver ook weggooien? Als je dan reboot wordt de standaard Windows driver geladen...

Eventueel in veilige modus een andere resolutie kiezen? :)
De Medion 8383XL is van november 2004.
Specs: P4 3.4 GHz, 1,5 GB RAM (was eerst 512 MB), MSI MS7091 moederbord etc...

In de veilige modus kan ik helemaal niets doen. Ik krijg meteen een popup dat setup niet kan voltooir worden in safe mode. Zodra ik op OK klik wordt gereboot.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:42

empy

Rijdt rondjes

Bij mij op de zaak hebben we een waarschuwing gekregen bij een vista laptop.
Die draait met een nvidia chipset en blijft de eerste 5 minuten van de setup volledig zwart, Het kan zijn dat je even moet wachten tot de kaart misschien gedetecteerd word.

• fraQ
empy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:24:
Bij mij op de zaak hebben we een waarschuwing gekregen bij een vista laptop.
Die draait met een nvidia chipset en blijft de eerste 5 minuten van de setup volledig zwart, Het kan zijn dat je even moet wachten tot de kaart misschien gedetecteerd word.
Ik wil dit best nog eens proberen maar betwijfel of dit gaat lukken. Toen ik het probleem bemerkte heeft de PC waarschijnlijk langer dan 5 minuten aan gestaan (was tijdens setup nog gaan eten :9 )

• kohan
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een agp geforce 7600gt. De veilige modus gaf wel beeld, maar wanneer ik daarin nvidia drivers ging installeren en daarna probeerde op te starten in de normale modus kreeg ik de opstart balk van vista nog te zien, maar daarna bleef alles zwart.

Wat bij mij hielp was AGP Fastwrites uit zetten in de bios.. Aangezien jij volgens mij een PCI-E kaart hebt gaat dit in ieder geval niet op, maar het valt te proberen wat ongevaarlijke dingen in de bios uit te proberen.

• MrVulcan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09-2025
Klinkt mij in de oren als een niet ondersteunde refreshrate voor de hogere resoluties. Kan je die misschien vanuit veilige modus veranderen?

• fraQ
Om antwoord te geven op een aantal vragen:

1. De veilige modus is in dit stadium compleet nutteloos. Zodra de muiswijzer is verschenen krijg ik een popup dat de installatie zo niet voltooid kan worden (Vista setup was nog niet klaar!). Zodra ik op OK klik start de PC opnieuw op. Ik kan dus NIETS veranderen.

2. Heb wat in t BIOS rondgekeken, maar verder dan de PCI-E compliancy mode op 1.0 (ipv 1.0a) zetten kwam ik niet. Haalt niets uit.

3. Als het beeld verdwenen is zegt het menu van mijn monitor dat de actieve modus 640x480 bij 00 Hz is. Zou dus idd iets te maken kunnen hebben met de refreshrate?

Ik begin een beetje voor het ergste te vrezen :'(

[ Voor 14% gewijzigd door fraQ op 02-02-2007 20:42 ]

• fraQ
Het is ongelofelijk maar na een format C: en een geheel nieuwe installatie doet Vista het opeens wel!!!

Misschien omdat ik deze keer de installatie heb uitgevoerd met gewijzigde BIOS-waarden?

• fraQ
Wellicht een beetje laat, maar voor de mensen die er eventueel ook last van mochten hebben. Het feit dat ik de DVI-kabel uit mijn TV had getrokken kan ook reden zijn waarom de installatie nu wel gelukt is. Misschien dat setup het beeld eigenlijk op mijn TV weergaf?
Pagina: 1